וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד מנסה להחריג את אילת מחוק המרכולים, החרדים מתנגדים

3.1.2018 / 11:04

חברי הקואליציה התבקשו להישאר במליאה עד שעות הערב, לצורך הצבעה על החזרת החוק לדיון נוסף בוועדת הפנים - אך המהלך הוקפא בעקבות התנגדות שמוביל ח"כ ליצמן, שהונחה על ידי האדמור מגור להתנגד לכל החרגה בחוק

הקלטה: באדיבות גלי ישראל , עריכה: שניר דבוש

חברי הקואליציה קיבלו הבוקר (רביעי) הודעה על כך שהצעת חוק המרכולים שיזם שר הפנים אריה דרעי תובא היום למליאת הכנסת כדי להצביע על החזרתה לוועדת הפנים. מדובר בצעד חריג שנועד להוסיף הסתייגות משמעותית להצעת החוק. "זוהי הצבעה טכנית אך נדרש רוב קואליציוני", נמסר בהודעה. "על כל חברי הכנסת להישאר היום עד סוף המליאה". כעבור שעה, בעקבות פרסום הידיעה והתנגדות החרדים לכל החרגה בחוק, בוטל המהלך.

מאחורי הקלעים עומד ויכוח שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS בין יהדות התורה לליכוד על החרגת העיר אילת מהחוק. הליכוד מעוניין להוסיף בוועדה הסתייגות לפיה רק אזור המלונות בעיר יוחרג מהחוק ולא העיר כולה, במטרה שהחרדים לא יתנגדו לכך. עם זאת, לוואלה! NEWS נודע כי ח"כ יעקב ליצמן קיבל הוראה מהאדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, להתנגד לכל החרגה, גם של אזור המלונות. דרישת האדמו"ר הנחרצת עלולה להציב בבעיה את שאר חברי יהדות התורה וש"ס שהיו מוכנים "לבלוע" את ההחרגה של אזור המלונות בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאחורי הקלעים - מאבק על ההחרגה. סניף סופר יודה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם פוליטי טען אתמול כי "היה ניתן להשיג רוב מספק לקואליציה בהצבעה אך הליכוד התעקש על הסעיף הזה וליצמן יחד עם החרדים דרשו להוריד את החוק מסדר היום". בנוסף, בליכוד דרשו להחריג גם חנויות נוחות בתחנות דלק שמצויים בהן מרכזי ההפעלה של התחנה וקופת התשלום. החרדים אמרו בשיחות סגורות שיסכימו "לבלוע" את ההחרגה אך יצביעו נגד במליאה.

בעקבות זאת, בקואליציה ניסו להשיג תמיכה של האופוזיציה מתוך מחשבה שהחברים בה יתמכו בהסתייגות וייתנו יד לריכוך החוק, אך גם שם התגלו חילוקי דעות. באופוזיציה ערכו בשעות הערב התייעצות והתברר כי ביש עתיד הסכימו 11 חברי כנסת לתמוך בהחרגה זו, בעוד שבשאר הסיעות - המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ומרצ - נטו להתנגד. כך, בצירוף חברי הכנסת החרדים, לא התקבל הרוב הדרוש להעברות החוק וההחרגות שהוכנסו.

שרי הממשלה – במליאת הכנסת – פתיחת מושב החורף 2016. נועם מושקוביץ
חוסר הסכמות בתוך הקואליציה/נועם מושקוביץ

ח"כ יוליה מילנובסקי (ישראל ביתנו) דרשה השבוע מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקיים דיונים נוספים על חוק המרכולים בוועדה. היא טענה כי לא ייתכן ש"הצעת חוק כה משמעותית יקיימו עליה דיון אחד בלבד של שעתיים". רועי לחמנוביץ' מנכ"ל קואלציית שבת שוויון אמר בתגובה כי "קשה יהיה להעלות על הדעת שהמפלגות הדתיות והחרדיות בראשות השרים דרעי, בנט וליצמן יתנו יד לספסר בשבת. האם תסמונת 'בת יענה' חלה עליהם? שבת שאינם רואים אינה קיימת? הסכמה להחרגת אילת משמעה סגירת שוק העבודה שם בפני דתיים, מסורתיים ואלו המבקשים לעצמם יום מנוחה".

(עדכון ראשון: 9:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully