וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי נגד עונש מוות למחבלים: "אין שום סמכות כזו בהלכה"

6.1.2018 / 23:35

מבוכה לש"ס: הרב יצחק יוסף יצא נגד הצעת החוק שבה תמכה המפלגה בשיעורו השבועי. "כל אנשי הביטחון אומרים שאין בכך רווח. זה לא קשור לימין או שמאל. יהודים יהיו בסכנה", אמר. ביהדות התורה נמנעו בהצבעה על החוק בגלל שהוא "מעורר שאלות הלכה"

צילום: יוטיוב, עריכה: תום זואילי

אחרי שש"ס הצביעה בעד חוק עונש מוות למחבלים שאושר השבוע בקריאה טרומית בכנסת, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף יצא הערב (שבת) נגד הצעת החוק במתקפה שהעביר בשיעורו השבועי בבית הכנסת "היזדים" בירושלים. הרב שנחשב מקורב להנהגת ש"ס הפוליטית התייחס לאפשרות שהחוק יחול על מחבלים יהודים. "חס ושלום יהיה עונש מוות, יהרגו יהודי - זה נגד ההלכה. אין שום סמכות כזו בהלכה".

הרב יוסף התייחס גם לאפשרות שיוטל עונש מוות על מחבל שאינו יהודי. לדבריו, "תחשבו מה יקרה אם בית הדין יפסוק שהמחבל מוחמד מגיע לו עונש מוות. מגזר הדין עד הביצוע איזה רעש יהיה בעולם. היהודים בצרפת ובספרד ובכל המקומות בעולם יהיו בסכנה. כל אנשי הביטחון אומרים שאין בכך רווח. זה לא קשור לימין או שמאל. כל החכמים היו נגד עונש מוות".

דבריו של הרב הראשי הספרדי נאמרו הערב לאחר שבש"ס תמכו בהצעת החוק בעוד יהדות התורה הודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא תתמוך בחוק שמעורר מבחינתה שאלות בהלכה. גורמים ביהדות התורה ביקשו השבוע מנתניהו לדחות את ההצבעה כדי שיוכלו להתייעץ עם הרבנים על כך. אולם, בשל העובדה שההצבעה התקיימה באותו יום, חבריה נמנעו.

עוד בוואלה! NEWS:
הספר שניפץ את התכנית של "סטיב המרושל" - ואיחד את השורות סביב טראמפ
דיווח: מצרים קראה לקבל את הכרת טראמפ בירושלים כבירה
המחאות באיראן: נתניהו קרא למנהיגים אירופיים לתמוך במפגינים

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף בהילולת הבאבא סאלי בנתיבות. 13 בינואר 2016.. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully