וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו לבד בבית ופתאום שמענו בום חזק, זה היה מפחיד ומלחיץ"

29.12.2017 / 22:32

שנתיים וחצי אחרי שעברה משפחת מגן למועצה האזורית שער הנגב, חוו ילדי המשפחה את הרקטה הראשונה כשהיו לבדם בבית. "קיוויתי שזאת טעות", אמר אורי בן התשע. נעמה בת ה-13 סיפרה: "בכיתי והתקשרנו לאימא". למרות החוויה הקשה, המשפחה לא חושבת לעזוב: "לא יזיזו אותנו"

בני בן סימון

לפני שנתיים וחצי, מיד לאחר מבצע "צוק איתן" עזבו בני משפחת מגן את ביתם שבמרכז הארץ ועברו להתגורר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב שבעוטף עזה. השיקול שעמד מאחורי המעבר היה ציונות. המנהרות והרקטות לא גרמו לבני המשפחה לחשוש מהמעבר לקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. היום (שישי) כשההורים לא היו בקיבוץ חוו הילדים, אורי בן התשע ונעמה בת ה-13, את הרקטה הראשונה שהתפוצצה בשטח הקיבוץ.

"היינו בבית ופתאום שמענו בום. אחרי כמה דקות הבנו שזה היה פה ליד", סיפר אורי על רגעי הפחד אחרי שהרקטה התפוצצה כמה עשרות מטרים מביתם. "חשבתי שזאת הייתה טעות, האמת שקיוויתי שזאת הייתה טעות והבומים היו אנחנו מפגיזים אותם, קוויתי, אבל הם הפגיזו אותנו. פחדתי, חשבתי שמישהו נפגע. לא ידעתי שהמבנה ממוגן. כשגילתי שאף אחד לא נפגע שמחתי". אורי הוסיף כי לא שמע את התרעת ה"צבע אדום" לפני נפילת הרקטה. "זה היה חלש, שמענו את הבום חזק, רצנו לממ"ד".

לקריאה נוספת:
מטח בזמן טקס לזכר אורון שאול; רקטה נפלה במבנה בשער הנגב
ההחלטה האסטרטגית של צה"ל: מדוע לא צדים את משגרי הרקטות מעזה?
דובר צה"ל: "אלו שלוש השנים השקטות בעזה מאז ימי שמשון הגיבור"

צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
"פחדתי, חשבתי שמישהו נפגע". המבנה שנפגע מהרקטה בנחל עוז, היום/שי מכלוף

נעמה סיפרה כי "אני ואח שלי היינו לבד בבית, שמענו בום ממש חזק ואמרתי לו שצריך ללכת לממ"ד אז רצנו במהירות לשם. אני בכיתי והתקשרנו לאימא. אחרי זה באו לקחת אותנו והיינו אצל דודים שלנו, זה היה ממש ממש מפחיד ומלחיץ. הכי חשוב שאין נפגעים".

כמה שעות לאחר התפוצצות הרקטה, אורי נרגע מהחוויה המפחידה. "עכשיו אני מרגיש יותר טוב, זה קצת מוזר. אם הייתי בתוך הבניין הייתי ממש מפחד ובוכה. הלילה אני אשן בממ"ד", אמר.

למרות המקרה, אב המשפחה, ספי, לא חושב על עזיבה ובעוד חודשיים תיכנס המשפחה לביתה החדש שהיא בונה בקיבוץ. "זה לא נעים אבל ידענו שזאת המציאות שאנחנו נכנסים אליה. לא נעים אבל ממשיכים, הילדים חוששים, אני ואשתי לא היינו בבית. אנחנו סומכים על צה"ל שלא ייתן לנו להישאר במציאות הזאת", אמר האב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
"לא נעים אבל ממשיכים". הרקטה שהתפוצצה בנחל עוז, היום/שי מכלוף

לדבריו, "שום דבר לא יזיז אותנו, גם לא פצמ"ר. 99% מהזמן פה זה גן עדן ואחוז אחד גיהינום, אז היום קיבלנו את האחוז האחד הזה. אנחנו מקווים שגם את זה כוחות הביטחון יפתרו. הילדים מכירים את המציאות, זה לא נעים אבל זה לא מנהל את המציאות של החיים שלנו פה, זה לא שאנחנו פה מפוחדים ומחר בבוקר הילדים לא ילכו לחברים, הנה אנחנו פה באמצע הקיבוץ, הציפורים מצייצות ומאחורינו אזור נפילת הרקטה.

"אנחנו לא מזלזלים בזה, אבל אנחנו לא ננהל מציאות חיים מפוחדת, אנחנו רוצים שהממשלה והצבא יפתרו את העניין הזה", הוסיף. "יש פה חשש מהסבב הבא (של מלחמה בעזה – י"י), בשלוש השנים האחרונות הקיבוץ שלנו בפריחה וסבב נוסף יחזיר אותנו אחורה".

צבע אדום בעוטף עזה במהלך טקס לאורון שאול, 29 בדצמבר 2017. סייט-גלובל, מערכת וואלה! NEWS
התרעת צבע אדום במהלך הטקס לזכרו של אורון שאול, היום/מערכת וואלה! NEWS, סייט-גלובל

מטח רקטות נורה הבוקר מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. שתיים מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית התפוצצה במבנה בקיבוץ בשער הנגב. לא דווח על נפגעים בעקבות הירי, שבוצע בזמן שבכפר עזה התקיים אירוע לציון יום הולדתו של אורון שאול, החייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה. האירוע התקיים בנקודה הצופה על אזור חטיפתו של אורון לשבי חמאס. בתגובה לירי, תקף צה"ל באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר שתי עמדות השייכות לחמאס בצפון הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully