וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בבית הלבן אישר: "גובש מסמך ישראלי-אמריקני משותף לבלימת איראן"

29.12.2017 / 1:12

דובר במועצה לביטחון לאומי אישר בהמשך לפרסום בערוץ עשר כי קיים הסכם מסגרת לשיתוף פעולה עתידי עם קבוצות שידונו במגוון פעולות כדי להשיג את המטרות שפירט טראמפ בנאומו על איראן. בלשכת ראש הממשלה אישרו כי התקיימה פגישה אך סרבו לפרט את תוכנה

עריכה: יאיר דניאל

דובר במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אישר בשיחה עם וואלה! NEWS את דבר קיומו של מסמך ישראלי-אמריקני משותף ובו תוכנית לבלימת פעילות איראנית בצפון, זאת בהמשך לדיווח אמש (חמישי) בערוץ עשר. הדובר אישר כי מדובר ב"הסכם מסגרת לשיתוף פעולה עתידי עם קבוצות עבודה שידונו במגוון רחב של פעולות שנעשות וייעשו כדי להשיג את המטרות, שכבר פורטו בנאום הנשיא טראמפ על איראן". בלשכת ראש הממשלה אישרו כי ראש המל"ל ביקר בוושינגטון בראשות משלחת ביטחונית בחודש שעבר, אך סירבו לפרט על תוכן הפגישות.

מוקדם יותר במסגרת הדיווח צוין כי ישראל וארצות הברית סיכמו על תוכנית פעולה אסטרטגית משותפת לבלימת איראן וגיבשו מסמך הבנות משותף בנושא. המסמך גובש במסגרת סבב פגישות של ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שעמד בראש משלחת ישראלית בעת ביקורה לפני כשבועיים בבית הלבן. במהלך הביקור נפגשו חברי המשלחת עם היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר ובכירים מהבית הלבן, סוכנויות המודיעין, משרד ההגנה ומשרד החוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
שר האוצר, לא שר המוסר: למה כחלון עשוי להציל את נתניהו
מזג אוויר חורפי: ירידה בטמפרטורות וגשם מקומי; התחזית לסופ"ש
"הצילו את הילדים": ההורים ממתינים לרגע ההכרעה על התרופות

בסיס צהל בדרום רמת הגולן על גבול סוריה, דצמבר 2016. ניב אהרונסון
הסכם מסגרת לשיתוף פעולה ישראלי-אמריקני. גבול סוריה/ניב אהרונסון

בשבוע שעבר הציג הנשיא טראמפ את מדיניות הביטחון הלאומי, במסגרתה התייחס לנושא האיראני. הוא שב על התנגדותו להסכם הגרעין "הגרוע" שחתם קודמו בתפקיד ברק אובמה לצד מעצמות המערב. בנאומו, הזכיר טראמפ כי הוא לא אשרר אותו באוקטובר.

במסמך הוגדרו יעדים כמו סיכול ניסיונות לקדם את תוכנית הגרעין האיראנית, בלימת הפעילות האיראנית בסוריה, סיכול פעולות חיזבאללה בלבנון ומערך הטילים הבליסטיים של הארגון. יעד נוסף שהוגדר התייחס לניסיונות החימוש של חיזבאללה בנשק מדויק. כמו כן הוחלט על הקמת קבוצות עבודה משותפות למימוש כל אחד מהיעדים, שהוגדרו למעשה כבר בנאומו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפני כשלושה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון, ארה"ב 18 בדצמבר 2017. רויטרס
התוכנית תענה על היעדים שהציג. נשיא ארה"ב טראמפ/רויטרס

לפי הדיווח, שהסתמך על פקידים אמריקנים וישראלים בכירים, סוכם גם על יעדים קונקרטיים לדרכי פעולה ולאמצעים שיושקעו לשם השגתם. קבוצות העבודה יפעלו, בין היתר, לגבש מדיניות משותפת ליום שאחרי מלחמת האזרחים במדינה, צמצום התמיכה האיראנית בחיזבאללה, בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, וכן היערכות משותפת לתרחישי הסלמה באזור בהם עשויה להיות מעורבת גם איראן, בדגש על עימות מול חיזבאללה.

בתוך כך, בשבוע שעבר צבא סוריה ומיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, כולל חיזבאללה התקדמו אל תוך מעוז המורדים ברמת הגולן, בסמוך לגבול עם ישראל ולבנון. לפי המורדים, ההתקדמות אל כיס בית ג'ן הייתה ממזרח ומדרום תחת תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריות, מהמאסיביות ביותר מאז החלה המתקפה לפני יותר מחודשיים. לפי צבא סוריה, כוחותיו מכתרים את הכפר מרר אל-מיר, שלמרגלות החרמון, ואחרים התקדמו לעבר בית ג'ן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקרבות לעבר ישראל. גבול סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המובלעת היא המעוז האחרון שנותר בידי המורדים באזור שמדרום-מערב לדמשק, אחרי שמשטרו של בשאר אסד השתלט על שטחים נרחבים בשנה האחרונה בזכות טקטיקת המצור וההרעבה שהוא נוקט, שאילצה את האופוזיציה להיכנע. גורם מודיעין מערבי אמר כי לחיזבאללה יש תפקיד מרכזי במתקפה באזור. לפי סוהיב א-רוחייל, חבר בארגון המורדים המקומי ליווא אל-פורקן, "המיליציות הנתמכות בידי איראן מנסות לבסס את תחום השפעתן מדרום-מערב לדמשק ועד לגבול ישראל".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully