וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: לא מקבל את הקולות שקוראים לתקוף בכוח לא מידתי את הירי בדרום

2.1.2018 / 9:56

הרמטכ"ל התייחס לירי הרקטות מעזה ותקף את הקריאות לשימוש בכוח לא מידתי של צה"ל בתגובה. "הקולות שקוראים לתקוף במקסימום כוח, הם קולות שאני לא יכול לקבל", אמר. על מכתב השמיניסטים וסוגיית הסרבנות אמר: "זוהי קריאת תיגר על איחוד החברה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

ברקע הירי אתמול לעבר יישובי הדרום, הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס הבוקר (שלישי) להתגברות איום הרקטות מעזה ומתח ביקורת נגד הקריאות לתגובה "לא מידתית" כלשונו. "הקולות שקוראים לתקוף במקסימום כוח, הם קולות שאני לא יכול לקבל", אמר. "ברצועת עזה יש סכנה קריסה הומונטרית. זאת, לצד העובדה שאנחנו פיתחנו דפוס למציאת חדירות תת-קרקעיות לתוך ישראל, מוביל רצון להביא ארגונים סוררים לבצע ירי כדי להפר את השקט. אם נדרש לעשות מהלכים צבאיים, לצהל יש את הכלים להגיע להישגים ברצועה".

במהלך אירוע לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק במרכז הבינתחומי בהרצליה, התייחס הרמטכ"ל גם לאיומים הביטחוניים עמם נדרש צה"ל להתמודד בחזיתות השונות, בהם התחזקות חיזבאללה בגבול הצפון. "הארגון עבר שינוי בשנים האחרונות והפך מארגון ה'מגן על לבנון מפני ישראל' הפך ל'שליח איראן' באזור", אמר. "היום, כשאני מביט על המעגל הראשון, האיום הרציני על ישראל נמצא בחזית הצפונית בלבנון".

עוד בוואלה! NEWS:
הכנסת אישרה את חוק הפריימריז: "יחזק הדמוקרטיה והמלחמה בשחיתות"
החורף עוד כאן: מזג אוויר גשום וקר מהרגיל; החרמון נפתח למבקרים
אין רוב לקואליציה: ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה בשבוע

הרמטכ"ל בכנס השנתי השישי בנושא "צה"ל והחברה הישראלית", הבינתחומי, הרצליה, 2 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מתנגד לתגובה לא מדידתית. הרמטכ"ל גדי איזנקוט/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הרמטכ"ל ציין בנוסף גם את השינויים בסוריה ואמר כי אי היציבות במדינה תימשך גם בשנים הקרובות. "אנחנו גם רואים את הרצון של הסורים והאיראנים לחזור לרמת הגולן, תוך התבססות ובניית מתקנים מודיעין", הסביר. "אנחנו מנסים למנוע את ההתבססות גם במאמצים בינלאומיים. האינטרס הישראלי הוא לדחוק את האיראנים חזרה לאיראן, יש עשרות ממומחים איראנים, ולוחמים עיראקים בתחומי סוריה היום".

באשר לנעשה ביהודה ושומרון, איזנקוט הסביר כי חמאס ממקד את מאמציו לשמירה על שקט ברצועה לצד ניסיונות להוציא פיגועים ביהודה ושומרון. לאחר מכן התייחס הרמטכ"ל לאיום הגרעין האיראני כאיום כולל ואמר כי "ההרתעה שלנו לא נבנית ביום - אבל גם לא נשחקת ביום. החכמה היא הפעלת מדינות כוח מושכלת, תוך שיתוף פעולה עם גורמים אזורים מקומיים. מה שהתחדש לאחרונה למשל, הוא הדפוס פעולה מול הרוסים, תוך הבנה שהרוסים נמצאים כאן במעגל הראשון ומבלי להגיע לחיכוך עמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016. ניב אהרונסון
גבול רמת הגולן/ניב אהרונסון

מלבד הסוגיות הביטחוניות, הרמטכ"ל התייחס לנושאים נוספים שבלב העשייה הצבאית, בהם גם מכתב השמיניסטים והסרבנות בשורות צה"ל אותה כינה "קריאת תיגר על איחוד החברה". "האתגר שלנו הוא להעמיק את הגיוס לצה"ל, תוך התעלמות מקולות פוליטיים והגדלת היקפי הגיוס", אמר. "השיח שעלה לאחרונה אינו חדש. נושא הסרבנות המצפונית התקיים בבודדים לאורך שנים. פרסומים של סרבנות קבוצתית יוצרים בעיה קשה וחמורה. צה"ל נתון להחלטות הממשלה, ולא בוחר בעצמו את המשימות".

הרמטכ"ל אף ציין כי הדברים באים על רקע הירידה בהיקפי המתגייסים לשירות ביחידות הקרביות, לצד העדפת יחידות עורפיות – בהן יחידות הסייבר והמודיעין. איזנקוט גם קרא למחברי מכתב השמיניסטים האחרון לחזור בהם מכוונתם ולשרת בצבא.

פלסטינים מתעמתים עם כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
חמאס מנסה לשמור על יציבות לצד הוצאת פיגועים. עימותים בגבול הרצועה/רויטרס

בהמשך, איזנקוט גם שלל טענות בנוגע לשינוי באופי השירות בצבא ודחה טענות הנוגעות להדתה או להתערבות גורמים אחרים בשורות צה"ל. "ישנם עדיין שוליים שטוענים שרבנים מנהלים את הצבא או ארגוני נשים - זאת שטות מוחלטת". "ההיפך הוא הנכון. ערך השמירה על כבוד האדם הוא עליון. האתגר שלנו הוא להעמיד את צה"ל לא כארבעה שבטים אלא כשבט אחד. כמובן שאם נידרש - המטרה היא לנצח מלחמה. צריכים לעשות מאמצים אדירים כדיי לשמור את צה"ל מחוץ לויכוח בחברה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully