וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מכליות רוסיות סיפקו דלק לספינות מצפון קוריאה

30.12.2017 / 1:33

על פי שני גורמים ביטחוניים באירופה, כלי השיט העבירו בכמה הזדמנויות דלק לכלי שיט צפון קוריאניים, ובכך הפרו את הסנקציות הבינלאומיות נגד פיונגיאנג. "אין ראיות שפוטין גיבה את המעשה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מכליות רוסיות סיפקו דלק לקוריאה הצפונית בשלושה מקרים שונים בחודשים האחרונים – כך מסרו שני מקורות ביטחוניים אירופיים. מכירת של נפט ומוצריו מרוסיה, יצואנית הנפט השנייה בגדולה בעולם ובעלת זכות וטו במועצת הביטחון של האו"ם, היא הפרה של הסנקציות שהטיל האו"ם.

האירועים באוקטובר ונובמבר מצביעים על התפתחות ההברחות מרוסיה לקוריאה הצפונית. זאת, לאחר שבחודש ספטמבר דווח ברויטרס כי ספינות צפון-קוריאניות נצפו מפליגות ישירות מרוסיה לארצן.

"כלי שיט רוסיים העבירו חומרים פטרוכימיים לכלי שיט צפון-קוריאניים בכמה הזדמנויות השנה והפרו את הסנקציות", אמר אחד הגורמים הביטחוניים בעילום שם. הגורם השני, שאישר את קיומו של הסחר בדלק בין כלי השיט, אמר כי אין ראיות לכך שהשלטון הרוסי מעורב בסוגיה. "אין שום ראיה לכך שהסחר מגובה על ידי השלטון, אבל כלי שיט רוסים מעניקים חבלי הצלה לצפון קוריאנים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
ילד שיחק עם תנור - וגרם לשריפה הקטלנית בברונקס
מצרים: 12 הרוגים בפיגועי ירי נגד נוצרים קופטים; דאעש קיבל אחריות
המחאה מתרחבת: יום שני של הפגנות ברחבי איראן נגד הממשלה

מכלית גז טבעי ליד הוואנה, קובה. רויטרס
"הרוסים העניקו לספינות הצפון-קוריאניות חבל הצלה". מכלית דלק/רויטרס

ביום חמישי תקף נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ את סין, בעקבות תצלומי לוויין שחשפו כי היא ממשיכה למכור נפט לקוריאה הצפונית חרף הסנקציות עליה. בבייג'ינג מכחישים את הטענות של וושינגטון ושל סיאול, שמגיעות בזמן שמושקעים מאמצים דיפלומטיים רבים כדי לרסן את תכנית הגרעין של פיונגיאנג ולרתום לכך את בעלת בריתה הכמעט יחידה.

"זה מאוד מאכזב שסין מאפשרת לנפט להיכנס לצפון קוריאה. לא יהיה פתרון ידידותי למצב אם זה ימשיך לקרות!", הזהיר טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. מאז נכנס לתפקידו בבית הלבן לפני כשנה, טראמפ תקף ושיבח לסירוגין את פעולותיה של סין מול קוריאה הצפונית.

תמונות לווייני הריגול פורסמו השבוע בארצות הברית ובקוריאה הדרומית ודווח כי הם קלטו יותר מ-30 מקרים - רק בחודשיים האחרונים - שבהם ספינות סיניות העבירו בחשאי נפט לספינות צפון קוריאניות. זאת בניגוד לסנקציות של מועצת הביטחון, שבהן תמכה סין רק בחודש ספטמבר האחרון כתגובה לניסוי הגרעיני של המשטר בפיונגיאנג, במה שנחשב להישג דיפלומטי עבור ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תמונת לוויין של עסקת מכירת נפט בין ספינה סינית לספינה צפון קוריאנית בים המערבי, אוקטובר 2017. משרד האוצר האמריקני, מערכת וואלה! NEWS
צילומי הלוויין אישרו: סין מוכרת נפט לקוריאה הצפונית/מערכת וואלה! NEWS, משרד האוצר האמריקני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully