וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נכנס לבתי הספר: משרד החינוך הכריז על תוכנית לעידוד הגיוס

2.1.2018 / 18:10

השר בנט הודיע על הקצבה של 33 מיליון שקלים לתוכנית "להגברת המוטיבציה לגיוס בני נוער לצה"ל", שנועדה להכפיל את מספר התלמידים במסגרות ההכנה לצבא. בין עיקרי התוכנית: בסיסים יאמצו בתי הספר, קצינים יגיעו להרצאות ויתווספו מרכזי הכנה ל"שירות משמעותי"

גדנ"ע של בנות דתיות. דובר צה"ל
מספר התלמידים בגדנ"ע יעלה ב-50%/דובר צה"ל

שר החינוך נפתלי בנט הכריז היום (שלישי) על תוכנית "להגברת המוטיבציה לגיוס בני נוער לצה"ל" ב-180 רשויות מקומיות בעלות של 33 מיליון שקל נוספים על 47 המיליון הקיימים. מטרת התוכנית היא הכפלת מספר התלמידים במסגרות ההכנה לצה"ל, מ-5,000 לכ-10,000 תלמידים.

על פי עיקרי התוכנית, בסיסים קרביים יאמצו בתי ספר כדי לעודד תלמידים ל"גיוס משמעותי", ולחזק את הרצון שלהם להתגייס. התלמידים ייחשפו לפעילות הצבאית של הבסיס והחיל, וישוחחו עם קצינים וחיילים על מורשת קרב. ביום הזיכרון יתקיימו טקסים משותפים. בין הבסיסים שישתתפו בתוכנית: מטה אוגדת עזה, בא"ח צנחנים, הנדסה קרבית, תותחנים, חטיבה 188 של השריון, חיל הים ומג"ב.

בנוסף, קצינים יגיעו להרצאות לקראת הגיוס לתלמידי כיתות י"א וי"ב ולמורים, שיקיימו "שיח חינוכי ערכי אודות החשיבות של שירות בדגש על שירות משמעותי", כהגדרת אנשי משרד החינוך כפי שנמסרה לוואלה! NEWS. לשעות המחנך יוקצו שמונה שעות לטובת שיחות לקראת גיוס, ויתקיימו פעולות לאחר יום הלימודים. מספר המורות החיילות לכיתות י' עד י"ב יעלה מ-400 ל-500 ועד 700 תוך חמש שנים.

שר החיינוך, נפתלי בנט, שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
תוספת תקציבית של 33 מיליון שקל. בנט ואבואב/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

תוכנית גדודי הנוער (גדנ"ע) תורחב מכ-20 אלף חניכים לכ-30 אלף תלמידי כיתות י"א, שיעברו הכנה למסגרת צה"לית בבסיסי צה"ל. תוכנית ההכנה תורחב. מספר מרכזי ההכנה ל"שירות משמעותי" יוכפל מ-36 ל-72, כשהמיזמים שיתוקצבו לטובת התוכנית הם "הדרך החדשה" לשילוב יוצאי אתיופיה בשירות צבאי, "מיזם 101" בשיתוף עמותת "אחריי", "צהל"ה" המתמקדת בבני נוער בסיכון ו"תכנית אופק", הפועלת במודל של מכינה קדם צבאית חצי שנתית המיועדת לבני נוער מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית.

השר בנט מסר: "לצד מצוינות בהישגים: במתמטיקה, באנגלית ובשאר המקצועית, אנו במשרד החינוך פועלים גם להנחלת ערכי הציונות. ולכן הוריתי למערכת החינוך להירתם בכל כוחה לשיתוף פעולה עם צה"ל ומשרד הביטחון בתוכנית להגברת המוטיבציה לשירות ביחידות הקרביות בצה"ל".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב מסר: "ערכנו מיפוי של כל התכניות השונות שמכשירות את התלמידים לקראת גיוס, והגדרנו יעדים ברורים, לצד תכניות עבודה, עבור כל אחת מהתכניות. התלמידים יכירו יותר, יחוו יותר וייחשפו יותר להרצאות של קצינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully