וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונסק"ו: קיבלנו רשמית את בקשת ישראל לפרוש מהארגון

29.12.2017 / 20:19

מזכ"לית ארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם הביעה "צער עמוק" על ההחלטה. היא הוסיפה כי יש להתגבר על הפערים בתוך הארגון ולא מבחוץ וכי "לישראל יש זכות להיות חלק מהארגון". הפרישה תיכנס לתוקף בעוד שנה

צילום: רויטרס

מזכ"לית אונסק"ו אודרה אזולאי הודיעה הערב (שישי) רשמית על קבלת בקשתה של ישראל לעזוב את הארגון, והביעה "צער עמוק על ההחלטה". להודעה הרשמית צורף פירוט של הקשרים הישראלים עם אונסק"ו, זוכים בפרסים, אתרי מורשת ותכניות לשיתוף פעולה אקדמי. לפי כללי הארגון, פרישת ישראל תיכנס לתוקף ב-31 בדצמבר 2018.

"אני משוכנעת שמדינות יכולות להתגבר על הפערים בצורה הטובה ביותר בתוך הארגון ולא מבחוץ", מסרה אזולאי בהצהרה. "כחברה באונסק"ו מאז 1949, לישראל יש הזכות להיות בסוכנות האו"ם המוקדשת לחינוך, תרבות ומדע. בתוך מוסד המחויב להגנה על חופש הביטוי, מניעת כל צורות האנטישמיות והגזענות, אשר פיתחה תכנית ייחודית לחינוך על השואה ומניעת רצח עם. בתוך מוסד שהוא בין הפעילים ביותר בקידום דיאלוג בין תרבויות, לחימה בקיצוניות אלימה ושימור המורשת, בעיקר מפני פעולות הרסניות של ארגוני טרור", הוסיפה.

לקריאה נוספת:
ישראל תגיש באופן רשמי מכתב פרישה מארגון אונסק"ו עד סוף השנה
במקביל לארה"ב: נתניהו הורה לבחון פרישה ישראלית מאונסק"ו
במחאה על היחס נגד ישראל: ארה"ב פורשת מאונסק"ו

מנכ"לית אונסק"ו אודרה אזולאי. AP
"לישראל יש הזכות להיות בסוכנות האו"ם". אזולאי/AP

לדבריה, לנוכח חילוקי דעות בין המדינות החברות בארגון, "אונסק"ו מאפשר לקיים דיאלוג מתמשך, שיתוף פעולה ושותפויות הנחוצות יותר מתמיד, שבהם התחייבתי לתמוך כשנכנסתי לתפקיד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה לפני שבוע את שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן להגיש באופן רשמי את מכתב פרישה מארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם. זאת, בהמשך להחלטת ארצות הברית בנושא מוקדם יותר השנה. במהלך 2018 תבחן ישראל את התנהלות הארגון ותחזור בה מהחלטתה אם יחול שינוי. וושינגטון הגישה את הודעת הפרישה הרשמית שלה כבר באוקטובר, אך העזיבה בפועל תתבצע באותו המועד ב-2018.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כרמל שאמה הכהן. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
"למדינות מתוקנות ושפויות אין מה למצוא בארגון". שאמה כהן/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד

שאמה הכהן מסר כי "אונסק"ו בהובלת מדינות ערב ושאר מדוכאי, מתוסכלי וחשוכי העולם שבר שיאים של צביעות, הסתה ושקרים נגד ישראל והעם היהודי, תוך שהוא מזהם את ערכי היסוד הנאצלים שלו בפוליטיזציה ובטרור מדיני שגבל לעיתים באנטישמיות. מדינת ישראל והעם היהודי כמי שמסמלים מאז ומתמיד, והיום יותר מתמיד, את החדשנות וההובלה בנושאי הליבה של אונסק"ו - מדע, חינוך ותרבות - אמורים להיות הראשונים לתרום לארגון ופעילותו והאחרונים לעזוב. אך בתיאטרון האבסורד של אונסק"ו, מדינות שהקשר שלהן למדע, חינוך ותרבות הפכו את הארגון החשוב הזה לפושט רגל מקצועית, תקציבית ותדמיתית, כך שלמדינות מתוקנות ושפויות אין מה למצוא בו".

בחודש אוקטובר הגיב נתניהו להחלטת ארצות הברית לפרוש מאונסק"ו והורה למשרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון. לדבריו, החלטת ארצות הברית "אמיצה ומוסרית, משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה הוא מעוות אותה". בהודעת מחלקת המדינה האמריקנית, נמסר כי הסיבה לפרישת ארצות הברית היא "ההטיה האנטי-ישראלית המתמשכת באונסק"ו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully