וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה הציב עץ אשוח בלשכתו: "הכנסת מסרבת לציין חגים נוצריים"

28.12.2017 / 7:40

יו"ר הרשימה המשותפת ביקש למחות על כך שהכנסת עובדת כרגיל במהלך חגים לא יהודיים. לדבריו, "הציבור הערבי מורכב ממוסלמים ונוצרים כמקשה אחת ועבורנו זה טבעי לציין את החגים אחד של השני"

עץ אשוח בלשכתו של ח"כ איימן עודה בכנסת, 27 בדצמבר 2017. יקי אדמקר, מערכת וואלה!
השאיר את הדלת פתוחה במחאה. העץ בלשכתו של ח"כ עודה/מערכת וואלה!, יקי אדמקר

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה הציב אתמול (רביעי) בלשכתו עץ אשוח והשאיר את הדלת פתוחה במחאה על כך שלדבריו "הכנסת מסרבת לחגוג או אפילו לציין בצורה הסמלית ביותר את החגים המוסלמים והנוצרים". עודה הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הציב את העץ גם במחאה על כך ש"הכנסת גם ממשיכה כרגיל בעבודתה למרות שיש ח"כים שזוהי דתם, וכמו כל אדם רוצים לבלות את החג עם משפחתם".

ח"כ עודה הוסיף כי "הציבור הערבי מורכב ממוסלמים ונוצרים כמקשה אחת ועבורנו זה טבעי לציין את החגים אחד של השני. זאת כבר השנה השנייה שאני מביא עץ ללשכה ומקשט אותו יחד עם הצוות שלי שכולל עובדים משלושת הדתות, אנחנו משתדלים להשאיר בימים האלו את הדלת פתוחה כמה שיותר שגם העוברים והשבים יוכלו ליהנות מהעץ, ולא מעט אנשים עוצרים מחייכים ונהנים לרגע מאווירת החג".

לפני ארבע שנים סירבה הכנסת להציב עץ אשוח בכניסה למשכן, חרף בקשה של חבר הכנסת לשעבר חנא סוויד, מסיעת חד"ש. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין טען אז בתגובה כי "אין מניעה" להציב את העץ בלשכה או בחדר הסיעה, אך כי לא ראה סיבה להיענות לבקשה להציב את העץ בכניסה למשכן. גם ח"כים חרדים תמכו בהחלטה של אדלשטיין. ח"כ לשעבר ניסים זאב מש"ס אמר אז כי "אנחנו כנסת ישראל ולא יכולים לאפשר פגיעה ברגשות דת. אנחנו מכבדים את כולם אבל עץ אשוח זו עבודה זרה. בהמשך עלולים לדרוש הקמת כנסייה בכנסת". מנגד, ח"כים חרדים המכהנים כיום בכנסת סירבו להגיב לאקט המחאה של עודה. "בלשכה או בתוך ביתו שיעשה מה שהוא רוצה", אמרו כמה מהם בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully