וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: שנים ניסיתי לשכנע את ליצמן ששירות בצה"ל והשכלה הם מפתח להצלחה

27.12.2017 / 2:57

יו"ר יש עתיד התייחס במליאת הכנסת להצעת החוק של ליצמן ולפיה רק בעלי תואר אקדמי ושירות משמעותי בצה"ל יוכלו להתמודד לתפקיד ראש הממשלה. "אני רואה בכך שיתוף פעולה ראשון בין ליצמן ליש עתיד", אמר לפיד

יאיר לפיד בכנס של מפלגת 'יש עתיד': "החיילים החרדים גיבורים בעיניי". ראובן קסטרו
"רואה בכך שיתוף פעולה". לפיד/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר אמש (שלישי) במליאת הכנסת כי הוא "מברך את ח"כ יעקב ליצמן שאחרי שנים שאנחנו מנסים לשכנע אותו ואת הציבור שלו שהמפתח לכל הצלחה זה שירות משמעותי בצה"ל והשכלה אקדמית הוא זה שעוזר לנו להנחיל את זה לציבור". לפיד אמר את הדברים בעקבות הצעת החוק שהגיש ליצמן (יהדות התורה) ונחשפה בוואלה! NEWS לפיה אדם שיתמודד לתפקיד ראש ממשלה יהיה בעל תואר אקדמי ושירות משמעותי בצה"ל.

"אני רואה בכך שיתוף פעולה ראשון בין ליצמן ליש עתיד", הוסיף לפיד. ההצעה שהגיש ליצמן כוונה נגד לפיד שאינו מחזיק בתואר ראשון.

במהלך הדיון על חוק ההמלצות, הפציר השר זאב אלקין (הליכוד) בלפיד להשיב אם יתמוך בהצעת החוק או יתנגד לה. "ח"כ אלקין", אמר לפיד, "אתה הרי פוליטיקאי מנוסה, זה מהלך פוליטי חיובי שכל כך בגלוי הוא מראה כמה הם פוחדים מעלייה של יש עתיד?".

עוד בוואלה! NEWS
טיולים בכותל ושינה במלון: הח"כים מתכוננים להצביע על חוק ההמלצות
הנשיא הביע תמיכה בהפגנות נגד השחיתות: "אין תחליף לכיכר העיר"
ליברמן ערך ביקורת חוזרת בשיזפון: "תנאי החיילים שופרו משמעותית"

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מאז התפטרותו הוא עסוק בקידום חקיקה פרטית בכנסת. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

העניין הציבורי סביב השכלתו של לפיד החל לפני שש שנים, כשהמועצה להשכלה גבוהה החליטה לחקור כיצד הוא התקבל ללימודי דוקטורט מבלי שהשלים את לימודי התואר הראשון שלו. לפיד, שהודיע באותה התקופה על כניסתו לפוליטיקה, נאלץ להתמודד עם ההחלטה לפיה הוא ייאלץ להשלים את התואר הראשון עוד בטרם יהיה זכאי לקבל את התואר השני ולהמשיך ללימודי הדוקטורט. הוא אף התייחס אז בפייסבוק לסערה התקשורתית סביבו, ובין היתר כתב: "לא משנה לי אם יהיה לי תואר או לא".

לאחרונה ליצמן התפטר מתפקידו כשר הבריאות בעקבות עבודות רכבת ישראל בשבת, ומאז התפטרותו הוא עסוק בקידום חקיקה פרטית בכנסת, מה שנמנע ממנו כשר בממשלה. הצעתו האחרונה נובעת, לטענתו, מהעובדה כי תפקידו של ראש הממשלה הוא מורכב ודורש בין היתר ידע כללי.

ההצעה מקודמת על רקע הנתק השורר בין ליצמן לבין לפיד, מאז כהונתו של האחרון כשר האוצר בממשלה הקודמת. ליצמן רואה בלפיד "אויב החרדים", שקידם בימים ההם החלטות וחוקים נגד הציבור החרדי. מאז, הוא הצהיר כי לא יישב בממשלה עם לפיד, אף שחבריו בסיעות החרדיות ריככו את אמירותיהם נגדו. בנוסף הוא לא משוחח איתו ומסרב לומר לו "שלום" במסדרונות הכנסת. באחת הפעמים, ניסה לפיד לשוחח עם ליצמן בערב יום כיפור, אך האחרון סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully