וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום של הכרעות בכנסת; דיונים על חוק הפריימריז| שידור ישיר מהמליאה

1.1.2018 / 21:19

חוק קק"ל עבר בקריאה שנייה ושלישית, והאופוזיציה תנסה למשוך את ההסתייגות כדי להביך את הקואליציה שמתקשה להשיג רוב בהצבעה על חוק המרכולים. בדיונים שצפויים להימשך עד מחר צפוי לעבור גם חוק ירושלים שאותו מקדם בנט

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

מליאת הכנסת דנה הערב (שני) בשורת חוקים שהדיונים בעניינם עתידים להימשך עד מחר בשעות הערב. הכנסת דנה בשעה זו בחוק הפריימריז, שקובע כי ח"כ יקבל את המימון מהכנסת לבחירות המקדימות, ואם לא ייבחר לכנסת, יצטרך להחזיר את הכסף. חבר כנסת שמתמודד בפריימריז וייבחר, יציג את הקבלות על הוצאותיו לחשב הכנסת ויקבל בהתאם את המימון, בדומה לניהול התקציב השנתי, שמועבר לידי חברי הכנסת על ידי הכנסת ליצירת "קשר עם הציבור". אם חבר הכנסת שמתמודד בפריימריז לא ייבחר לכנסת, הוא לא יחויב בהחזרת הכסף.

מוקדם יותר אישרה המליאה בקריאה שנייה ושלישית את חוק קק"ל שיחייב את הקרן הקיימת להעביר למדינה שני מיליארד שקלים בשנים 2019-2018 לצורך ביצוע פרויקטים של תשתית לאומיים בהיקפים גדולים. ההצעה שעברה שינויים מהנוסח המקורי קובעת כי בפני קק"ל שתי אפשרויות: הראשונה, להעביר למדינה שני מיליארד שקלים, קרי 65% מהכנסותיה בשנתיים הקרובות, מיליארד בכל שנה ולקבל פטור ממס עד לסוף שנת 2023. השנייה, לעבור למסלול של תשלומי מס כבר מתחילת 2018.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן מחזיר לבנט ולדרעי: "שיאים חדשים של ציניות בפוליטיקה"
ניצחון לאוצר: אושר חוק שיחייב את קק"ל להעביר שני מיליארד שקל
ניסיון להשיג רוב לחוק המרכולים; ראשי ערים: הקפיאו את קידומו

מליאה- פתיחת מושב החורף של הכנסת. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

"חוק ירושלים" שאותו מקדם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יעלה גם הוא להצבעה בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק קובעת כי העברת שטח בירושלים מריבונות ישראלית לגורם זר תדרוש רוב של 80 חברי כנסת ולא רוב רגיל כפי שנדרש כיום.

בשעות הבוקר צפוי להתחיל הדיון על חוק המרכולים. החוק יעלה להצבעה כחלק מהסכמות שהגיעו אליהן ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, בתום משבר על עבודות הרכבת בשבת לפני כחודש. החוק נועד למנוע פתיחת עסקים בשבת אלא אם שר הפנים מאשר זאת, ולפי שעה מתקשה הקואליציה לגייס רוב לחוק. אופוזיציה ובישראל ביתנו הודיעו כי לא יתקזזו בהצבעה על החוק עם חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד), שרעייתו הלכה הלילה לעולמה. האופוזיציה תוכל למשוך בכל זמן נתון את ההסתייגויות כך שתוכל לנסות להביך את הקואליציה ולהצביע בהפתעה נגד החוק.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully