וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסך ירד: קולנוע "לב" ברמת גן נסגר, המנויים לקחו את המושבים

2.1.2018 / 17:07

הקולנוע המיתולוגי בקניון ביאליק נסגר וייהרס לטובת הקמת משרדים: "רמת גן היא עיר מבוגרת, יש בה פחות צעירים ופחות מקומות בילוי. בתי הקולנוע הקטנים שאפשר ללכת אליהם ברגל נעלמים"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

מינויי קולנוע "לב" המיתולוגי בקניון ביאליק ברמת גן נקראו אתמול (שלישי) להגיע ולאסוף מזכרת אחרונה מהמוסד שהפך בחלוף השנים לסמל לסרטי איכות: מושב קולנוע. רגע אחרי שהקולנוע ייהרס כליל, יוקמו במקומו משרדים נוספים, ולפי המתכנות של הנהלת הקניון, יועברו גם הם לנוהל שמירת שבת.

"אני הולך לקחת אותם לעסק שלי, שגם הלקוחות שלי יוכלו ליהנות מהמושבים שאני ומשפחתי ראינו עליהם עשרות סרטים", אומר דב שמש מתל אביב, אחד מצופי בית הקולנוע המיתולוגי, שהגיע לקחת את המושבים בעקבות הודעה שבמקרה ראה באינטרנט, "עצוב, מה אפשר לומר? אבל צריך להתרגל לזה, העולם משתנה וצריך לזרום".

גם אסף שגיא הגיע עם חבריו לקחת מזכרת אחרונה רגע לפני שסוגרים את האורות על בית הקולנוע. "בתור חובב קולנוע ותרבות היה חשוב להגיע לכאן ולתעד את המאורע, אם כבר אז כבר". שגיא טוען שדין התנועה בשטח הוביל גם לסגירת הקולנוע בקניון ביאליק, "זאת קונסטלציה של שאר בתי הקולנוע באזור. הקטנים המקומיים שאפשר ללכת אליהם ברגל נעלמים". לדבריו, "גם לעובדה שרמת גן היא עיר מבוגרת, ויש בה פחות צעירים שיש להם פחות מקומות בילוי, יש משקל בסגירה של בית הקולנוע".

פירוק קולנוע לב, רמת גן, 2 בינואר 2018. ניב אהרונסון
הכיסאות בקולנוע לב מפורקים, היום/ניב אהרונסון

קולנוע "לב" נמצא בקניון "ביאליק" שנבנה על צומת הרחובות המרכזיים ז'בוטינסקי וביאליק ברמת גן. הוא חלק מרשת בתי הקולנוע שהוקמה בשנות ה-90 על ידי משפחת שני. לדברי מקימי הרשת, הם חרתו על דגלם להביא לקהל תוכן מקורי ואיכותי של סרטים בעלי אמירה אישית ואמנותית, פרי יצירתם של מיטב יוצרי הקולנוע בארץ ובעולם. ב-2007 נמכר הקניון לחברת הנדל"ן "זמרת נצח" שראשיה נמצאים בארצות הברית. כבר אז היה ברור לרבים מבעלי בתי העסק במקום שמי שרוצה לשרוד יידרש "ליישר קו" עם הבעלים החדשים, שקבעו שהקניון לא יפעל בשבת.

לפני חצי שנה נחשפה בוואלה! NEWS מחאת התושבים ברמת גן נגד סגירת הקולנוע. מובילי המחאה, ובהם תושבת העיר שרית טל, טענו כי "התחושה בעיר בשבתות היא של עיר דתית שומרת שבת, המזכירה את שכנתה בני ברק". כמה מאות מהם חתמו על עצומה וירטואלית שיזמה עמותת "ישראל חופשית", בקריאה שלא לסגור את בית הקולנוע.

מזכרת אחרונה
הפסד בקרב על השבת: קולנוע 'לב' בקניון ביאליק 
ברמת גן נסגר לאחר שעבר לעבוד במתכונת שבת. ניב אהרונסון
פירוק קולנוע לב, היום/ניב אהרונסון

"עוד מוסד תרבות עוזב את רמת גן. מי נהנה מהקולנוע? גמלאים שהמוסד הזה קרוב אליהם הביתה, סטודנטים שאין להם רכב בסוף השבוע, הורים לילדים שלא רוצים לצאת מהעיר וגם כל אזרח שרוצה שהדברים שחשובים לו יישארו קרוב לבית", נכתב בהסבר לעצומה. "קולנוע לב הוא לא עוד בית קולנוע. הוא בית תרבות לסרטי איכות. אין כזה בעיר. רמת גן אינה רואה את עצמה כעיר שמקדמת תרבות, ולכן קולה לא נשמע. בכוח שולחים את התושבים מחוץ לעיר. הגיע הזמן לומר 'די', ובמקום להבריח מוסדות תרבות, לתת להם תמריצים להישאר. יש בכוחה של העירייה לעשות כן. העירייה טוענת שאין זה בסמכותה, ופעם נוספת מתנהגת באימפוטנטיות ובעייפות האופיינית לה. רמת גן סגורה בשבת בעוד הערים מסביב לה שוקקות. הגיע הזמן לשים לפארסה הזו סוף".

בשונה מ"לב" רמת גן שנסגר הבוקר, לפני כשנתיים נסגר בירושלים בית קולנוע נוסף של הרשת, קולנוע "לב סמדר", שהיה הקולנוע הוותיק בארץ ונחשב בעיני תושבים רבים למוסד אהוב ומזוהה עם העיר. מאז שנת 1996 פעל בית הקולנוע כסניף הירושלמי של רשת "לב", אך נסגר מפני שאף גורם לא עמד בעלויות השיפוץ של המבנה הישן שבו שכן. לאחר מאבק תושבים ארוך להמשך הפעלתו של בית הקולנוע המיתולוגי, ובתום תקופת שיפוצים, נפתח המוסד המחודש להרצה לפני כחודשיים.

בית קולנוע לב קניון ביאליק ברמת גן, 10 באוקטובר 2017. יותם רונן
מאות תושבים חתמו על עצומה נגד ההחלטה. קניון ביאליק ברמת גן/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully