וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל ביתנו טוענים: לשכת רה"מ נסוגה מהסיכום על עונש מוות למחבלים

בכירים במפלגתו של שר הביטחון טוענים כי מופעלים עליהם לחצים להוריד את החוק שיקל על גזירת עונש מוות מסדר היום של המליאה בשבוע הבא – בטענה שהיועמ"ש מתעקש לדון עליו בקבינט. גורמים בלשכת רה"מ: "החוק יעלה כפי שסוכם"

צילום: לע"מ

(בווידאו: רה"מ נתניהו מביע תמיכה בעונש מוות למחבלים בביקור תנחומים בבית משפחת סולומון)

אחרי שבוע מתיש וסוער, הכנסת אישרה הלילה (חמישי) את חוק ההמלצות השנוי במחלוקת, והקואליציה כבר נערכת לשבוע הבא, שגם בו צפויות הצבעות מרתוניות על שורה של חוקים בעלי משקל לסיעות השותפות. אחד מהם, שכבר מייצר מתיחות, הוא חוק עונש מוות למחבלים, חוק הדגל של שר הביטחון אביגדור ליברמן וישראל ביתנו; בשבוע שעבר ראשי הקואליציה סיכמו שהחוק יעלה ויעבור בתמיכת הממשלה בקריאה טרומית, אך בכירים בישראל ביתנו טוענים שלשכת ראש הממשלה מפעילה עליהם לחצים כבדים להוריד אותו מסדר היום.

חוק עונש מוות למחבלים, שקובע כי גם רוב של שופטים בבית הדין הצבאי יוכל לגזור עונש מוות על מחבלים, ולא רק פה אחד, הוא אחד הנושאים המרכזיים שליברמן מוביל בכנסת האחרונה. החוק מעורר התנגדות חריפה גם במערכת המשפטית וגם במערכת הביטחונית, בין היתר בשל העובדה שבפועל, גם היום התביעה הצבאית יכולה לדרוש עונש מוות למחבלים, אך היא אינה נוהגת לעשות זאת, כיוון שמדובר בעונש חריג ונדיר למדי בקרב רוב המדינות הדמוקרטיות המערביות בעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ביבי ואביגדור ליברמן במליאת הכנסת פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, אתר רשמי
ליברמן עם נתניהו בכנסת/אתר רשמי, נועם מושקוביץ

ליברמן ניסה לקדם את הצעת החוק מיד אחרי הבחירות, עוד כשהיה באופוזיציה, אך הכנסת דחתה אותו ברוב מוחץ של 94 מתנגדים ושישה תומכים בלבד. בשנה שעברה, כשנכנס לממשלה, זו הייתה אחת הדרישות שלו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. עם זאת, בכל פעם שהצעת החוק הפרטית של יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב הונחה על שולחן ועדת השרים לחקיקה, היא נדחתה. לפני כשבועיים, סיכם ליברמן עם ראשי הקואליציה שהצעת החוק תעלה לקריאה טרומית, לראשונה מאז כניסתו לממשלה, ללא התחייבות על המשך קידום החוק. ההצבעה עליה הייתה אמורה להיערך השבוע, אך בשל התארכות ההצבעות על חוק ההמלצות - כל ההצבעות על חוקים בקריאה טרומית נדחו לשבוע הבא.

עם זאת, בישראל ביתנו טוענים כי לשכת ראש הממשלה נסוגה בה מהסיכום ומנסה לשכנע אותם למשוך את החוק, בטענה שהיועץ המשפטי לממשלה מתעקש לקיים עליו דיון מחודש בקבינט. גם ראש השב"כ נדב ארגמן אמר שהוא מתנגד לחוק, בסקירה שנתן השבוע בוועדת חוץ וביטחון. גורמים בלשכת ראש הממשלה הכחישו שהלשכה היא זו שמפעילה את הלחץ אך אישרו כי הם מבקשים לדחות את ההצבעה על החוק. "אין נסיגה מהסיכום. היועץ המשפטי לממשלה והמועצה לביטחון לאומי ביקשו לקיים דיון נוסף, שיתקיים בשבוע הבא, ולאחריו החוק יוכל לעלות כפי שסוכם". גורמים בישראל ביתנו, מנגד, מתעקשים שמדובר בחקיקה פרטית שכבר הונחה על סדר יומה של הכנסת ליום רביעי הבא ושהם לא מתכוונים למשוך אותה.

טיעונים לעונש לרוצח משפחת סלומון, בית המשפט הצבאי עופר, 27 בדצמבר 2017. תצפית TPS
המחבל עומר עבד אל-ג'ליל בבית הדין, אתמול/תצפית TPS

ליברמן כתב אתמול, לאחר הרשעת המחבל שרצח את שלושת בני משפחת סלומון בחלמיש, כי "גזר דין מוות הוא העונש היחיד ההולם מעשה שפלות שכזה. אני קורא לשופטים להפגין אומץ ולהטיל על המחבל גזר דין מוות. דם יהודי איננו הפקר! אין מקום למחבלים, גם לא בבתי הסוהר".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב, יוזם החוק, אמר לאחר הסיכום על העלאת החוק לקריאה טרומית, בשבוע שעבר, כי "החקיקה צריכה להיות פשוטה מאוד וברורה מאוד - מחבל שמגיע במטרה לרצוח אזרחים חפים מפשע, דינו מוות. אין יותר תנאי כליאה נוחים בכלא, אין יותר תמונות צהלה של רוצחים, אין יותר תארים אקדמיים. עבור המשפחות השכולות, מדובר פה בתיקון עוול היסטורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully