וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים רפואיים פלסטיניים: המפגין קטוע הרגליים נורה בראשו ע"י צה"ל

28.12.2017 / 22:00

במסמכים, בהם תוארו נסיבות מותו של איברהים אבו-תוריא לאחר השתתפותו בעימותים בגבול עזה, נטען כי מותו נגרם בשל כדור שפגע בראשו. עם זאת, לא צוין מי הגורם שאחראי לחיבור המסמכים. הממצאים מנוגדים לעמדת מתאם פעולות הממשלה בשטחים שטען כי הפלסטיני לא נורה בידי צה"ל

צילום: רויטרס

(בווידאו: הפרות סדר בגבול עזה במהלך החודש האחרון)

המפגין הפלסטיני הנכה שנהרג במהלך העימותים האלימים לפני כשלושה שבועות עם כוחות הביטחון סמוך לגדר הגבול בעזה נהרג מפגיעת כדור בראשו – כך עולה ממסמכים רפואיים פלסטיניים. מתיאור הממצאים עולה כי הפלסטיני, איברהים אבו תוריא, מת מדימום חמור לאחר שכדור חדר לראשו מעל לעינו השמאלית. בדיווח לא צוין מיהו הגורם האחראי לעריכת הממצאים וכתיבת המסמכים בעניינו של המפגין.

בתגובה לפרסום ממצאי המסמכים הרפואיים הפלסטינים נמסר הערב (חמישי) מדובר צה"ל כי "הדו"ח התקבל היום אחר הצהריים מהתקשורת וילמד ויבחן בימים הקרובים".

תיעוד נסיבות המוות שהוצג במסמכים מנוגד גם לתגובתו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, שהודיע בשבוע שעבר כי אבו תוריא לא מת מירי צה"ל, וקרא לצלב האדום לשתף נתונים שברשותו כדי להגיע לחקר האמת. בפוסט שפורסם ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק בערבית של המתפ"ש, כתב מרדכי "לשים סוף למסכת השקרים שמסיתה לאלימות".

עוד בוואלה! NEWS:
שר האוצר, לא שר המוסר: למה כחלון עשוי להציל את נתניהו
צרות בבית: שוטרת הורשעה בתקיפת מפגין, בן זוגה הואשם בהכאת אזרח
מכדורגלן על לנשיא: ג'ורג' וואה ניצח בבחירות בליבריה

איברהים אבו תוריא בהפרות סדר בגבול רצועת עזה, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
"מת מפגיעת כדור בראשו". אבו תוריא סמוך לגדר הגבול/רויטרס

"לאחרונה עלו טענות שצה"ל גרם למותו של איברהים אבו תוריא, שנהרג כאשר השתתף במהומות בגבול רצועת עזה", כתב. "בניגוד לשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת הפלסטינית, ולאחר תחקיר יסודי ומעמיק של צה"ל, אני מודיע בצורה ברורה שלא עלה מהתחקיר מידע שמצביע על כך שאיברהים אבו תוריא מת מירי חי של כוחות צה"ל. לא נמצא כל ביסוס לדיווחים השקריים על כך שצלף ירה ופגע בו באופן ישיר ומכוון".

הוא הוסיף כי "לכן, פניתי לראש הצלב האדום, מר ז'ק דה מיו, וביקשתי ממנו לקבל את כל הנתונים והממצאים הקיימים - ובהם גם דוח האמבולנס שפינה את אבו תוריא, דוחות וממצאים של הרופאים בבתי החולים בעזה וכל נתון נוסף שקיים.

דובר צה"ל, האלוף יואב מרדכי  11 בנובמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"לשים סוף למסכת השקרים". מרדכי/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

אבו תוריא לקח חלק בהפרות הסדר בגבול הרצועה, במסגרת אחד מימי הזעם שהכריזו הפלסטינים במהלך החודש האחרון. ההפגנות ארעו בעקבות הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בדבר ההכרה בירושלים כבירת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully