וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בסיני הכריז מלחמה על חמאס: "אל תיכנעו להם לעולם"

4.1.2018 / 19:00

סרטון חדש של שלוחת הארגון בחצי האי מאיים על הארגון השולט בעזה, בשל המאבק שהוא מנהל נגדו ברצועה וכישלונו למנוע את ההכרה של טראמפ בירושלים. בסוף הסרטון, מוצא להורג מי שנטען כי שיתף פעולה חמאס

אתר רשמי

שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני הכריזה מלחמה על חמאס, בסרטון חדש שבו קראה לתומכיה לתקוף את הארגון השולט ברצועת עזה. בסרטון שפורסם אתמול (רביעי) ברשתות החברתיות, נראים חמושים של הארגון הקיצוני מוציאים להורג את מי שהם האשימו בשיתוף פעולה עם חמאס.

"אל תיכנעו להם לעולם. השתמשו בחומרי נפץ, במשתיקי קול ובמטענים נצמדים. הפציצו את בתי המשפט שלהם ואת מתקניהם הביטחוניים, מאחר שהם יסודות הרודנות התומכים בשלטון שלהם", אמר אחד מאנשי דאעש, שאחז בסכין.

בסרטון הותקף חמאס על כך שלא הצליח למנוע את החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, וגם דברי השבח של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוכנסו לקטע התעמולה בן 22 הדקות.

לקריאה נוספת בנושא
משנה כיוון: כדי להכריע את דאעש - מצרים מתקרבת לחמאס

צפו: שלוחת דאעש בסיני הכריזה על מלחמה נגד חמאס. אתר רשמי
בעבר נטען כי חמאס ודאעש בסיני משתפים פעולה/אתר רשמי

בדאעש תקפו את חמאס על כך שהוא עוצר פעילי ארגונים סלפיים, המזוהים עם "המדינה האסלאמית", בעזה כחלק מניסיונותיו להתפייס עם מצרים. בקהיר, וגם בירושלים, האשימו את חמאס בשיתוף פעולה עם דאעש, כולל מעבר של לוחמים וכלי נשק מנהרות בין עזה לסיני.

לארגון אין אחיזה של ממש ברצועה, אך הוא משגר לעתים רקטות מסיני לעבר ישראל, ופעילים המזוהים עם האידיאלוגיה שלו מביכים את כוחות הביטחון של חמאס כשהם יורים לעבר הנגב במטרה לגרום לצה"ל לתקוף את הארגון. מי שהוציא להורג את אותו משתף פעולה לכאורה, היה חבר בזרוע הצבאית של חמאס לשעבר, שתואר כמי שהכה על ה"חטא".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
לוחמי דאעש בתצוגת תכלית בחצי האי סיני שבמצרים, ינואר 2017. AP
לוחמי דאעש בסיני/AP

אחרי התבוסות שנחלו כוחות דאעש בעיראק ובסוריה בשנתיים האחרונות, סיני נותרה אחת הזירות הפעילות ביותר של הארגון הקיצוני. חרף מצב החירום שעליו הכריז הנשיא עבד אל-פאתח א-סיסי במהלך השנה שעברה בעקבות שני פיגועים קטלניים בכנסיות קופטיות, דאעש ממשיך להוציא לפועל פיגועים קטלניים.

ביום שישי שעבר הרג פעיל דאעש 11 איש בפיגוע ירי בכנסייה מדרום לקהיר ובחנות בבעלות של נוצרים קופטים, וביום שני נרצחו עוד שני קופטים בחנות למכירת אלכוהול. ביום שלישי, האריכה הממשלה בשלושה חודשים נוספים את מצב החירום.

כוחות ביטחון בכנסייה בחלוואה, שמדרום לקהיר, מצרים, אחרי פיגוע ירי, 29 בדצמבר 2017. רויטרס
זירת פיגוע הירי בכנסייה מדרום לקהיר, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully