וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: ההחלטות של ישראל על ירושלים והשטחים בטלות בחוק הבינלאומי

2.1.2018 / 22:18

שר החוץ של ירדן, איימן ספאדי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי חוק ירושלים מאוחדת שעבר בכנסת והחלטת מרכז הליכוד על החלת הריבונות בשטחים אינם קבילים. "ישראל ממשיכה לנקוט החלטות חד-צדדיות המונעות את השלום"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

שר החוץ של ירדן, איימן ספאדי, התייחס הערב (שלישי) לאישור חוק ירושלים מאוחדת ולהחלטה שהתקבלה במרכז הליכוד על החלת הריבונות הישראלית בשטחים. "ההחלטות הללו בטלות תחת החוק הבינלאומי", כתב ספאדי. "ישראל ממשיכה לנקוט החלטות חד-צדדיות ובלתי חוקיות, שמונעות מהאזור את השלום הראוי לו ומהווה אינטרס בינלאומי".

הלילה אישרה הכנסת את חוק "ירושלים מאוחדת" לפיו כל שינוי במעמדה של ירושלים או החלטה על מסירת שטחים מהעיר כחלק מהסכם מדיני עתידי ידרוש אישור רוב מיוחד של 80 חברי כנסת ולא רוב רגיל. עם זאת, סעיף זה יהיה ניתן לביטול ברוב של 61 ח"כים. את החוק יזם יו"ר מפלגת הבית היהודי השר נפתלי בנט והגישה אותו יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם-רפאלי. החוק אושר ברוב של 64 תומכים מול 51 מתנגדים ונמנע אחד ולאחר דיון של כשלוש שעות.

ביום ראשון הצביעו 1,500 חברי מרכז הליכוד ברוב קולות בעד נוסח החלטה מחייב של תמיכת המפלגה בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. באירוע באולם "אווניו" בקריית שדה התעופה נכחו כמעט כל שרי הליכוד, פרט לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי ההצעה שהגיש חבר המרכז שבח שטרן ושזכתה לתמיכה פומבית של שרים ובכירים בליכוד, יפעלו חברי המפלגה לסיפוח יהודה שומרון. בהצעה קורא מרכז הליכוד לנבחרי הליכוד לפעול כדי "לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פעילי ליכוד בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
פעילי ליכוד בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017/ראובן קסטרו
פעילי ליכוד בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
פעילי ליכוד בכנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully