וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסדר הטיעון: אלון קסטיאל הודה והורשע בניסיון אונס

3.1.2018 / 12:10

הסדר הטיעון שהוצג בבית המשפט המחוזי בתל אביב כולל ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית. העבירות בוצעו כלפי ארבע מתוך חמש המתלוננות שדבריהן נכללו בכתב האישום נגדו, הפרקליטות: "ארבע המתלוננות הסכימו להסדר"

עריכה: יוסי אלטר

איש חיי הלילה אלון קסטיאל חתם הבוקר (רביעי) על הסדר טיעון שמוצג בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב. הסדר הטיעון נחתם בין סנגוריו של קסטיאל לפרקליטות, ובמסגרתו יודה קסטיאל ויורשע בניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית – שנעשו בארבע מתוך חמש המתלוננות שדבריהן נכללו בכתב האישום שהוגש נגדו.

מתלוננת החמישית שלגביה יוחס לקסטיאל ניסיון אונס, לא נכללה בכתב האישום המתוקן בו הודה, בשל קשיים עליהם הצביע השופט המגשר. המתלוננת עירד מרציאנו-צייגר, שלא נכנסה אף היא לכתב האישום, חיכתה מחוץ לאולם בית המשפט עם השלט "אלון קסטיאל אנס אותי" וקראה לעברו - "תסתכל לי בעיניים - בעימות הסתכלת לי יפה מאוד בעיניים".

הסדר הטיעון לא כולל הסכמה בעניין העונש, והפרקליטות תדרוש להטיל על קסטיאל עונש מאסר בפועל. בנוסף, במסגרת ההסדר קסטיאל יפצה כל מתלוננת בעשרות אלפי שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
בדרך להסדר טיעון: קסטיאל יודה ויורשע בניסיון אונס
בעוד ההליך הפלילי בעיצומו: תלונה נוספת הוגשה נגד אלון קסטיאל
מנכ"ל חברת בנייה גדולה עוכב לחקירה בפרשת השחיתות בראשל"צ

הצגת הסדר הטיעון עם אלון קסטיאל, מחוזי ת"א, 3 בינואר 2018. טל אנגלנדר
קסטיאל בבית המשפט, הבוקר/טל אנגלנדר

השיקול העיקרי שהניע את הפרקליטות להגיע להסדר מול קסטיאל היה הרצון למנוע מהמתלוננות את החוויה הקשה של עדות בבית המשפט. יותר מעשר נשים התלוננו במשטרה על עבירות שונות שביצע בהן לכאורה קסטיאל. לפני כשנה הוגש נגדו כתב האישום, שכלל תחילה שש נשים, ששתיים מהן התלוננו על אונס.

כחודשיים לאחר הגשת כתב האישום החליטה הפרקליטות להוריד את אחד האישומים באונס, לאחר שהשלמת חקירה העלתה כי חלה התיישנות על המקרה. ביטול האישום התבצע לאחר פנייתם של עורכי דינו לפרקליטות, ולפיה לא ייתכן שאנס את הקולגה שלו ב-2007, מאחר שסיים להיות מועסק בחברה ב-2006. לאחר עשור, חלה התיישנות על עבירת אונס. הסנגורים פנו עם הטענה לפרקליטות מחוז תל אביב, שהחזירה להשלמת חקירה את התיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתלוננת נגד אלון קסטיאל בהצגת הסדר הטיעון שלו, מחוזי תל אביב, 3 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המתלוננת עירד מרציאנו-צייגר מפגינה בבית המשפט, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

עו"ד רוני מודריק, נציגת פרקליטות מחוז תל אביב, מסרה בתום הדיון: "השיקולים להגעה להסדר הטיעון היו מגוונים, ביניהם קיום הליך גישור ממושך, בו נפרשו הראיות בפני השופט המגשר אשר הביע את עמדתו, מצבן של חלק מהמתלוננות והסכמת ארבע המתלוננות להסדר. ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש ועמדתנו העונשית תהיה לעונש מאסר משמעותי מאחורי סורג ובריח. כמו כן, במסגרת ההסדר, כל אחת מארבע המתלוננות תפוצה בפיצוי משמעותי. למתלוננות שיהיו מעוניינות בכך, תינתן האפשרות להשמיע קולן במסגרת הטיעונים לעונש".

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אווה מדז'יבוז', קראה למתלוננות נגד קסטיאל לפנות להליכים משפטיים אזרחיים: "אני מצפה מהפרקליטות לא להתפשר על ענישה לא מידתית ולדרוש מאסר בפועל ובמקביל קוראת למתלוננות, אלה שנכללות בהסדר הטיעון ואלה שלא, למצות גם את ההליך האזרחי. ברור לי השיקול שהנחה את הפרקליטות, הרצון להגן על המתלוננות והקושי להגיע להרשעה פלילית, ועם זאת אנחנו צריכים להימנע מהנחות סלבס לאנסים, לעגן בחקיקה ובקוד אתי את ההגנה על קורבנות עבירות מין במהלך הדיונים המשפטיים ולהקים בית משפט ייעודי לעבירות מין".

(עדכון ראשון: 9:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully