וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק לסגירת מתקן חולות אושר – אך התקציב לפקחי הגירה טרם הועבר

28.12.2017 / 10:30

למרות אישורו בממשלה ובכנסת של החוק שנועד להביא להוצאת מבקשי מקלט מדרום תל אביב, משרד האוצר טרם העביר את הכסף. המשנה לראש העיר פנה לנתניהו: "התערבותך חיונית כדי להשיב את האזור לתושביו הוותיקים"

צלמים זמניים מורשים

(אישור הצעת החוק בממשלה, בנובמבר)

בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא בהצהרות לתקשורת על העברת החוק לסגירת מתקן חולות, משרד האוצר מונע את העברת התקציבים לגיוס מאה פקחי ההגירה שיישמו את המהלך. החוק, שאושר תחילה בישיבת הממשלה ב-19 בנובמבר, מסדיר את סגירת מתקן חולות בעוד כשלושה חודשים ואת גירושם של מבקשי המקלט למדינה שלישית, אלא שבפועל משרד האוצר לא הקצה תקציב לגיוס כוח אדם כדי להתכונן לכך. בעיריית תל אביב אומרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נחוש בדעתו להוציא את מבקשי המקלט מישראל אך לא דואג לתקצוב הולם כדי ליישם זאת בפועל. במשרד הפנים אמרו כי בימים אלה מתקיימים דיונים בנושא.

המשנה לראש עיריית תל אביב ארנון גלעדי כתב במכתב ששלח לראש הממשלה כי אנשי רשות ההגירה והאוכלוסין מתריעים כי אין מספיק כוח אדם ליישם את החוק שאושר. לדבריו, "בישיבת מועצה שהתקיימה לאחרונה בעיריית תל אביב בהשתתפות רשות האוכלוסין וההגירה נטען על ידם כי הם זקוקים לתוספת כוח אדם של מאה פקחים כדי להתחיל בהליך של הוצאת המסתננים מדרום תל אביב בעקבות אישור הצעת החוק. המימון לתוספת זו נמצא בידי משרד האוצר ועד כה לצערי לא הועבר הכסף לרשות כדי שזו תחל בהליך הגיוס".

בפנייתו לנתניהו הוסיף גלעדי כי, "התערבותך בנושא ומציאת מקורות מימון חיוניות על מנת שנוכל להמשיך בקידום הוצאתם מדרום תל אביב, להשיב את האזור לתושביו הוותיקים ובעיקר להשיב את התקווה של כולנו לחזור למציאות חיים שפויה ונורמלית. מהיכרותי עמך אין לי ספק שאמצא אצלך אוזן קשבת לנושא חשוב ומהותי זה".

מחוץ למתקן השהייה חולות, יוני 2015. ראובן קסטרו
השוהים יאולצו לבחור בין גירוש למעצר בכלא רגיל. מתקן חולות/ראובן קסטרו

על פי ההחלטה שהובילו השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הפנים אריה דרעי, המסלול העתידי שיעמוד בפני שוהים בלתי חוקיים יהיה בחירה בין יציאה מהארץ או מעצר בכלא רגיל. לטענת דרעי וארדן, מתקן חולות "הפך לאלטרנטיבה נוחה עבור המסתננים".

בישיבת הממשלה שבה אושר המהלך אמר נתניהו כי מדובר במהלך שיאפשר "לייתר את מתקן 'חולות' ולהפנות חלק מהמשאבים הגדולים שאנחנו מפנים לשם לפקחים ולהוצאה מוגברת. ולכן יש פה הצלחה אבל המטרה שלנו היא להמשיך להוציא ולהוציא אפילו יותר, באופן משמעותי יותר ממה שהוצאנו עד היום".

עוד באותו נושא

החוק למניעת הסתננות אושר: מתקן "חולות" ייסגר בתוך 3 חודשים

לכתבה המלאה

משרד האוצר: נקבל החלטות לאחר עבודת מטה בנושא

ממשרד האוצר נמסר: "הנושא נמצא בעבודת מטה בהובלת ראש המטה לביטחון לאומי (מל''ל). עם סיום עבודת המטה, יתקבלו החלטות המתואמות על כלל הגורמים הממשלתיים לטובת הפעלת תכנית אפקטיבית בנושא".

ממשרד הפנים נמסר: "יש סיכום תקציבי ביננו לבין משרד האוצר שאמור להגיע לאישור הממשלה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "סוגיית הרחקת המסתננים מטופלת בעדיפות גבוהה מאוד על ידי ראש הממשלה, בשיתוף עם משרדי האוצר, הפנים, המשפטים וביטחון הפנים ומרוכזת על ידי המל"ל. ראש הממשלה נחוש לממש את מדיניות הממשלה בנושא זה. ההתארגנות לכך נמשכת וכרוכה גם בשיח תקציבי, אך היא תושלם ותאפשר בקרוב מאוד את ביצוע התכנית".

סיור של רה"מ בדרום תל אביב 31.8.17. ראובן קסטרו
נתניהו בביקור בדרום תל אביב, באוגוסט/ראובן קסטרו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully