וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: נתניהו תומך ב"קיצוץ הדרגתי" בתקציב האמריקני לאונר"א

6.1.2018 / 21:25

שגרירת ארה"ב באו"ם תומכת בקיצוץ מידי של הכסף שמעביר הממשל לסוכנות הסעד לפליטים פלסטינים, אך בירושלים מעדיפים קיצוץ מבוקר כדי להימנע ממשבר הומניטרי ברצועה. גם בארה"ב קיימת מחלוקת בנושא הין היילי למחלקת המדינה, שם מתנגדים לקיצוץ

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך "בקיצוץ הדרגתי" של התקציב האמריקני לאונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים הפלסטינים, כך מסר הערב (שבת) גורם מדיני. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו "תומך בגישה הביקורתית של הנשיא דונלד טראמפ ומאמין שיש לנקוט בצעדים מעשיים כדי לשנות את המצב שבו אונר"א משמשת להנצחת בעיית הפליטים הפלסטינים במקום לפתירתה". למרות זאת, גורמים מדיניים אמרו לוואלה! NEWS כי ישנו חשש מדיני וביטחוני שקיצוץ חד ומיידי של כספי הסיוע עשוי לייצר משבר הומניטרי ברצועת עזה, ולכן ירושלים מעדיפה קיצוץ מבוקר והדרגתי ומנהלת מגעים מול הממשל בנושא.

בחדשות 10 דווח אמש ‏כי הממשל האמריקני כבר הקפיא מענק של 125 מיליון דולר לאונר"א שהיה אמור לעבור ב-1 בינואר. במחלקת המדינה אמרו כי ההחלטה "עדיין נבחנת ועדיין מתקיימים עליה דיונים", אך דיווחים אחרים בארצות הברית אישרו כי שר החוץ רקס טילרסון הורה שלא להעביר את התשלום. ככל הנראה, ישנה מחלוקת בממשל בנוגע לקיצוץ, בין שגרירת ארצות הברית לאו"ם ניקי היילי ובכירים בפנטגון ובמחלקת המדינה שמתנגדים לקיצוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מצרים קראה לקבל את הכרת טראמפ בירושלים כבירה
המחאות באיראן: נתניהו קרא למנהיגים אירופיים לתמוך במפגינים
טראמפ נגד הספר שהסעיר את ארה"ב: "אני גאון ויציב מאוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. 3 בינואר 2018. רויטרס
"תומך בגישה הביקורתית של הנשיא דונלד טראמפ". נתניהו/רויטרס

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר אתמול כי הוא מצפה "מכל גורמי הממשלה בישראל לתמוך בהחלטה לקצץ בתקציב ארגון שמעסיק מחבלי חמאס ובבתי הספר שלו מסתירים רקטות". לדבריו, "החלטת הנשיא טראמפ והשגרירה היילי לבטל את הסיוע האמריקאי היא המעשה הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully