וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבידה הגדולה ביותר לרוסיה: "מורדים השמידו שבעה מטוסים בסוריה"

4.1.2018 / 10:07

עיתון רוסי דיווח כי בהפגזה של ארגון אסלאמי קיצוני על בסיס חיל האוויר בחמימים הושמדו כלי טיס ומאגר תחמושת, במכה הקשה ביותר שספגה מוסקבה מבחינה חומרית מאז תחילת התערבותה. במשרד ההגנה במוסקבה הכחישו ואמרו כי בתקרית נהרגו שני חיילים

צילום: RT, עריכה: שניר דבוש

לפחות שבעה מטוסים רוסיים הושמדו בהפגזה על בסיס חיל האוויר חמימים בסוריה בחודש שעבר - כך דיווח אתמול (רביעי) העיתון קומרסנט. זאת האבידה הגדולה ביותר מבחינת ציוד צבאי של רוסיה, מאז התערבותה במלחמה ב-2015. עוד עשרה חיילים נפצעו במתקפה, שלפי הדיווח, בוצעה על ידי "אסלאמיסטים קיצוניים".

לפי הדיווח, שהתבסס על שני גורמים "צבאיים-דיפלומטיים", לפחות ארבעה מפציצים מדגם Su-24, שני מטוסי קרב מדגם Su-35S ומטוס תובלה מדגם An-72 transport, כמו גם מאגר תחמושת, הושמדו במתקפה על הבסיס שבמחוז לטקיה בצפון-מערב המדינה, שאירעה ב-31 בדצמבר.

במשרד ההגנה במוסקבה הכחישו היום את הדיווח ואמרו כי שני חיילים נהרגו בתקרית מירי של פצצות מרגמה. בהודעה נפרדת, מסר אתמול משרד ההגנה כי שני טייסים נהרגו בהתרסקות מסוק Mi-24 במחוז חמאת, בשל תקלה טכנית, באותו היום שבו אירעה התקרית בלטקיה.

לקריאה נוספת בנושא
הישגי אסד מקרבים אותו לגבול – ועמו טילי הנ"ט המתקדמים בעולם
סוריה: המורדים החלו לעזוב את האזור הסמוך לגבול ישראל ולבנון

מטוסי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה, 20 בינואר 2016. AP
מטוסי קרב רוסיים בבסיס חמימים, לטקיה/AP

בחודש שעבר, הודיעה רוסיה על תחילת ביסוסה של נוכחות קבע בבסיס בחמימים ובמתקן הימי בטרטוס. זאת על אף שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על נסיגה "משמעותית" של כוחות הצבא, אחרי שלדבריו הם השלימו את רוב משימותיהם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נשיא רוסיה פוטין ושר הביטחון שואיגו מבקרים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
פוטין בבסיס חמימים, בחודש שעבר/רויטרס

בשטח, חיל האוויר הרוסי ממשיך לסייע לכוחותיו של בשאר אסד, שהצליח להשתלט על מרבית שטחי המדינה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והמורדים.

הארגון הסורי לזכויות אדם ותושבים במיסרבה, פרבר נצור של דמשק, אמרו כי לפחות 20 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בתקיפות אוויריות רוסיות על שני מבני מגורים. לדבריהם, לפחות ארבע פצצות שיטחו את המבנים. סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות על ידי פעילים בשטח הראו צוותי חילוץ מוציאים גופות של נשים וילדים מתוך ההריסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully