וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג צפון קוריאה: הכפתור הגרעיני מונח על שולחני ומוכן להפעלה

בנאום לרגל השנה החדשה, אמר קים כי ישתמש בנשק רק אם "יחוש מאוים", אך הוסיף כי ארצו היא "מעצמה גרעינית שוחרת שלום" והביע טון מפויס כלפי סיאול, שקיבלה בברכה את הצעתו לשלוח משלחת למשחקי החורף. טראמפ: "אנחנו נראה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הזהיר הלילה (שני) את ארצות הברית כי הוא מחזיק ב"כפתור גרעיני" בשולחנו, המוכן לשימוש אם ארצו תחוש מאוימת. ואולם, הוא הביע גישה מפויסת כלפי קוריאה הדרומית ואמר כי הוא מוכן לדיאלוג. בנאום שנשא לרגל השנה החדשה, ושודר בטלוויזיה הממלכתית, הוא אמר כי פיונגיאנג היא "מעצמת גרעין אחראית ושוחרת שלום" וקרא להפחתת המתיחות בחצי האי ולשיפור היחסים עם סיאול.

"כשזה נוגע ליחסים בין הצפון לדרום, עלינו להפחית את המתיחות הצבאית בחצי האי כדי ליצור אווירה שלווה", אמר קים, בתום שנה של ניסוי גרעיני ושורת שיגורים של טילים בליסטיים בין-יבשתיים, לצד איומים הדדיים בינו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "על שני הצדדים לעשות מאמצים".

הוא אף אמר כי ישקול לשלוח משלחת למשחקי החורף שיתקיימו בפברואר בעיר פיונגצ'נג שבקוריאה הדרומית. "זאת תהיה הזדמנות טובה להפגין גאווה לאומית ואני מקווה שהמשחקים יהיו הצלחה. גורמים רשמיים משתי המדינות צריכים להיפגש בדחיפות כדי לדון באפשרות הזו", אמר קים.

עוד בוואלה! NEWS:
עדות מההפגנות בטהראן: "כדי להשיג חופש, נצטרך גם לתת את הדם"
ברוכה הבאה, 2018: ברחבי העולם חוגגים את תחילת השנה החדשה
רוחאני על המחאה באיראן: מותר להפגין, צריך לשפר את חיי התושבים

קים ג'ונג-און נואם לשנה החדשה 31 בנובמבר 2017. רויטרס
"נשתמש בנשק רק אם יהיה איום על ביטחוננו". קים/רויטרס

בקוריאה הדרומית בירכו על הצעתו של קים. "תמיד הבענו את רצוננו לדיאלוג עם קוריאה הצפונית בכל זמן ובכל מקום, אם זה יסייע להשיב את היחסים בין הקוריאות ויוביל לשלום בחצי האי הקוריאני", נמסר מטעם לשכתו של הנשיא מון ג'ה-אין. "אנחנו מקווים ששתי הקוריאות ישבו יחד וימצאו פתרון להפחתת המתיחות ולכינון שלום בחצי האי הקוריאני".

נשיא הוועדה של משחקי החורף, לי הי-באום, אמר כי הוא מברך על השתתפות המשלחת מקוריאה הצפונית.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאיים במהלך השנה החולפת "להשמיד" את קוריאה הצפונית אם זו תמשיך באיומיה, אמר "אנחנו נראה, אנחנו נראה" כשנשאל על ידי כתבים מהי תגובתו לנאומו של קים. וושינגטון הובילה הטלת סנקציות נרחבות על פיונגיאנג במועצת הביטחון של האו"ם, אך אלו טרם בלמו את פיתוח תכנית הגרעין והטילים של קים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און צופה בשיגור של טיל בליסטי בין-יבשתי, 28 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות הקוריאנית, אתר רשמי
קים, בניסוי הבליסטי שנערך בחודש נובמבר/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הקוריאנית

נשיא קוריאה הדרומית מון אמר לאחרונה כי השתתפותה של קוריאה הצפונית במשחקי החורף תבטיח את ביטחונם, והציע בחודש שעבר שסיאול וושינגטון ידחו תרגיל צבאי גדול עד אחרי הטורניר. הוא נבחר לתפקיד במאי, אחרי שהבטיח לפתוח בדיאלוג עם פיונגיאנג אחרי עשור של שלטון שמרני בסיאול. ואולם, בפיונגיאנג דחו עד כה את הצעותיו לחימום היחסים.

בנאומו, התייחס קים לתמיכה שמעניק מון בסנקציות האמריקניות. "במקום זאת, על סיאול להגיב למחוות מהצפון ולעצור את תרגולי המלחמה הגרעינית עם מעצמות זרות", אמר הרודן הצעיר.

הוא הצהיר כי פיונגיאנג תתמקד בשנה הקרובה ב"ייצור המוני של ראשי קרב גרעיניים ושל טילים בליסטיים", והוסיף כי לא ניתן לשנות את מעמדה הגרעיני של קוריאה הצפונית. "כל שטחה של ארצות הברית נמצא בטווח שלנו, והכפתור הגרעיני נמצא על השולחן במשרדי. זאת המציאות, לא איום".

(עדכון ראשון: 4:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully