וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר מנכ"ל חברת הבנייה בפרשת השחיתות בראשון לציון

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, נעצר בחשד למעורבות בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות על חוק מע"מ ופקודות מס הכנסה. חברת דניה סיבוס הודיעה לבורסה: החברה מעורבת בחקירת משטרה על פרויקטים בראשון לציון. אתמול מסר מקורבו של ביטן, משה יוסף, עדות בנוגע לפרשה

צילום: ארי קלמן, עריכה: יוסי אלטר

הותר לפרסום כי רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת הבנייה דניה סיבוס הוא איש העצסקים שנעצר ונחקר הבוקר (רביעי) באזהרה במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, תיק 1803. בית המשפט אישר את הארכת מעצרו בשישה ימים נוספים.המנכ"ל חשוד במעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה.

במשטרה חושדים כי החברה שבראשה עומד גינזבורג פעלה כדי לזכות במכרזים במתחמי הבנייה שפונו באתר צריפין, שם אמורות לקום אלפי יחידות דיור. מדובר בפרויקט הבינוי הגדול ביותר הצפוי בארץ בשנים הקרובות. במקביל, חברת דניה סיבוס הודיעה הבוקר לבורסה כי היא נמצאת תחת חקירת משטרה. החברה עדכנה כי למיטב ידיעתה, "מתנהלת חקירה משטרתית בקשר עם פרויקטים בראשון לציון".

מדניה סיבוס נמסר כי היא "משתפת פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה ותעמיד את כל המידע המתבקש על מנת לסייע בבירור מהיר של המקרה". פרקליטיו של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, הגיעו להסכמה עם המשטרה על הארכת הרחקתו מהעירייה ב-25 ימים בלבדף לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את ההרחקה בארבעה חודשים.

רונן גינזבורג מנכ``ל דניה סיבוס  13/08/2015. -, ראובן קסטרו
מעצרו הוארך בשישה ימים. רונן גינזבורג/ראובן קסטרו, -

אתמול חלה התפתחות משמעותית בפרשה, שבשעה זו לא ניתן לפרט אודותיה. ההתפתחות עשויה לסבך עוד יותר את מצבו של ח"כ דוד ביטן, שנחקר בשבועות האחרונים בחשד לשוחד. מקורבו של ביטן, איש העסקים משה יוסף, הגיע ללהב 433 ומסר עדות נרחבת במשך שעות ארוכות על חלקו בפרשה. יוסף, שמיוצג על ידי עורכי הדין גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג, שמר ברוב חקירותיו עד כה על זכות השתיקה, ולאחרונה פורסם כי נוהלו מולו מגעים מתקדמים לחתימה על הסכם עד מדינה.

ביטן חשוד כי פעל לקדם את האינטרסים של קבלנים ואנשי עסקים בתמורה לשוחד. יוסף, לפי החשדות, היה ציר מרכזי בהעברת הכספים, וחנות הרהיטים שלו בראשון לציון הייתה לכאורה מרכז העצבים של הקשר המושחת. בידי המשטרה חודשים של האזנות סתר לטלפון של יוסף, וכן תיעוד ממצלמה נסתרת שהותקנה בחנותו, החושף קשרים בין המעורבים הרבים בפרשה.

מתחם 1000 ראשון לציון 03/12/2017. ראובן קסטרו
מתחם ה-1,000 בראשון לציון/ראובן קסטרו

הענף המרכזי של החקירה נוגע לשוחד שביטן קיבל לכאורה תמורת הטיית מכרזי בנייה ועבודות עפר ב"מתחם ה-1,000" בראשון לציון. באחת הפגישות שתועדו בחנותו של ביטן נראים ביטן ויוסף מנסים לשכנע את ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, להגדיל ללא מכרז את היקף העבודות במתחם של חברה של קבלן בשם בני עוזיאל. יוסף, על פי החשד, היה שותף סמוי בחברה.

עוזיאל, כפי שנחשף באחד מדיוני הארכת המעצר, אף הודה כי היה אמור להעביר כספים ליוסף תמורת הגדלת העבודות, אך טען כי לא ידע שמדובר בשוחד לביטן. חבר הכנסת חשוד גם שניסה לשלב את בני משפחת הפשע ג'רושי בעבודות עפר במתחם ה-1,000, לכאורה בתמורה לכיסוי חובותיו.

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ביטן לאחר חקירתו במשרדי להב 433/מאצ'י הוף

ביטן פנה בנושא הגדלת העבודות ללא מכרז גם למשנה לראש העירייה אייל מושייב ולסגן ראש העירייה יוסי חממי. כל שלושת בכירי העירייה חשודים בפרשה - צור ומושייב חשודים בלקיחת שוחד, ובמשטרה סבורים שידעו על העברת כספים לביטן. חממי, לעומתם, נחשד במרמה והפרת אמונים. המשטרה ביקשה השבוע להאריך את הרחקתם של השלושה מהעירייה ומהחברה כלכלית העירונית עד לחודש מאי.

עו"ד אפרים דמרי המייצג את ביטן מסר כי "עמדתנו עוד מתחילת הפרשה היא שח"כ ביטן נקי מכל רבב פלילי. בסופו של דבר, חקירת המשטרה תוכיח כי לא נפל דופי פלילי במעשיו, ולכן אם יש או אין עד מדינה, הדבר לא מטריד את מנוחתו של ח"כ ביטן. מה שעומד לצדו זו האמת, והיא לא נתונה לשום מניפולציה. אי אפשר לעקם ולסובב את האמת. נמשיך להאמין ולקוות שגופי החקירה ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה".

(עדכון ראשון: 7:59)

משה יוסף, חשוג בפרשת ראשון לציון, בית משפט השלום רשלצ, 11 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
משה יוסף בדיון בהארכת מעצרו/ניב אהרונסון

האם ימשיך ח"כ ביטן לשתוק בחקירותיו? עורך דינו - אפרים דמרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully