וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הצהרת טראמפ: מצרים ביטלה ביקור של מנכ"ל משרד החוץ

2.1.2018 / 12:22

פרסום ראשון: המנכ"ל יובל רותם היה אמור לנסוע לקהיר בחודש שעבר, במסגרת ביקור ראשון מאז נכנס לתפקיד. אולם, לוואלה! NEWS נודע כי מצרים ביטלה את הנסיעה על רקע הסערה בעולם הערבי אחרי הכרת נשיא ארה"ב בירושלים כבירת ישראל. במשרד החוץ סירבו להתייחס

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, היה אמור לנסוע לקהיר בחודש שעבר, אך הביקור בוטל על רקע הצהרתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על הכרה בירושלים כבירת ישראל - כך נודע לוואלה! NEWS. ביקורו של רותם בקהיר היה אמור להיות ביקורו הראשון מאז נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד החוץ, אך גורמים המעורים בנושא אמרו לוואלה! NEWS כי המצרים ביטלו את הביקור בעקבות הסערה שנוצרה בעולם הערבי אחרי נאומו של טראמפ. במשרד החוץ סירבו להתייחס לנושא.

ביקורו של רותם בקהיר היה אמור להמשיך מגמה של התקרבות דיפלומטית ניכרת בין ירושלים וקהיר, אחרי פגישתם הפומבית הראשונה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושל נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר האחרון ועל רקע הידוק שיתוף הפעולה המודיעיני והביטחוני בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
"חמאס העביר מסר לישראל דרך גורם בינלאומי והזהיר מפיצוץ בעזה"
תיעוד: לוחמי משטרה עוצרים גנבי רכב בקלנדיה באישון לילה
הדחת אחיו של עבדאללה מצבא ירדן עוררו גל שמועות על סיכול הפיכה

בנימין נתניהו נועד לראשונה בפומבי עם עבד אל-פתאח א-סיסי. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
התקרבות דיפלומטית ניכרת. נתניהו וא-סיסי בפגישתם בניו יורק, בספטמבר האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

באוגוסט האחרון חזר שגריר ישראל במצרים, דוד גוברין, לעבוד מהשגרירות בקהיר יחד עם אנשי צוות ישראלים לאחר כשמונה חודשים בה השגרירות לא אוישה באופן קבוע בשל חשש ביטחוני.

מצרים הייתה ממובילות המחאה נגד הצהרתו של טראמפ, ואף ניסתה למנוע אותה מבעוד מועד. כמה ימים אחרי הנאום שבו טראמפ הצהיר על הכרה בירושלים כבירת ישראל, מצרים היא זו שיזמה את ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם לפיה יש לבטל כל החלטה בנושא מעמדה של ירושלים הסותרת החלטות קודמות בעניינה. ההחלטה עברה ברוב קולות אך נפלה בעקבות הטלת וטו אמריקאי.

בהמשך, הצעת החלטה של תימן וטורקיה הובאה להצבעה בעצרת הכללית של האו"ם, ושם עברה ברוב של 128 מדינות מול 9 מתנגדות ו-35 נמנעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים על העברת השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים, הבית הלבן, וושינגטון 6 בדצמבר 2017. רויטרס
טראמפ מכריז על ירושלים כבירת ישראל, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully