וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מזהיר: האינטרנט עלול לפלג את החברה ולחזק דעות קדומות

27.12.2017 / 13:57

בריאיון שהעניק לנסיך הארי, אמר נשיא ארה"ב כי הרשתות החברתיות הופכות למקום שבו כל אחד רואה את המציאות בצורה שונה. "עלינו לקדם דרכים ליצירת מרחב משותף באינטרנט"

LIVE

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה אמר כי הדרך שבה אנשים מתקשרים דרך הרשתות החברתיות עלולה לפלג את החברה וקרא למנהיגים להבטיח כי האינטרנט לא יגרום למשתמשים להסתגר בדעותיהם הקדומות.

בריאיון שקיים עם הנסיך הארי ושודר היום (רביעי) ברשת BBC, הדגיש אובמה כי הרשת החברתית צריכה לקדם דעות מגוונות בדרך ש"לא מובילה לבלקניזציה של החברה". הנשיא אמר כי "על ההנהגה למצוא דרכים ליצירת מרחב משותף באינטרנט". לדבריו, "אחת הסכנות באינטרנט היא שאנשים יכולים לחיות במציאויות שונות לגמרי. הם יכולים להיאחז במידע שמחזק את הדעות הקדומות שלהם".

אובמה כבר הבהיר בעבר כי הרשתות החברתיות עלולות לגרום לאנשים לקבוע את עמדותיהם לגבי החלטות מורכבות באופן שרירותי, אולם הוא נמנע מלבקר ישירות את יורשו בתפקיד, דונלד טראמפ, שמשתמש באופן קבוע בטוויטר כדי לנגח את יריביו ולעוות מידע.

עוד ידיעות מהעולם
העולם מתחמם - ופיג'י מתכוננת ליום שבו תשקע תחת המים
סימני חיים מפרבר המוות: החל פינוי חולים מאזור דמשק

הנסיך הארי ראיין את אובמה- אובמה הזהיר: האיטרנט עלול לפלג את החברה ולחזק דעות קדומות. אתר רשמי
לא חשף אם יזמין אותו לחתונה. הארי ואובמה/אתר רשמי

עוד אמר אובמה בריאיון כי ניתוק קהילות מהרשת עוזר לאנשים להבין שנושאים רבים אינם פושטים כפי שהם נראים ברשת. "גם קשה להיות דוחה ואכזרי פנים מול פנים כפי שאפשר להיות בצורה אנונימית באינטרנט", אמר.

אובמה העניק את הריאיון לנסיך הארי, ששימש עורך אורח של תכנית החדשות היומית ברדיו של BBC, והתמקד ברצון המשותף שלהם לקדם סוגיות מסוימות. הארי נשאל ידי BBC אם יזמין את נשיא ארצות הברית לשעבר לחתונתו עם השחקנית האמריקנית מייגן מרקל, שתתקיים בשנה הבאה.

"אני לא יודע עוד", אמר הנסיך. "עוד לא חיברנו את רשימת
המוזמנים. מי יודע אם הם יוזמנו או לא. אני לא ארצה להרוס את ההפתעה הזו". אתמול דיווח הצהובון ה"סאן" כי גורמים בממשלה בלונדון הפצירו בהארי שלא להזמין את הזוג אובמה מחשש שזה ירגיז את טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully