וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע וההסתדרות גיבשו הסכמות: פיטורי שליש מהעובדים יידחו בשנתיים

31.12.2017 / 13:10

לפי הודעת המפעל והוועד, נמצאה תעסוקה לשליש מ-335 העובדים שתוכננו להיות מפוטרים בגל הראשון במפעל, כך שמועד פיטוריהם נדחה לזמן סגירת המפעל. ההסתדרות: "יום היסטורי". טבע: "דנים באופן סגירת האתר ב-2019"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

(בווידאו: הפגנות של עובדי טבע, לפני כשבועיים)

חברת טבע הודיעה היום (ראשון), לאחר משא ומתן עם ועד העובדים, כי פיטוריהם של שליש מתוך 335 עובדי מפעל טבע טבליות בירושלים נדחו לסוף שנת 2019. יותר מ-200 העובדים הנותרים, שיפוטרו לפני כן, צפויים לקבל לפי ועד העובדים תכנית השמה ותעסוקה בניסיון להבטיח את פרנסתם בהמשך.

"השארת מפעל טבע טבליות בירושלים על כנו מהווה נצחון של הקול השפוי", נמסר בהודעה משותפת של ועד העובדים וההסתדרות. "אנו שמחים שהמפעל הרווחי ביותר של טבע ימשיך להתקיים ומאות עובדיו יחזרו בהדרגה לעבודתם. לדאבון לב, מעט מן העובדים שכן יפוטר יקבל סל הטבות מוגדל, תכנית השמה ותעסוקה מלאה, כך שעתיד פרנסת העובדים יובטח. אנו נמשיך לעמוד לצידם של העובדים במאבקם הראוי. מדובר ביום היסטורי שאנו בטוחים שיחזיר את חברת טבע למסלולה הנכון".

הפגנת עובדי טבע מול ביתו של חבר הדירקטוריון חמי פרס, רעננה , 21 בדצמבר 2017. ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי טבע/מערכת וואלה! NEWS, ההסתדרות

מחברת טבע נמסר כי החברה "קרובה לגיבוש הסכמות באשר למספר העובדים אשר יידרשו לסיים את עבודתם עוד ברבעון הראשון של שנת 2018, וכן לאופן סגירת האתר בסוף שנת 2019". עוד בירכו במפעל על סיום העיצומים ועל חזרתם לעבודה של העובדים במפעל בירושלים. "טבע מחוייבת לניהול הליך הוגן ומכבד, וכן לסיוע בהכשרה ובאיתור הזדמנויות תעסוקתיות חלופיות לעובדים שמשרתם תתייתר".

בפועל, על פי ההסכמים המתגבשים, במהלך השנתיים הקרובות הצליחו בחברה למצוא תעסוקה ליותר עובדים שעמדו בפני פיטורים בגל הראשון של התייעלות המפעל. כך, הגל הראשון צפוי להצטמצם בשליש - אך העובדים צפויים להיות מפוטרים עד סוף 2019.

הפגנת עובדי טבע ברושלים  19 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדים בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

שר העבודה והרווחה חיים כץ בירך בצהריים על ההחלטה "שלא לסגור את מפעל טבע טבליות בירושלים", אף שהמפעל צפוי להיסגר במתכונת כזו או אחרת. "זה הדבר הנכון כלכלית ומוסרית. אי אפשר לקבל מצב שבו סוגרים מפעל לאומי עם רווח של 27% ופוגעים במאות משפחות ישראליות בלי סיבה", אמר השר.

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, אמר: "אני שמח שלאחר שבועיים וחצי מורטי עצבים הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים. מפעל הטבליות לא יסגר לפני ינואר 2020, הצלחנו להוריד למתחת משליש את כמות העובדים שיעזבו בתחילת השנה כך שרוב מוחלט של העובדים ישאר עם ביטחון תעסוקתי ועבודה בשנתיים הקרובות. מי שייאלץ או שיבחר לעזוב יהיה זכאי לחבילת הטבות מיוחדת ולליווי, הכשרה והשמה במקום עבודה חלופי. אני מקווה ומאמין שהמפעל ישאר לעבוד גם בשנת 2020 ויותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully