וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד הספר שהסעיר את ארה"ב: "אני גאון ויציב מאוד"

הנשיא דחה את הטענות על בריאותו הנפשית שהועלו בספרו מעורר המחלוקת של מייקל וולף. בספר מתוארת גם הודאתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר כי הממלכה האזינה לנשיא. טראמפ: "באנון נזרק כמו כלב, אני גאון יציב מאוד" וולף: "הספר יפיל את הנשיא"

צילום: רויטרס

(בווידאו: פגישתם של טראמפ ופוטין בווייטנאם לפני כחודשיים)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ היום (שבת) בחשבון הטוויטר שלו, והתייחס לספר מעורר הסערה על ממשלו, שקטעים ממנו פורסמו בימים האחרונים. טראמפ כתב התייחס לטענות על בריאותו הנפשית וכתב כי הוא "גאון יציב מאוד". "למעשה, לאורך חיי, שני הנכסים הגדולים שלי היו היציבות הנפשית שלי, והיותי, כאילו, מאוד חכם", צייץ, והוסיף: "עברתי מלהיות איש עסקים מאוד מצליח, לכוכב טלוויזיה ואז לנשיא ארצות הברית, בניסיון הראשון שלי. אני חושב שזה מראה שאני לא רק חכם, אלא גאון...וגאון יציב מאוד, יש לומר!". בנאום שנשא מאוחר יותר אמר טראמפ כי היה מגדיר את סוגת הספר כ"בדיוני".

קטעים נוספים מספרו של מייקל וולף על טראמפ שפורסמו היום מוסיפים לעורר סערה ברחבי העולם. הספר, "אש וזעם: בתוך הבית הלבן של טראמפ", הושק אתמול בשעות הבוקר במכירה מוקדמת, בשל מה שהגדיר וולף "דרישה בלתי צפויה". החיבור מעורר המחלוקת, שכולל 200 ריאונות עם קרוביו ומכריו של טראמפ, היה אמור לראות אור רק ביום שלישי, אך המכירה הוקדמה בתגובה לאיומים המשפטיים ותורים ארוכים כבר נרשמו בחנויות. בתגובה לכך, כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "מחבר הספר הוא לוזר שהמציא סיפורים כדי למכור את הספר המשעמם שלו, והשתמש בסטיב באנון שהתחנן לעבודה אחרי שפוטר". טראמפ תקף בבוטות את יועצו לשעבר באנון וכתב כי "עכשיו הוא הושלך כמו כלב על ידי כולם".



עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
קנדה: שני מטוסי נוסעים התנגשו בנמל תעופה בטורונטו; אין נפגעים
רוסיה: ארה"ב מנצלת את ההפגנות באיראן כדי לחתור תחת הסכם הגרעין
מחוות שלום או טקטיקה צינית? שתי הקוריאות מתכוננות למשחקי החורף

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 4 בינואר 2018. רויטרס
"עברתי מלהיות איש עסקים מאוד מצליח, לכוכב טלוויזיה ואז לנשיא ארצות הברית". טראמפ/רויטרס

באחד הקטעים מספר וולף על פגישה סודית שנערכה בין ראש ממשלת בריטניה לשעבר ליועצו וחתנו של טראמפ, ג'ראד קושנר, בחודש פברואר האחרון. לדברי וולף, בלייר אמר לקושנר כי ייתכן שבריטניה ריגלה אחרי אנשי הקמפיין של טראמפ ואפילו אחרי הנשיא עצמו במהלך הבחירות לנשיאות. בלייר הכחיש את הדברים בריאיון לרשת BBC ואמר כי "מעולם לא ניהלתי שיחות כאלה בבית הלבן או מחוץ לו עם קושנר או עם מישהו אחר". בעבר נטען כי הסוכנות לביטחון לאומי של בריטניה צותתה לטראמפ ולאנשי הצוות שלו, אך ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ביטלה את הטענות ואמרה כי הן "מגוחכות".

ספרו של מייקל וולף "אש וזעם" בחנות ספרים בניו יורק, ינואר 2018. רויטרס
"דרישה בלתי צפויה". הספר "אש וזעם" בחנות ספרים בניו יורק/רויטרס

בקטע אחר בספרו של וולף צוינה ארוחת ערב שאליה הגיעו נשיא רשת "פוקס ניוז" האמריקנית לשעבר רוג'ר איילס וסטיב באנון, שהיה אז יועץ בכיר של טראמפ, בחודש ינואר 2017, שבועיים לפני השבעת טראמפ לנשיא. לפי וולף, רוסיה הייתה נושא השיחה העיקרי בשיחה. "במה הוא סיבך את עצמו עם הרוסים?", שאל איילס את באנון, שהשיב: "זה בעיקר כי הוא נסע לרוסיה וחשב שהוא יפגוש שם את פוטין, אבל פוטין לא שם זין, אז הוא המשיך לנסות".

באותה ארוחת הערב, על פי הספר, עלו לדיון גם הסכסוך הישראלי-פלסטיני וסוגיית העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "נעביר את השגרירות ביום הראשון. נתניהו בעניין ושלדון בעניין", אמר לכאורה באנון, שרמז על מעורבותו של המיליארדר שלדון אדלסון, מו"ל "ישראל היום". בנושא תהליך השלום אמר באנון כי "אנחנו יודעים מה צפוי לנו. שירדן תיקח את הגדה המערבית, שמצרים תיקח את רצועת עזה. שהם יתמודדו עם זה, או ינסו". איילס שאל את באנון לגבי עמדתו של טראמפ בסוגייה, והוא השיב לו: "הוא לגמרי בעניין".

טוני בלייר – 12 באוקטובר, קהיר. רויטרס
מכחיש כל קשר. בלייר/רויטרס

וולף כותב כי באנון ניסה להעלות גם את סין לדיון באותה הארוחה, והתייחס למעצמה בתור "האויב האמיתי" של האמריקנים וכ"חזית הראשונה של המלחמה הקרה החדשה". "סין היא הכל, ושום דבר אחר לא משנה. אנחנו לא מבינים את סין כראוי, והדבר הזה מאוד פשוט", אמר באנון לכאורה. "סין נמצאת איפה שגרמניה הייתה בשנת 1930. הסינים, כמו הגרמנים, הם האנשים הכי רציונליים בעולם, עד שהם לא. והם הולכים 'להתהפך' כמו גרמניה בשנות ה-30'. הולכת להיות שם מדינה מאוד לאומנית, וכשזה יקרה כבר לא נוכל להשיב את השד לבקבוק".

לדברי וולף, הגילויים שהתפרסמו בספר "מראים שטראמפ לא יכול להמשיך לעשות את העבודה הזו, ופתאום אנשים מבינים זו". בריאיון שהעניק לרשת הבריטית BBC, הוסיף וולף כי הפרסומים יביאו לנפילתו של טראמפ.

בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
"הם בעניין". נתניהו ואדלסון/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

בהצהרה שפרסם הבית הלבן ביום רביעי נמסר כי באנון "השתגע" אחרי שהודח מהבית הלבן. באנון, שהיה יועצו הקרוב של טראמפ, הואשם בעבר על ידי הנשיא האמריקני כי הוא מדליף מידע שגוי.

הבית הלבן מסר כי "הספר מלא בציטוטים שגויים מאנשים שהם להם שום גישה או השפעה על הבית הלבן. ההשתתפות שלהם בספר הזה, שהוא כמו צהובון זול, מראה עד כמה הם משוועים להיות רלוונטיים".

(עדכון ראשון: 3:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully