וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה קטלנית באפגניסטן: 40 הרוגים ו-30 פצועים בפיגועים בקאבול

הפיצוצים אירעו במרכז דתי שיעי ובמשרדי סוכנות ידיעות, ברקע ההחרפה במצב הביטחוני במדינה. דאעש קיבל אחריות, ברקע הגברת תקיפותיו נגד המיעוט הדתי ונגד כלי תקשורת במדינה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

לפחות 40 בני אדם נהרגו היום (חמישי) בפיגוע במרכז דתי שיעי ובמשרד של סוכנות ידיעות אפגנית בבירה קאבול – כך מסר משרד הפנים. זאת הייתה האחרונה בשורת תקיפות נגד המיעוט הדתי ונגד כלי תקשורת באפגניסטן, ברקע התדרדרות במצב הביטחוני הכולל במדינה.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגועים, ברקע הגברת תקיפותיו נגד המיעוט הדתי ונגד כלי תקשורת במדינה. בטליבאן היריב התנערו מקשר למתקפה.

תמונות שצולמו על ידי עדי ראיה חשפו נזק רב שנגרם למבנה של סוכנות הידיעות "קול אפגניסטן" ומספר רב של גופות ופצועים על הקרקע. הפיצוץ אירע בזמן דיון שערכו אנשי הסוכנות עם סטודנטים בתוך המבנה.

סיד עבאס חוסייני, אחד העיתונאים שעבד בסוכנות הקשורה גם למיעוט השיעי, אמר כי ככל הנראה היה יותר מפיצוץ אחד בזמן המתקפה, אחרי הפיצוץ הראשוני שאירע בכניסה למתחם.

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: 72 בני אדם נהרגו בשני פיגועי התאבדות במסגדים
ארה"ב חשפה את היקף הכוחות: עוד אלפי חיילים מוצבים באפגניסטן

כוחות ביטחון בזירת פיגוע בקאבול, אפגניסטן, 28 בדצמבר 2017. רויטרס
כוחות בזירת הפיגוע בקאבול/רויטרס

בסיוע התקיפות האוויריות האמריקניות, המאסיביות ביותר מאז שיא המלחמה הממושכת באפגניסטן שהחלה ב-2001, הצליחו הכוחות האפגניים למנוע מטליבאן להשתלט בחזרה על הערים הגדולות. עם זאת, טליבאן ודאעש ממשיכים להוציא לפועל פיגועים משמעותיים ולערער על המצב הביטחוני.

לפי דוח של ארגון עיתונאים ללא גבולות, שפורסם החודש, אפגניסטן היא אחת המדינות המסוכנות ביותר בעולם לעיתונאים. לפני הפיגוע היום, נהרגו במהלך השנה החולפת באפגניסטן שבעה אנשי תקשורת בעת מילוי עבודתם.

(עדכון ראשון: 9:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully