וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "רואים בחמאס אחראי לירי, מציע למי שלא נשא באחריות ביטחונית להירגע"

31.12.2017 / 12:28

ראש הממשלה התייחס לתקיפת חיל האוויר ברצועה בתגובה לירי הרקטות בסוף השבוע, ועקץ את יו"ר המחנה הציוני: "מציע למי שלא נשא באחריות ביטחונית או הוביל אף פעולה ביטחונית, להירגע". גבאי: "איבדנו את ההרתעה בעזה, נתניהו אחראי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי "ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי נגדנו מעזה". חיל האוויר תקף הלילה עמדת תצפית השייכת לחמאס בדרום רצועת עזה, בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אתמול לעבר שטח המועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב.

"מאז שהשמדנו את מנהרת הטרור לפני כמה שבועות צה"ל תקף כארבעים יעדים של החמאס כולל תקיפת חיל האוויר אתמול בלילה", אמר נתניהו, שמתח ביקורת על יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "לכל המצקצקים בתקשורת שלא נשאו באחריות ביטחונית או הובילו אף פעולה ביטחונית אני מציע להירגע. אני מוביל מדיניות אחריות ושקולה עם שר הביטחון והרמטכ"ל. מי שינסה לפגוע בנו נפגע בו".

גבאי אמר ביום שישי, אחרי ירי הרקטות על עוטף עזה, כי ישראל איבדה את כושר ההרתעה. הבוקר הוא הגיב לדברי נתניהו ואמר: "הבטחת לרסק את החמאס בעזה ואתה מחזיק אותו בחיים. הבטחת שלא לשחרר מחבלים. שחררת, וגרמת לזה שאחד המחבלים, יחיא סנואר, הוא ראש החמאס בעזה.
מינית שר ביטחון שרגע לפני אמרת עליו שהוא לא ראוי להיות פרשן צבאי. חמאס יורה על הדרום כבר יותר מחודש ואתה שותק. איבדנו את ההרתעה בעזה ואתה נושא באחריות לכך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעת צה"ל הלילה נמסר כי "הירי החמור ביום שישי הוכיח שוב שאיראן, באמצעות ארגוני טרור סוררים וקיצונים פועלת לדרדור המצב האזורי, משחקת בחייהם של תושבי עזה ועשויה להוביל את הרצועה להסלמה לאחר שנות שקט ביטחוני. על חמאס מוטלת האחריות המלאה למצב והשלכותיו".

שתיים מהרקטות שנורו בשישי יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. רקטה נוספת ששוגרה נחתה במבנה ביישוב שבשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים בעקבות הירי. הירי בוצע בזמן שבכפר עזה התקיים אירוע לציון יום הולדתו של אורון שאול, החייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה.

ביום שישי אמר גבאי: "אנחנו צריכים למצוא את הדרכים להחזיר את ההרתעה מול חמאס", אמר באירוע לציון יום הולדתו ה-24 של אורן שאול בכפר עזה, שהופרע בגלל אזעקת צבע אדום. "על כל ירי צריך לירות בחזרה, אבל מצד שני אנחנו צריכים גם לייצר תקווה, כי ראינו שסגרים של הרבה מאוד שנים לא החזירו את גלעד שליט שחזר בסוף באמצעות משא ומתן".

צבע אדום בעוטף עזה במהלך טקס לאורון שאול, 29 בדצמבר 2017. סייט-גלובל, מערכת וואלה! NEWS
הטקס לזכר אורון שאול שהופרע בעקבות הירי מעזה, ביום שישי/מערכת וואלה! NEWS, סייט-גלובל
יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, בסיור בעוטף עזה, שדרות ויישובי האזור 26 בדצמבר 2017. שי מכלוף
גבאי בסיור בדרום בשבוע שעבר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully