וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב מנצלת את ההפגנות באיראן כדי לחתור תחת הסכם הגרעין

בדיון במועצת הביטחון בעקבות ההפגנות ברפובליקה האסלאמית שנערך לבקשת שגרירת ארה"ב, אמרה היילי: "איראן מפיצה כאוס". שגריר איראן: "הדיון - ניצול לרעה של מעמד ארה"ב במועצה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מועצת הביטחון של האו"ם דנה הערב (שישי) בהפגנות נגד המשטר באיראן שנערכו בשבוע האחרון, דיון שנערך לבקשתה של ארצות הברית וגרר מחאות מצדה של רוסיה שטענה כי מדובר במהלך החותר תחת ריבונותה של הרפובליקה האסלאמית. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי הזהירה בטרם הדיון כי ההפגנות, שנראה כי שככו בימים האחרונים, עלולות להידרדר לעימות בקנה מידה דומה למלחמת האזרחים בסוריה.

בדבריה בדיון הוסיפה היילי כי ההפגנות התחילו כדבר ספונטני וכי העולם לא יעמוד מנגד ויצפה במתרחש. לדבריה, דוחות של האו"ם מראים כי טהרן מעבירה סיוע בסך שישה מיליארד דולר למשטר אסד בסוריה. "אנחנו קוראים לאיראן להפסיק לתמוך בטרור", הוסיפה. עוד אמרה היילי כי "המשטר האיראני מפיץ כאוס ואי-יציבות באזור" וכי דיכוי ההפגנות ברחבי איראן מעיד על "הבוז שרוחש המשטר כלפי אזרחיו".

שגריר איראן גולאמיל קושורו אמר כי ארצות הברית ניצלה לרעה את סמכותה כחברה קבועה במועצת הביטחון כשיזמה את הדיון. אל דבריו הצטרף שגריר רוסיה וסילי נבנזיה שאמר כי מדובר בנושא פנימי של איראן שאינו בסמכותה לדון בו. לדבריו, הדיון הוא "ניסיון לנצל את המצב באיראן כדי לחתור תחת הסכם הגרעין".

עוד בנושא:
"דמנו למען המנהיג": עשרות אלפים במפגן תמיכה במשטר באיראן
משמרות המהפכה של איראן: הבסנו את "המרד" של אויבי המשטר
גורם אמריקני נגד טראמפ: "דבריו על איראן משחקים לידי המשטר"

דיון במועצת הביטחון של האו"ם בהפגנות באיראן, 5 בינואר 2018. אי-פי, AP
הדיון במועצת הביטחון, הערב/AP, אי-פי

שגריר צרפת בארגון פרנסואה דלאטר אמר כי על אף החששות מהמתרחש באיראן לא מדובר באיום על השלום והיציבות בעולם. שגריר בריטניה מת'יו רייקרופט אמר כי פעולותיה של איראן למען האינטרסים הביטחוניים שלה מיושמות לעתים באופן שמערער את היציבות במזרח התיכון ואף מהווה איום על מדינות אחרות. זאת, באמצעות תמיכה בארגוני טרור הפוגעת למעשה בכלכלתה.

21 בני אדם נהרגו ומאות נעצרו בהפגנות האלימות ברחבי איראן שהחלו בשבוע שעבר, ב-28 בדצמבר. מה שהחל כמחאה נגד המצב הכלכלי הגרוע במדינה הפך במהרה למחאה נגד ראשי המשטר – כשמפגינים תקפו בכמה ערים מוסדות שלטון ותחנות משטרה ואף קראו קריאות בגנות המנהיג העליון עלי חמינאי ושרפו את תמונתו. בהצהרה שמסרה אמש אמרה היילי כי "העולם ראה את הזוועות שאירעו בסוריה שהחלו כשהמשטר הרצחני מנע מאזרחיו את הזכות להפגין באופן לא אלים. אסור לנו לתת לכך לקרות באיראן".

(עדכון ראשון: 22:55)

עוד באותו נושא

המהומות דועכות - אך הדור הצעיר המובטל ימשיך לזעזע את איראן

לכתבה המלאה
שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בדיון במועצת הביטחון בנושא ההפגנות באיראן, 5 בינואר 2018. אי-פי, AP
הזהירה מפני הידרדרות למלחמת אזרחים. היילי ושגריר איראן בשני צדי השולחן/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully