וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע התקפות ארדואן: שר הכלכלה אלי כהן דחה ביקור בטורקיה

3.1.2018 / 10:41

שר הכלכלה והתעשייה, שהיה אמור להיות השר הישראלי השני שמבקר בטורקיה מאז הסכם הפיוס שנחתם ביולי 2016, דחה את נסיעתו עם משלחת עסקית שתוכננה לחודש הבא - בעקבות תגובתו החריפה של נשיא טורקיה להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן דחה ביקור מתוכנן לטורקיה בחודש הבא, על רקע התקפותיו האחרונות של נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נגד ישראל אחרי הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בענין ירושלים - כך נודע לוואלה! NEWS. כהן היה אמור לעמוד בראשות משלחת כלכלית עסקית של בכירי משרדו שהיתה מתוכננת לצאת לטורקיה בחודש הבא, אך בימים האחרונים החליט לבטל את הביקור. בלשכתו של כהן סירבו להגיב.

כהן היה אמור להיות השר הבכיר השני שמבקר בטורקיה אחרי הסכם הפיוס שנחתם ביולי 2016, בהמשך לביקור של שר האנרגיה יובל שטייניץ בקיץ שעבר, במסגרת כנס אנרגיה בינלאומי באיסטנבול.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר אלי כהן, ישיבת ממשלה 29 בינואר 2017. אוהד צויגנברג, פול צלמים
השר כהן עם ראש הממשלה נתניהו ומזכיר הממשלה ברוורמן/פול צלמים, אוהד צויגנברג

בתגובה להכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל, הובילה טורקיה יחד עם תימן החלטה באו"ם נגד המהלך, שזכתה לתמיכה של 128 מדינות לעומת תשע מתנגדות ו-35 מדינות שנמנעו. ארדואן אמר לאחר אישור ההצעה באו"ם כי הוא מצפה שטראמפ יבטל ללא דיחוי את "ההחלטה המצערת" שקיבל ביחס לירושלים.

בנוסף, קרא ארדואן להכיר במזרח ירושלים כבירת פלסטין, והכריז כי אנקרה תפתח שם שגרירות - אף שישראל שולטת בשטח. הוא איים לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, שאותה כינה שוב ושוב "מדינת טרור", ואמר כי וושינגטון העניקה לה "פרס על פעולות טרור".

"פלסטין היא קורבן תמים, וישראל, כן זאת מדינת טרור", אמר ארדואן בכנס של מפלגת השלטון במחוז סיבאס. "לא ננטוש את ירושלים לרחמיה של מדינה שהורגת ילדים". לדבריו, ישראל משתמשת ב"כוח לא פרופורציונלי" נגד המפגינים הפלסטינים והיא "מדינה כובשת ודכאנית".

נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן, במהלך מסע"ת באחוזת מקסימוס באתונה, יוון  7בדצמבר 2017. רויטרס
"ישראל היא מדינת טרור". ארדואן/רויטרס
128 מדינות תמכו - האו"ם אישר ברוב גדול את ההצעה נגד ההכרה האמריקנית בירושלים. AP
128 בעד, 35 נמנעות ותשע מתנגדות. רשימת המדינות ואופן הצבעתן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully