וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק ברקת-כחלון נמשך: כ-2,000 עובדים בעיריית ירושלים יפוטרו

3.1.2018 / 19:00

כ-600 עובדים כבר קיבלו מכתבי פיטורים בעירייה ובחברות העירונית, זאת במסגרת המאבק בין ראש העיר לשר האוצר על העברות תקציב. "כחלון נושא באחריות לפיטורים ולפגיעה אנושה בעתידן של כ-2,000 משפחות ירושלמיות", אמר ברקת

צילום: אנשי הדממה

עיריית ירושלים החלה היום (רביעי) בהליכי פיטורי עובדים, זאת על רקע העירייה והעומד בראשה ניר ברקת לשר האוצר משה כחלון על העברת תקציבים. בעירייה הסבירו כי פתחו בהליכי הפיטורים של 2,150 עובדים בעירייה ובחברות העירוניות לאחר שהדבר נכפה על העירייה עקב סירוב שר האוצר משה כחלון להכיר בצרכיה המיוחדים של עיר הבירה ולהסדיר את הקיפוח התקציבי.

עד כה נשלחו 600 מכתבי פיטורים, ובהמשך היום צפויים להישלח עוד כ-400 מכתבים נוספים. בין העובדים שתופסק עבותם בשורות העירייה: 317 עובדי תברואה, 64 עובדי השיטור העירוני, 160 עובדי טיפות חלב, 18 עובדי רשות התעסוקה, 21 עובדי רשות הקליטה, 11 עובדי הנהלה ופיתוח ועובדים מאגפים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השלישית: רקטה נורתה מרצועת עזה לישראל, אין נפגעים
גשם, שיטפונות ורוחות של 65 קמ"ש: סוף שבוע סוער בפתח
לינץ' בשוטרים בפרבר המהגרים: התיעוד שמסעיר את צרפת

תמונות סטילס של ניר ברקת וואלה טוק יעקב אילון 4.5.17. צילום: יותם רונן, יותם רונן
האשים את השר כחלון במצב. ראש עיריית ירושלים ניר ברקת (צילום: יותם רונן)/יותם רונן, צילום: יותם רונן

ראש העיר ברקת האשים את השר כחלון בצורך לפטר עובדים. "כחלון נושא באחריות לפיטורים ולפגיעה אנושה בפרנסתם של למעלה מ-2,000 משפחות ירושלמיות", אמר ברקת. "נמשיך להילחם למען ירושלים, כחלון חייב לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא שלו על מנת שנוכל לפתור המשבר".

בתחילת השבוע פיזרו עשרות מעובדי העירייה ערמות זבל מול משרד האוצר במסגרת המאבק. זו השנה השלישית שעובדי הניקיון של העירייה לוקחים חלק בניסיון להפעיל לחץ על האוצר. במסגרת המאבק טוענים העובדים כי אם האוצר לא יעביר תקציבים מיוחדים לירושלים במסגרת "מענק הבירה" השנתי, צפויים פיטורים בעירייה. גם בשנה שעברה איימה עיריית ירושלים בפיטוריהם של מאות עובדים, אולם בסופו של דבר האיום לא התממש.

עוד באותו נושא

המאבק על התקציב: עובדי עיריית ירושלים שפכו זבל בכניסה למשרד האוצר

לכתבה המלאה
עובדי עיריית ירושלים משליכים פסולת במחאה על אי העברת תקציבים לעירייה 31 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
העובדים פיזרו זבל מול משרד האוצר, השבוע (צילום: נועם מושקוביץ/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

העירייה הגישה עתירה לבג"ץ נגד משרד האוצר ומשרדי ממשלה נוספים בטענה ש"הפר התחייבות שלטונית וממשלתית ומנע העברת 105 מיליון שקל במטרה לפגוע בחוסנה של העיר". לדברי ראש העירייה ניר ברקת, "שר האוצר דורס ברגל גסה את החוק, אינו מקיים את החלטות הממשלה ופוגע במודע ובמכוון בעיר ירושלים".

במשרד האוצר זועמים על הקמפיין של עיריית ירושלים בנושא התקציב ומתכננים להגיש בהמשך היום תלונה במשטרה נגד העירייה, בגין שפיכת זבל במקום ציבורי ושימוש בעובדי עירייה במסגרת הקמפיין. במשרד טוענים כי יש להצמיד חשב מלווה לעיריית ירושלים מטעם משרד הפנים, שיבחן את התנהלותה הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully