וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה בוטה נגד יועצו לשעבר: "באנון יצא מדעתו"

4.1.2018 / 2:14

לאחר שמוקדם יותר צוטט באנון בספר חדש כמי שתוקף את קשרי בנו של הנשיא עם גורמים רוסים ומכנה אותם "בגידה", מיהר הנשיא להתנער ממנו פומבית. "לסטיב באנון אין שום קשר אליי או לנשיאות שלי"

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

(טראמפ מתייחס לחקירת הקשרים עם רוסיה לאחר האישום נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר, בדצמבר)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח אמש (רביעי) במתקפה חסרת תקדים נגד יד ימינו ויועצו האסטרטגי לשעבר, סטיב באנון. אחרי שמוקדם יותר פורסם בעיתון ה"גרדיאן" כי באנון כינה בספר חדש שבו הוא מרואיין את הפגישה של בנו של הנשיא, דונלד ג'וניור עם גורמים רוסים במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות "מעשה בגידה", מיהר הנשיא להגיב בחריפות והתנער ממי שהיה עד חודש יולי האחרון האסטרטג הראשי בבית הלבן.

"לסטיב באנון אין שום קשר אלי או לנשיאות שלי", כתב טראמפ בהצהרה רשמית מטעם הבית הלבן. "כשהוא פוטר מתפקידו, הוא איבד לא רק את העבודה שלו, הוא גם איבד את דעתו. סטיב היה איש צוות שעבד עבורי אחרי שכבר זכיתי במועמדות המפלגה הרפובליקנית, אחרי שהבסתי 17 מועמדים אחרים", הוסיף הנשיא.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויועצו סטיב בנון, אפריל 2017. רויטרס
באנון וטראמפ, באפריל/רויטרס

טראמפ המשיך במתקפה נגד יועצו הבכיר לשעבר, שהיה תקופה קצרה אף חבר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן והוסיף כי: "כעת, כשהוא ברשות עצמו, סטיב לומד שהניצחון לא מגיע בקלות כפי שאני גרמתי לכך להיראות. היה לו קשר קטן מאוד לניצחון ההיסטורי שלנו, אשר הגיע בזכות הגברים והנשים הנשכחים של ארצנו".

הנשיא אף הוסיף עקיצה על ההפסד של רוי מור, המועמד הרפובליקני בבחירות למושב בסנאט מטעם מדינת אלבמה, אשר נתמך על ידי באנון, וכתב כי: "לסטיב יש כל קשר להפסד של מושב בסנאט שהוחזק במשך 30 שנה על ידי הרפובליקנים. סטיב לא מייצג את בסיס התומכים שלי, הוא מייצג רק את עצמו".

בתקופתו בבית הלבן נחשב באנון לאחד האנשים המקורבים ביותר לנשיא, ולאחד האנשים החזקים ביותר בבית הלבן. רבים תיארו אותו כמושך האמיתי בחוטים וכאדם המשפיע ביותר על טראמפ. בתכנית הסאטירה "סאטרדיי נייט לייב" אף הציגו את באנון בתור הנשיא בפועל. המתקפה הזו של טראמפ על מי שהיה יד ימינו היא קרע עמוק ופומבי עם מי שנחשב לאחת הדמויות הפופולריות ביותר בבסיס התומכים של טראמפ, ומאז עזב את הבית הלבן הביע לא אחת ביקורת פומבית על התנהלותו של הנשיא.

סטיב באנון באירוע בחירות למען המועמד הרפובליקני רוי מור, מידלנד סיטי, אלבמה, 11 בדצמבר 2017. רויטרס
באנון בעצרת תמיכה במועמד לסנאט רוי מור, בחודש שעבר/רויטרס

"סטיב מעמיד פנים שהוא במלחמה עם התקשורת ומכנה אותה מפלגת האופוזיציה", הוסיף טראמפ, "אבל הוא בזבז את זמנו בבית הלבן בהדלפת מידע שקרי לתקשורת על עצמו כדי לגרום לו להיראות הרבה יותר חשוב ממי שהוא באמת. סטיב היה לעיתים נדירות בפגישות אחד על אחד איתי, ורק מעמיד פנים שהייתה לו השפעה עליי כדי להתל בכמה אנשים שאין להם מושג ואין להם גישה לבית הלבן, ואשר הוא עזר להם לכתוב ספרים מזויפים".

את הצהרתו סיכם הנשיא בקריאת אחדות למפלגה הרפובליקנית ובביקורת קשה על באנון: "יש לנו חברי קונגרס נהדרים במפלגה הרפובליקנית שמאוד תומכים במדיניות שלי 'להשיב את אמריקה לגדולתה'. הם אוהבים את ארצות הברית כמוני, ומקווים להשיב את המדינה לידינו ולשוב לבנות אותה, במקום לנסות ולהבעיר את הכול".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס התייחסה לפרסום על דבריו של באנון בספרו החדש והוסיפה כי הוא "מלא בתיאורים שקריים ומטעים מפי אנשים שלא הייתה להם כל גישה או השפעה בבית הלבן". דוברתה של אשת הנשיא סטפני גרהאם הוסיפה כי "הספר יימכר בוודאי במדפי הספרות הבדיונית".

בהמשך הערב התייחסה סנדרס ליחסים בין טראמפ לבאנון ואמרה כי השניים נפגשו לאחרונה במחצית הראשונה של החודש שעבר ואמרה כי "האג'נדה של הנשיא לא השתנתה" וכי "ה'בסיס' מרוצה מהעבודה שהוא עושה". בתדרוך לעיתונאים הוסיפה סנדרס כי "בסיס התומכים של הנשיא לא השתנה כי האידיאולוגיה והפעולות שלו לא השתנו". כשנשאלה על דבריו של באנון לפיהם הפגישה של בנו של טראמפ עם גורמים רוסים היא "מעשה בגידה" והשיבה: "זה מגוחך אני מפנה אתכם להערות אחרות של באנון בתכנית '60 דקות', אז הוא אמר שכל סיפור הקנוניה עם רוסיה הוא קשקוש".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully