וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוד חדיש ופרמדיק בכל מוצב: בפיקוד הצפון ערוכים לחורף

5.1.2018 / 15:25

בשנה האחרונה עברו מוצבי צה"ל ברמת הגולן ובחרמון מתיחת פנים ולראשונה הותקנו מזגנים בכלל חדרי המגורים ובעמדות הלחימה הותקנו מפזרי חום תעשייתיים. צה"ל נערך גם לקראת ביקור מטיילים בחרמון ותגבר את אבטחת מסלולי הגלישה

פינוי שלגים ברמת הגולן והחרמון. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"רכשנו ציוד חדיש מהמתקדמים בעולם"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

מוצבי צה"ל ברמת הגולן ובחרמון זכו בשנה החולפת למתיחת פנים לאור תנאי מזג האוויר הקשים. זאת במסגרת הנחיה של הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט לשדרג את המוצבים בגבולות לפי סדרי עדיפויות. לראשונה בפיקוד צפון הותקנו מזגנים בכלל חדרי המגורים של לוחמי צה"ל כשבחוץ עשויה הטמפרטורה לצנוח אל מתחת לאפס.

סגן מפקד חטיבת הגולן והחרמון סגן-אלוף שמעון בן זכריה סיפר בריאיון לוואלה! NEWS כי ההכנות לקראת החורף הסתיימו לפני חודש. "המוצבים הישנים עברו שיפוצים במהלך השנה וזה כולל לא רק את חדרי המגורים אלא גם את חדרי האוכל והמקלחות. לקראת החורף השקענו באטימת חלונות המוצבים וחימום שלהם באמצעות הסקה מרכזית ובחלק מהמקומות באמצעות רדיאטורים", אמר.

פינוי שלגים ברמת הגולן והחרמון. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"היחידה לפינוי שלגים שפועלת בכל תנאי מזג האוויר"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

בן זכריה הוסיף כי "בעמדות הלחימה הותקנו מפזרי חום תעשייתיים בגלל טמפרטורות קיצוניות. החיילים שמבצעים פעילות מבצעית קיבלו ציוד ייעודי לקור שכולל ביגוד חורפי מיוחד שפולט זיעה ושומר על חום הגוף". לדבריו, "מערכי האיסוף המתקדמים שהוקמו ברמת הגולן והחרמון מאפשרים לנו לפעול אחרת בגזרה במסגרת ההיערכות לאירועי פח"ע ולמרות זאת יהיו סיורים ופטרולים בשטח".

סגן מפקד החטיבה אמר כי השנה שודרגו כלל המוצבים בכוחות רפואיים להתמודד בין היתר עם מכות קור. "יש פרמדיק בכיר בכל מוצב. רכשנו ציוד חדיש מהמתקדמים בעולם. הוקמו חדרי חום כולל אפשרות לחמם אמפולות ללא מים חמים. אנחנו ערוכים למגוון של מקרים", הסביר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פינוי שלגים ברמת הגולן והחרמון. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"נערכים ליום ראשון לפתיחת אתר החרמון"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לקראת השבוע הקרוב הוצבו בחרמון ובסביבת רמת הגולן כלים הנדסיים לפתיחת צירים בכל המוצבים מהגולן ועד החרמון שעשויים להיחסם בשל שלג או שיטפונות. "יחידת האלפיניסטים שמשמשת בצוות עתודה נייד לכל תרחיש ומתמחה בהישרדות גם בתנאי השלג כבר נמצאת בהר החרמון", אמר בן זכריה.

לדבריו, "גם היחידה לפינוי שלגים שפועלת בכל תנאי מזג האוויר ומסוגלת להגיע לכל מקום באמצעות כלים מיוחדים. אנחנו נערכים ליום ראשון לפתיחת אתר החרמון והגעת המטיילים. תגברנו כוחות ואנחנו נאבטח את מסלולי הגלישה. אנחנו מחכים לבואם של האזרחים שייהנו מהנוף בחרמון ובגולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully