וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה סוערת: שבוי טליבאן לשעבר הפך לעבריין סדרתי

ג'ושוע בויל שוחרר בשנה שעברה יחד עם אשתו ושלושת ילדיו, אחרי חמש שנים קשות בשבי האכזרי. ואולם, הוא מואשם שמאז ביצע שורה ארוכה של עבירות, כולל תקיפות מיניות והטעיית המשטרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אזרח קנדי ששוחרר בשנה שעברה משבי טליבאן אחרי חמש שנים, מואשם בשורת תקיפות ותקיפות מיניות שביצע מאז שובו למדינה. לפי התקשורת המקומית, ג'ושוע בויל, בן 34, ביצע את התקיפות הללו בין אוקטובר לדצמבר והוא אמור להופיע בהמשך היום (רביעי) בפני בית המשפט.

בויל מואשם גם בכליאה, בהטעיית משטרה, באיומים לרצח ובכך שהכריח מישהו ליטול חומר רעיל. עורך דינו, אריק גריינג'ר, אמר לרשת BBC כי בויל חף מפשע. "הוא מעולם לא נקלע לצרות. לא הוצגה שום הוכחה, דבר האופייני לשלב הזה. אנחנו ממתינים לראות את הראיות נגדו ולהתקדם בהגנה עליו".

לקריאה נוספת בנושא
"אנסו את אשתי והרגו את בתי": סיפור המשפחה שחולצה מטליבאן
זוג אמריקני-קנדי ושלושת ילדיו חולצו משבי הטליבאן באפגניסטן

בשבי הטליבאן: ג'ושוע, קייטלין וילדיהם מתחננים לעזרה. רויטרס
הזוג עם שניים מילדיו במהלך השבי/רויטרס

בויל ואשתו האמריקנית קייתלין קולמן נחטפו באפגניסטן ב-2012, במהלך טיול לטיפוס על הרים. הם שוחררו באוקטובר על ידי כוחות פקיסטניים, יחד עם שלושת ילדיהם שנולדו בשבי.

עם הגעתם לקנדה, סיפר בויל כי שוביו, חברי רשת חקאני הקשורה לטליבאן, הרגו את בנו הרביעי ואנסו את אשתו במהלך תקופת השבי. הם התגוררו מאז בקנדה ובחודש שעבר נפגשו עם ראש הממשלה ג'סטין טרודו.

עתה, לאחר מעצרו של בויל, סופג טרודו ביקורת רבה על כך. "ראש הממשלה טרודו חיפש להצטלם עם בן משפחת חאדר לשעבר, ג'ושוע בויל, שעתה מואשם ב-15 עבירות משמעותיות. למה?", כתבה הסנאטורית השמרנית לינדה פרום בחשבון הטוויטר שלה.

היא התייחסה לכך שבויל היה נשוי בעבר לאחותו של עומר חאדר, אזרח קנדה שהוחזק במתקן המעצר האמריקני גואנטנמו במשך עשר שנים, אחרי שלחם בכוחות אמריקניים באפגניסטן. בשל הזקן של בויל וכיסוי הראש של אשתו, עלתה סברה כי הם התאסלמו במהלך השבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש ממשלת קנדה טרודו במפגש עם ג'ושוע בויל ובני משפחתו, ששוחררו משבי טליבאן, דצמבר 2017. טוייטר, צילום מסך
טרודו ובני המשפחה/צילום מסך, טוייטר
  • עוד באותו נושא:
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully