וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הכלבת: הכלבה נענע הותקפה על ידי תן – וניצלה ברגע האחרון

27.12.2017 / 18:06

משה גורן מקיבוץ בית השיטה הציל את כלבת המשפחה שהותקפה סמוך לביתם. מדובר במקרה ה-56 של כלבת בצפון בחודשיים האחרונים, פי 12 בהשוואה לממוצע של השנה כולה. תנים תוקפנים נוספים נצפו ביישובים בגלבוע ובגליל

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: הכנסת דנה במכת הכלבת בצפון, השבוע)

מכת הכלבת ממשיכה להכות בצפון הארץ, והיום (רביעי) הותקפה כלבה בקיבוץ בית השיטה שבמועצה האזורית גלבוע על ידי תן נגוע. מאז חודש אוקטובר נתגלו 56 מקרי כלבת בצפון, עליה של פי 12 בהשוואה לממוצע השנתי הארצי. מתחילת השנה נתגלו 71 מקרים.

היום התעורר משה גורן, חבר הקיבוץ, למשמע צעקות של חתנו שיצא לטיול בוקר עם כלבת המשפחה, הכלבה נענע בת השבע. כשיצא החוצה הבחין בתן שאוחז בנשיכה את עורפה של הכלבה. גורן הרג את התן באמצעות מקל שמצא, והציל את הכלבה, שדרגות פציעתה מוגדרות כבינוניות.

נענע סובלת מחתכים בגופה העליון, ונמצאת בכלביית המועצה. עקב המקרה החל גורן בסדרת חיסונים, ואילו הכלבה תישאר בהסגר 45 יום. בדיקת מעבדה העלתה כי התן הנושך אכן היה נגוע במחלה.

כלבה הותקפה על- ידי תן בקיבוץ בית השיטה. -, מערכת וואלה! NEWS
יצאה לטיול בוקר - וננשכה. נענע/מערכת וואלה! NEWS, -

כמה שעות לאחר מכן, הגיע דיווח למוקד המועצה על תן חשוד המסתובב בתוך חצר בית במושב דבורה, שבחבל התענך. יצוין כי תנים בריאים אינם מסתובבים בתוך חצרות הבתים, במיוחד לא בשעות היום. צוות פיקוח של המועצה שהגיע למקום לא מצא את התן שהספיק כבר לנוס. בגליל העליון נלכד תן בקיבוץ עמיר, ויישלח לבדיקת כלבת.

הדיווח מדבורה מצטרף לדיווחים על תנים בישובים רם-און, בית אלפא, ועין-חרוד- כולם ביממה האחרונה. עובד נור, ראש מועצת גלבוע, אמר כי "אנחנו בעיצומה של התפרצות מחלת הכלבת. אנו דורשים מהרשויות, להבין את גודל האירוע, להצטרף אלינו ולתגבר את העשייה. אנו שומעים דיבורים על שעת חירום", אמר נור, "אך לא רואים עשייה. זה לא אירוע מקומי, אלא לאומי. אנו כרגע מהווים את הקו הראשון, אך הדבר יכול בקלות לגלוש מערבה למרכז".

בעקבות התפרצות המחלה וחוסר התגובה של המדינה, עלה חשש בקרב וטרינרים ואנשי שמירת הטבע כבר, כי חקלאים מיואשים יפזרו באופן לא חוקי רעל בסביבות היישובים בעמק. צעד כזה עלול לגרום להרעלות שרשרות, ולפגיעה קשה בחיות הבר ובעופות דורסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully