וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: צעירה עיוורת נשלחה לכלא – כי העליבה את בית המלוכה

4.1.2018 / 14:34

העונש נגזר על בת 23, שפרסמה בפייסבוק מאמר של איש אקדמיה גולה המתנגד למשטר. אחרי שהודתה, עונשה קוצץ בחצי. מאז תפס הצבא את השלטון ב-2014, זינקו מספר המשפטים נגד מי שמעביר ביקורת על המלך

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט בתאילנד הטיל היום (חמישי) שנת מאסר וחצי על אישה עיוורת, אחרי שהורשעה בהעלבת בית המלוכה. החוקים האוסרים על הכפשת משפחת המלוכה בתאילנד הם החמורים ביותר בעולם, ומי שמפר אותם עלול להישלח לעד 15 שנות מאסר.

נורהייטי מסון, בת 23, פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה מאמר שכתב ג'ילס אונגפקורן, אקדמאי תאי-בריטי ומתנגד חריף למלוכה בתאילנד, שנמלט מהמדינה אחרי שהואשם בפגיעה בארמון ב-2009. "היא הודתה בכך שפרסמה את המאמר, אבל היא לא הבינה שזה יכול להוביל לעונש כה חמור", אמר עורך דינה קאוסר אליממה, לרויטרס.

נורהייטי, שמשתמשת בתכנה ייעודית ללקויי ראייה לכתוב ברשתות החברתיות, נעצרה בנובמבר ונשלחה בתחילה לשלוש שנות מאסר על ידי בית משפט במחוז יאלה שבדרום המדינה. אחרי שהודתה באשמה, קוצץ עונשה בחצי.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שנה של הכנות: החלה הלוויית "המלך האלוהי" של תאילנד
פייסבוק חוסמת את הסרטון המביך של מלך תאילנד בחולצת בטן

מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון בהלוויית אביו בארמון הגדול בבנגקוק, 26 באוקטובר 2017. רויטרס
אסור לפגוע בשמו. מלך תאילנד בהלוויית אביו, באוקטובר/רויטרס

צבא תאילנד, השולט במדינה מאז הפיכה שביצע במאי 2014, הגביר את הצנזורה באינטרנט, במיוחד נגד פגיעה בבית המלוכה. מאז ההפיכה, לפחות 94 איש הועמדו לדין בשל פגיעה בכבוד הארמון. לפי הארגון iLaw, העוקב אחרי הנושא, 43 מהם נשלחו למאסר, כש-92% מהם הודו באשמה בתקווה לקבל עונש קצר יותר. "ייתכן שיש עוד מקרים שאנחנו לא יודעים עליהם", נמסר מהארגון.

האו"ם הביע דאגה מההתדרדרות ממצב זכויות האדם בתאילנד, במיוחד בשל העונשים הכבדים המוטלים על מי שמורשע בהכפשת המלך, מאהה וצ'יראלונגקון, או מי מבני משפחת המלוכה. החונטה טוענת כי עליה להגן על הארמון למען הביטחון הלאומי של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully