וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר את אחיו ויבקש חנינה מהנשיא: "התעלל בי מינית במשך שנים"

27.12.2017 / 8:25

צעיר בן 25 מהצפון נושא עונש מאסר של שלוש שנים לאחר שהורשע בעבירה של חבלה חמורה. במשפטו טען כי התנהגות אחיו טרם הדקירה עוררה בו את "זיכרונות הפגיעה שנאגרו זמן רב". בית המשפט הטיל ספק בתדירות ההתעללות, וכעת פונה הסנגוריה לריבלין: "סבל מספיק"

זירת דקירת המאבטח במעלה אדומים, אוגוסט 2014. נועם מושקוביץ
הצעיר זוכה מעבירת ניסיון רצח/נועם מושקוביץ

הסנגוריה הציבורית תפנה בימים הקרובים לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בבקשת חנינה לצעיר בן 25 מהצפון שנושא עונש של שלוש שנות מאסר, לאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה. במקביל זיכו השופטים את הנאשם מעבירה של ניסיון לרצח.

במהלך המשפט טען הנאשם כי לאורך שנים היה קורבן לפגיעות מיניות מצד אחיו, בן ה-31, ולטענתו דקר את אחיו בגלל שביום הדקירה אחיו הורה לו ללכת להתקלח והביט בו במבט שעורר בו זיכרון קשה מאירועים בהם פגע בו מינית. כעת, עם הגשת בקשת החנינה, המקרה הותר לפרסום ומתפרסם לראשונה בוואלה! NEWS.

המקרה ארע לפני שנתיים וחצי כאשר בין שני האחים התפתחו דין ודברים. בעקבותיהם ניגש הנאשם למטבח, לקח סכין עם להב באורך 13 סנטימטרים, הלך לחדרו של אחיו ונעץ את הסכין בחזהו.

עוד בוואלה! NEWS:
בוטלה השביתה בבתי הספר ובגנים; הצדדים ימשיכו במשא ומתן
לפיד: שנים ניסיתי לשכנע את ליצמן ששירות בצה"ל והשכלה הם מפתח להצלחה
ארגנטינה: התובע היהודי אלברטו ניסמן נרצח ולא התאבד

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אקדחים, אזיקים וניידת משטרה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מכתב אישום עולה כי הדוקר גרם לאחיו לחבלה שבעקבותיה נותח ואושפז בבית החולים למשך שישה ימים. העבירה שיוחסה לנאשם הייתה עבירה של ניסיון לרצח. הנאשם אמר בחקירתו כי הוא "אוגר בתוכו במשך שנים את זיכרונות הפגיעות המיניות שסחב במשך שנים". הוא סיפר כי נאנס ואמר כי לא רצה לרצוח את אחיו, אלא "לפגוע בו, כמו שהוא פגע בי".

במהלך העדויות שנשמעו במשפט, העידה מטעם ההגנה עובדת סוציאלית, מומחית בטיפול בפוגעים ונפגעים מינית. בעדותה מסרה כי הרקע לביצוע המעשים הינה הפגיעה המינית, והאמירות של המתלונן ביום האירוע היוו "טריגר" לביצוע העבירה.

השופטים בנימין ארבל, שאהר אטרש ויונתן אברהם, הסכימו עם כך שהנאשם אכן היה קורבן לפגיעה מינית, אך נמנעו מהכרעה עובדתית בסוגיית היקף התקיפה המינית ואף קבעו כי מעשיו של האח הנדקר, לא היוו טריגר ממשי לדקירה.
למעשה הזיכוי מאשמת רצח נבע מקביעת בית המשפט כי במעשהו של הנאשם לא הייתה כוונה להמית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"צריך לתת לו הזדמנות להתחיל בחיים חדשים"

מחומר החקירה עלו רמזים לפגיעה מינית של המתלונן בנאשם בעת היותם קטינים. לאחר שמיעת ראיות התביעה התברר כי אכן הנאשם נפגע מינית על ידי אחיו המתלונן. מחוות הדעת של העובדת הסוציאלית עלה כי הדוקר סבל מאלימות פיזית ומילולית מצד אחיו, גדל באווירה של טרור, שירת את אחיו ונענה לגחמותיו. הנאשם סבל מפגיעות יומיומיות שהתרחשו במשך שנים ובתדירות יום-יומית.

המחלוקת שעלתה במשפט הייתה לגבי תדירות הפגיעות, עוצמתן, הימשכותן והשלכתן על אירוע הדקירה. עו"ד רימונה שלג מהסנגוריה הציבורית טענה כי מעשיו של הנאשם נעשו לנוכח קנטור מתמשך, כשאירועי יום הדקירה, היוו את ההתגרות הנוספת, הנדרשת להכרה בהתקיימותו של קנטור מתמשך. ההגנה טענה את טענת ה"קנטור ממתמשך" בהתבסס על פסק דין יונתן היילו שניתן לפני כשנה וחצי בבית המשפט העליון. בית המשפט, לא קיבל את הטענה לקנטור מתמשך וגם לא ראה בהתגרות של הנדקר באותו יום, טריגר ממשי לאירוע הדקירה.

למרות שזוכה מאשמת ניסיון רצח, תבקש כעת עו"ד שלג מנשיא המדינה כי יחון את הנאשם, חצי שנה לפני שיסיים לרצות את עונשו. "זה מסוג המקרים בהם צריך לתת לאדם חנינה", אמרה לוואלה! NEWS. "הצעיר הזה סבל מספיק בחייו. כעת צריך לתת לו הזדמנות להתחיל בחיים חדשים. הוא איש בודד בעולם, אפילו לחופשות ממעט לצאת, כי אין לו לאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully