וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם החמישית: אלפים השתתפו בהפגנות נגד השחיתות בת"א

לאחר שבשבוע שעבר מיצג הגיליוטינה בהפגנה גרר תגובות נזעמות, ירידה במספר המפגינים ששבו לרחובות תל אביב. רחובות במרכז העיר נחסמו לתנועה. הפגנות התקיימו גם במוקדים בצפון. במהלך ההפגנה הונף שלט שעליו נכתב "בוגדיהו"

צלמים זמניים מורשים

אלפי מפגינים מחו היום (שבת) ברחבי הארץ נגד השחיתות השלטונית ברקע חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתל אביב הגיעו כמה אלפי משתתפים להפגנה, זה השבוע החמישי ברציפות. בעקבות המחאה נסגרו לתנועה הרחובות אלנבי, רוטשילד, אחד העם, יהודה הלוי, ביל"ו וכל הרחובות הסמוכים להם. בעפולה התאספו 350 מפגינים במחאה הששבועית נגד השחיתות. בצומת צמח התאספו כמאה מפגינים ובראש פינה נרשם מספר דומה. קומץ מפגינים הגיע הערב להתעמת עם תומכי המחאה בתל אביב.

אלדד יניב, ממארגני המחאה, אמר הערב כי "זו תמונת הניצחון. תשמיעו לנתניהו את מה שהוא שונא לשמוע: 'ביבי הביתה'. כל האידיוטים שהגיעו עם גרדומים, עם חרבות, עם פטישים, תורידו את השלטים האלה. אל תתנו להם להרוס לנו את ההפגנה, אל תתנו להם להטריל אותנו. לקרוא ביבי הביתה, ביבי ביזיון - אפשר. לקרוא פחות קריאות על מנדלבליט, הוא יושב שבעה על אימא שלו ואנחנו מכבדים את זה".

במהלך ההפגנה הונף על ידי אחד המפגינים שלט שעליו נכתב "בוגדיהו". מני נפתלי שהגיע גם הוא למחאה בתל אביב אמר כי "אנחנו פה בפעם החמישית, תרימו שלטים תסתכלו סביבכם איזה אנשים טובים, ראש הממשלה מפחד, הוא מפחד מהפגנות. לכן כל שבוע יש פה פרובוקציה חדשה. נגמרו לו השפנים, ראש הממשלה נדבק לכסא. אנחנו לא נפסיק להגיע להבימה בכל מוצאי שבת. ראש הממשלה יודע לגנוב, תמיד זה דרך אחרים אבל תפסנו אותו, ראש הממשלה לכאורה מושחת".

הפעיל אייבי בנימין נאם בהפגנה ואמר "אנחנו אומרים לך ביבי נתניהו לכלא מעשיהו. לא היה ראש ממשלה מושחת כמוך בישראל. אף אחד לא נחשד בשוחד כראש ממשלה. אף אחד לא החריב את התקשורת. אף אחד לא דאג כמוך לטייקונים ואף אחד לא נגע כמוך בקודש הקודשים של ביטחון המדינה כמוך בפרשת הצוללות".

עוד בוואלה! NEWS:
ישראלי בן 28 מהצפון נהרג בקפיצה ממפל במהלך טיול בתאילנד
תינוקת כבת חצי שנה נחנקה למוות משקית ניילון בלכיש
השיגור שעלול להוביל לעימות כולל: התרחיש לפריצת מלחמה בקוריאה

הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מפגינים בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא נאם גם הוא בהפגנה ואמר כי "ח"כ נבחר ציבור ששומר על זכות השתיקה בחקירות במשטרה ומתקבל על ידי חבריו כגיבור לאומי", התייחס שרגא לח"כ ביטן. "כשנבחרי ציבור נחקרו הם שלחו יד בנפשם כי החברה הקיאה אותם והיום ח"כ ביטן הוא גיבור לאומי, טירוף. מינוי דוד אמסלם ליו"ר הקואליציה מוכיח ששום דבר לא הופנם ולא נלמד. ראש הממשלה חיפש ביריון רפה שכל וזב חוטם כדי שיפגע במשטרה. חברה שמקבלת תופעה כזאת בעצימת עיניים היא חברה גוססת שנושמת את נשמותיה האחרונות ולכן אנחנו פה".

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) ביקר את משתתפי ההפגנה ואמר כי "הפגנות השמאל התחילו בלחץ פסול נגד גורמי האכיפה, המשיכו בתמונות שלי ושל ביטן כקופים וצ'חצ'חים, הגיעו בשבוע שעבר לגיליוטינה והסתה לרצח והערב - שלט 'בוגדיהו' נגד ראש הממשלה. המפגינים ברוטשילד רוצים להחליף שלטון שלא באמצעות הקלפי ובדרך הם חוצים קווים אדומים פעם אחר פעם. ראשי השמאל, לפיד וגבאי, חייבים לעצור את ההסתה בטרם יהיה מאוחר מדי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
המחאה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בשבוע שעבר התקיימה בירושלים לראשונה עצרת ימין נגד השחיתות, בהשתתפות מאות מפגינים. הנואם המרכזי היה שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שהזהיר כי "השחיתות מסוכנת יותר מאיראן, מדאעש ומחיזבאללה". הוא הדגיש כי "טוהר המידות אינו עניין של ימין או שמאל". עוד כמה חברי כנסת מהקואליציה וחברי כנסת לשעבר השתתפו באירוע בכיכר ציון, חרף קריאות מפלגת הליכוד להחרים אותו.

ההפגנה בתל אביב בשבוע שעבר עוררה ביקורת רבה לאחר שהמפגינים קראו לנתניהו להתפטר והניפו שלטים וכרזות נגדו, לצד מיצג של גיליוטינה שעורר תגובות חריפות מצד רבים. מפלגת הליכוד הגיבה בזעם למיצג הגיליוטינה ומסרה כי מדובר ב"הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו". עוד נמסר כי "הפגנת השמאל ברוטשילד חצתה את כל הקווים האדומים ".שר החינוך נפתלי בנט התרעם גם הוא על השימוש בסמל הטעון ואמר כי "את הטירוף הזה צריך לעצור לפני שיהיה מאוחר מדי".

הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
המחאה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

גם נשיא המדיה ראובן ריבלין עורר ביקורת גדולה, לאחר שעמר בכנס לאוטמן לדמוקרטיה כי "מחאת קיץ 2011, ההפגנות נגד ובעד של החודשים האחרונים, שעברו באחרונה מהכיכר בפתח תקווה לתל אביב, ומשם לכיכרות נוספות, וקמפיין MeToo החשוב כל כך. אבל שימו לב, שכל הדוגמאות הללו עברו ממילים למעשים. יצאו מהמסך ותפסו אחיזה גם בחיים הממשיים. גורן, הבימה, ספרא, רחבת הסינמטק במרכז הכרמל, כיכר קניון הנגב בבאר שבע", מנה ריבלין. "אין תחליף לכיכר העיר האמיתית. עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה אמיתית יכולה להתחיל ברשת, אבל היא לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק ממשי בהכרעות, בוויכוחים ובעשייה אזרחית".

ריבלין הבהיר מאוחר יותר את דבריו ואמר כי לא קרא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה כזאת או אחרת. "למען הסר ספק, ואני אומר זאת בקולי בצורה הברורה ביותר, לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זאת או אחרת", הבהיר הנשיא, "אין אלא להצטער שבעת הרגישה הזאת השתמשו בדבריי מחוץ להקשרם על מנת להוסיף שמן למהדורה".

(עדכון ראשון: 19:35)

הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, כפר סבא,  30 בדצמבר 2017. נגה שמואל, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד השחיתות בכפר סבא, היום/מערכת וואלה! NEWS, נגה שמואל
הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מחאה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מחאה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מחאה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, היום/ניב אהרונסון
הפגנה נגד השחיתות בכיכר הבימה, תל אביב, 30 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מחאה נגד השחיתות השלטונית בתל אביב, היום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully