וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רוב לקואליציה: ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה בשבוע

2.1.2018 / 0:25

יו"ר הקואליציה אמסלם לא הצליח לגייס רוב לחוק, לאחר שסיעת ישראל ביתנו והאופוזיציה הודיעו כי לא יסכימו להתקזז. בליכוד הציעו שלא להכליל את העיר אילת והחנויות בתחנות הדלק בחוק. חוק הפריימריז אושר בקריאה שנייה ושלישית

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי, יוסי אלטר

ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה לשבוע הבא, לאחר שהקואליציה לא הצליחה לגייס רוב של חברי כנסת שיתמכו בחוק. באופוזיציה ובישראל ביתנו הודיעו כי לא יתקזזו בהצבעה על החוק עם חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד), שרעייתו הלכה הלילה לעולמה. הכנסת החלה הלילה (שלישי) בסמוך לחצות את הדיון ב"חוק ירושלים" שמציע להציב צורך ברוב של 80 ח"כים כדי לאשר מסירת חלקים מהבירה במסגרת הסכם מדיני.

אתמול נבדקה במהלך היום אפשרות ששר הדתות דוד אזולאי, הסובל מבעיה רפואית, וח"כ גליק יגיעו להצבעה, אך הדבר לא עלה בידי הקואליציה. מוקדם יותר אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר כי חברו למפלגה השר דוד אזולאי שעובר הערב טיפול בבית החולים יגיע "בכל מצב" להצבעה אם יידרש לכך. בש"ס מסרו מאוחר יותר כי הרופאים סירבו לשחרר את השר אזולאי להצבעה.

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הודיע כי לא יאפשר קיזוזים עם גליק, כמו גם עם אזולאי. "חוק המרכולים לא דחוף, 70 שנה חיינו מצוין בלעדיו. אין קיזוזים והקואליציה יכולה לדחות את ההצבעה. זה בידיה", אמר חסון. גורמים בישראל ביתנו, החברה בקואליציה אך מתנגדת לחוק, אמרו על הקיזוז עם גליק, כי "לא יקרה". גליק עצמו כתב: "‏מתחנן בכל לשון של בקשה שלווייתה של רעייתי היקרה לא תהפוך למריבה".

החרדים בפאתי המליאה רגע לפני קבלת ההחלטה על דחיית החוק. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
חברי הסיעות החרדיות מתייעצים לפני ההודעה על דחיית ההצבעה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

גורם בכיר בקואליציה מסר אמש כי גם החוק שסולל את חזרת ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) למשרד הבריאות עליו אמורה להתקיים הצבעה בקריאה ראשונה יידחה. לפי הגורם, "ליצמן לא יהפוך סגן שר בלי המרכולים".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בעקבות דחיית ההצבעה על החוק כי "‏אני שמח שהקואליציה דחתה את ההצבעה בשבוע, ואני מקווה שבשבוע הזה יחזרו לשפיות ויורידו בכלל את החוק הזה מסדר היום. אין שום סיבה לקדם חוק שפוגע במרקם החיים והיחסים בין דתיים לחילונים".

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, בירך גם הוא על דחיית ההצבעה ואמר כי "המאבק הנחוש שהובלנו, יחד עם חברינו לאופוזיציה, הביא לדחייה בשבוע של חוק המרכולים הדורסני והפוגע. יחד איתו נדחה החוק המופרך שאמור להחזיר את ליצמן לממשלה כסגן שר. זה נצחון אדיר במאבק נגד הממשלה הגרועה הזו, והחוקים המופרכים והמושחתים שהיא מעלה למען ההישרדות הפוליטית שלה. נמשיך להיאבק נגד היוזמות האלה בכל הכח".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזציה ח"כ יואל חסון הוסיף כי ‏"מדיניות ה'אין קיזוזים' ושיתוף פעולה מצוין של האופוזיציה הוכיחה את עצמה שוב. הקואליציה הזיעה ועדיין נשארה ללא רוב. עכשיו יש לחברי הכנסת בקואליציה הזדמנות לסגת מהחוק הרע הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ח"כ דוד אמסלם במהלך מליאת הכנסת במהלך דיון ב"חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. דוברות הכנסת – הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
לא הצליח לגייס רוב. אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – הדס פרוש

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפריימריז של ח"כ דוד אמסלם. הצעת החוק שדרשה רוב מיוחד של 61 ח"כים זכתה לרוב של 62 תומכים לעומת 52 מתנגדים. לפי הצעת החוק שאושרה, מועמדים בבחירות המקדימות לתפקיד חבר הכנסת מקורות מימון ממלכתיים למימון הוצאותיהם, כשמועמדים שהם נבחרי ציבור המכהנים בממשלה או בכנסת יזכו למימון מאוצר המדינה של הוצאותיהם, אך לא יורשו עוד לגייס תרומות או לקבל הלוואות כלשהן למימון הוצאות.

ח"כ אמסלם הציג את ההצעה ואמר: "ח"כ לא אמור לקבל תרומה מאף אחד, מבחינתי זה שוחד. חלק מהתורמים תורמים לכל המפלגות בבחינת שלח לחמך, זו מן השקעה כזו. זה הדבר כמעט הכי מושחת שקורה במדינה ועוד בחסות החוק. אם אתה מקבל כסף, לא סיגר, כסף, כדי שאתה תיבחר לג'וב. אני לא מצליח להבין בהיגיון שלי איך יכול להיות שזה הגיוני? איך יכול להיות דבר כזה בכלל חוקי?".

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully