וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בראשל"צ: מנכ"ל דניה סיבוס רונן גינזבורג נעצר בחשד לשוחד

3.1.2018 / 16:28

בית המשפט אישר להאריך את מעצרו של מנכ"ל חברת הבנייה בשישה ימים. הבוקר הוא נעצר ונחקר באזהרה במשרדי להב 433 בחשד במעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה. סנגורו: "הוא משתף פעולה ועונה לשאלות החוקרים"

צילום: ארי קלמן, עריכה: יוסי אלטר

בית המשפט בראשון לציון האריך בשישה ימים את מעצרו של מנכ"ל חברת הבנייה דניה סיבוס רונן גינזבורג, לאחר שנעצר ונחקר הבוקר בחשד למעורבות לפרשת השחיתות בעיר.

גינזבורג חשוד במעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה. סנגורו, עו"ד איתן מעוז, אמר בדיון: "מרשי משתף פעולה ועונה על כל השאלות. הוויכוח כאן מתכתב עם אמות מידה משפטיות שנקבעו בפרשת הולילנד לגבי דיאלוג עם שתדלן, או מאכער".

לקריאה נוספת:
חגית ביטן נגד המשטרה: "שניקח שוחד בחתונה? הם נורמלים?"
ראש עיריית ראשל"צ על השחיתות: "אם יימצא רבב בהתנהלותי – אתפטר"
הוארך מעצר מנכ"ל חברת הבנייה בפרשת השחיתות בראשון לציון

רונן גינזבורג מנכ``ל דניה סיבוס  13/08/2015. -, ראובן קסטרו
מעצרו הוארך בשישה ימים. גינזבורג/ראובן קסטרו, -

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של גינזבורג בתשעה ימים אולם בית המשפט החליט לבסוף להאריכו רק בשישה. על פי החשד, דניה סיבוס, שבראשה עומד גינזבורג, פעלה כדי לזכות במכרזים במתחמי הבנייה שפונו באתר צריפין, שם אמורות לקום אלפי יחידות דיור. מדובר בפרויקט הבינוי הגדול ביותר הצפוי בארץ בשנים הקרובות. החברה הודיעה הבוקר לבורסה כי היא נמצאת תחת חקירת משטרה. בדניה סיבוס עדכנו כי בחברה "מתנהלת חקירה משטרתית, בקשר לפרויקטים בראשון לציון".

עוד נמסר מדניה סיבוס כי היא "משתפת פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה ותעמיד את כל המידע המתבקש על מנת לסייע בבירור מהיר של המקרה". במקביל, פרקליטיו של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הגיעו להסכמה עם המשטרה על הארכת הרחקתו מהעירייה ב-25 ימים בלבד, לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את ההרחקה בארבעה חודשים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מתחם 1000 ראשון לציון 03/12/2017. ראובן קסטרו
מתחם ה-1,000 בראשון לציון/ראובן קסטרו

אתמול חלה התפתחות משמעותית בפרשה, שבשעה זו לא ניתן לפרט אודותיה. ההתפתחות עשויה לסבך עוד יותר את מצבו של חבר הכנסת דוד ביטן, שנחקר בשבועות האחרונים בחשד לשוחד. מקורבו של ביטן, איש העסקים משה יוסף, הגיע ללהב 433 ומסר עדות נרחבת במשך שעות ארוכות על חלקו בפרשה.

יוסף, שמיוצג על ידי עורכי הדין גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג, שמר ברוב חקירותיו עד כה על זכות השתיקה, ולאחרונה פורסם כי נוהלו מולו מגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה.

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ביטן לאחר חקירתו במשרדי להב 433/מאצ'י הוף

בהקשר זה, יו"ר הקואליציה לשעבר ביטן חשוד כי פעל לקדם את האינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים בתמורה לשוחד. יוסף, לפי החשדות, היה ציר מרכזי בהעברת הכספים, וחנות הרהיטים שלו בראשון לציון הייתה לכאורה מרכז העצבים של הקשר המושחת. בידי המשטרה חודשים של האזנות סתר לטלפון של יוסף, וכן תיעוד ממצלמה נסתרת שהותקנה בחנותו, החושף קשרים בין המעורבים הרבים בפרשה.

הענף המרכזי של החקירה נוגע לשוחד שביטן קיבל לכאורה תמורת הטיית מכרזי בנייה ועבודות עפר ב"מתחם ה-1,000" בראשון לציון. באחת הפגישות שתועדו בחנותו של ביטן נראים ביטן ויוסף מנסים לשכנע את ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, להגדיל ללא מכרז את היקף העבודות במתחם של חברה של קבלן בשם בני עוזיאל. יוסף, על פי החשד, היה שותף סמוי בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully