וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר רגישות": בית "יד לבנים" נחנך בחולון - משפחות חללים לא הוזמנו

28.12.2017 / 16:57

338 אלמנות ויתומים בעיר מחו בפני ראש העירייה מוטי ששון על כך שהודרו מהטקס. המשפחות נעלבו שרק נציגה אחת הוזמנה לטקס, "צר לנו כי בעיר גילו חוסר כבוד". מהפקת האירוע נמסר: "באופן טכני אי אפשר היה להזמין את כל חברי הארגון. אין סיבה להיעלב"

בית יד לבנים. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
בית "יד לבנים" בחולון/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

בית "יד לבנים" המחודש נחנך ביום ראשון האחרון בחולון. אל האירוע הוזמנו מכובדים רבים בהם ראשי ארגונים יציגים ונציגים רבים ממשרד הביטחון. אלא שעל פי מכתב ששלח ארגון אלמנות ויתומי צה"ל לראש העירייה מוטי ששון, הודרו אלמנות ויתומי צה"ל מהשתתפות בטקס. "לצערנו נציגי ארגון ויתומי צה"ל והנהלתו לא הוזמנו. יתרה מזאת, למעט הגברת רבקה ברוך נציגת הארגון בעיר חולון, לא הוזמנו כלל 338 אלמנות ויתומים תושבי העיר לקחת חלק בחשיפת קיר הנופלים", נכתב במכתב אל ראש העירייה.

"אלמנות ויתומי צה"ל הינם חלק ממשפחות השכול ואנו רואים את הדרתם מהטקס בחומרה רבה", הדגישו המשפחות והוסיפו כי בתי "יד לבנים" הפרוסים ברחבי הארץ מנציחים את הנופלים במלחמות ישראל ומשמשים כמרכז תרבות לכלל המשפחות השכולות ביניהן גם אלמנות ויתומי צה"ל על פי החוק.

ארגון אלמנות ויתומי צה"ל הוקם בשנת 1991 פועל לרווחת האלמנות והיתומים שבני זוגן או אביהם נהרג מאז מלחמת השחרור ועד היום. הוא פועל בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון, צה"ל וכוחות הביטחון ומקיים פעילויות רבות שמטרתן העצמת המשפחות השכולות, תוך מתן תמיכה רגשית או כל תמיכה נחרצת אחרת. במכתב הדגישו כי הפעילות שמקיים היא לטובת העברת מסר חשוב במיוחד, "החברה הישראלית כולה זוכרת ומוקירה את הכבד הבלתי נתפס שמשפחות אלו נאלצו לשם. צר לנו כי דווקא בחולון לא גילו כבוד ורגישות כלפיי 338 אלמנות ויתומי צה"ל המתגוררים בעיר ושנפגעו מאוד מהתנהלות העירייה", נכתב.

גיא תלם, מנכ"ל תיאטרון חולון שהפיק את האירוע מסר בתגובה, "מדובר באירוע פתיחה של פרויקט שנבנה במימון מפעל הפיס, וכמו בכל פרויקט שאחראי על בינוי בהיקפים אדירים בארץ יש פרוטוקול ועל פיו מתקיים טקס הפתיחה כשכמות הקהל מוגבלת לגודל המקום. כל הנציגים של הארגונים הרלוונטים שיש להם זיקה למבנה הוזמנו, ביניהם גם נציגי המשפחות השכולות מ'יד לבנים' ונציגת ארגון אלמנות ויתומי צה"ל. באופן טכני אי אפשר היה להזמין את כל חברי הארגון כפי שאי אפשר היה להזמין גם את כל עובדי עיריית חולון, אין סיבה להיעלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully