וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים קראה לקבל את הכרת טראמפ בירושלים כבירה

בתדרוך לעיתונאים מידי קצין מודיעין מצרי, שהקלטותיו הגיעו ל"ניו יורק טיימס", קרא להם לשכנע את הפלסטינים לקבל את רמאללה כבירתם: "מה ההבדל בינה לירושלים?". מצרים גינתה את ההכרזה מיד אחריה והצביעה על גינוי באו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

קצין מודיעין מצרי אמר לעיתונאים במדינה כי "במקום לגנות את הכרזת נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ בנושא ירושלים, על מצרים לקבל את ההכרזה עליה כבירת ישראל" – כך דווח ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, אשרף אל-חולי אמר כי "כמו כל מדינות ערב, מצרים גינתה את ההכרזה באופן פומבי, אך סכסוך עם ישראל על הנושא הוא לא חלק מהאינטרסים שלנו".

בהקלטות התדרוך נשמע הקצין אומר כי על הפלסטינים לקבל את רמאללה כבירתם. "כיצד ירושלים שונה מרמאללה?", שאל. חלק מהנוכחים בתדרוך הסכימו עם דבריו. הרשויות במצרים סירבו להגיב לדברים ואת תגובת הקצין לא הצליחו להשיג ב"ניו יורק טיימס".

מצרים הייתה ממובילות המחאה נגד הצהרתו של טראמפ, ואף ניסתה למנוע אותה מבעוד מועד. כמה ימים אחרי הנאום שבו טראמפ הצהיר על הכרה בירושלים כבירת ישראל, מצרים היא זו שיזמה את ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם לפיה יש לבטל כל החלטה בנושא מעמדה של ירושלים הסותרת החלטות קודמות בעניינה. ההחלטה עברה ברוב קולות אך נפלה בעקבות הטלת וטו אמריקאי. בהמשך, הצעת החלטה של תימן וטורקיה הובאה להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם, ושם עברה ברוב של 128 מדינות מול 9 מתנגדות ו-35 נמנעות.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נגד הספר שהסעיר את ארה"ב: "אני גאון ויציב מאוד"
חיילים שסירבו להעיד וזיהוי לא קביל: נערים זוכו מפציעת פלסטינית
רוסיה: ארה"ב מנצלת את ההפגנות באיראן כדי לחתור תחת הסכם הגרעין

פגישה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים סיסי בבית הלבן 3 באפריל 2017. רויטרס
הגישה את ההצעה לאו"ם על ביטול הכרזת טראמפ. א-סיסי וטראמפ בפגישה בארה"ב/רויטרס

בנוסף, מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, היה אמור לנסוע לקהיר בחודש שעבר, אך הביקור בוטל על רקע הצהרתו של טראמפ, על הכרה בירושלים כבירת ישראל - כך נודע לוואלה! NEWS. ביקורו של רותם בקהיר היה אמור להיות ביקורו הראשון מאז נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ, אך גורמים המעורים בנושא אמרו לוואלה! NEWS כי המצרים ביטלו את הביקור בעקבות הסערה שנוצרה בעולם הערבי אחרי נאומו של טראמפ. במשרד החוץ סירבו להתייחס לנושא.

ביקורו של רותם בקהיר היה אמור להמשיך מגמה של התקרבות דיפלומטית ניכרת בין ירושלים וקהיר, אחרי פגישתם הפומבית הראשונה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר האחרון ועל רקע הידוק שיתוף הפעולה המודיעיני והביטחוני בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיון במועצת הביטחון של האו"ם על הכרת ארה"ב בירושלים, 8 בדצמבר 2017. רויטרס
דיון במועצת הביטחון על הכרזת טראמפ, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully