וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים של דיונים: הכנסת אישרה את חוק ההמלצות

28.12.2017 / 2:05

אחרי מרתון דיונים של יומיים וברוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים, אושר החוק שאוסר על המשטרה לפרסם סיכומי חקירות. רה"מ נתניהו, השר חיים כץ וח"כ ביטן לא הצביעו. ח"כ יואל חסון: "האופוזיציה יישמה את הדמוקרטיה במיטבה"

עריכת וידאו: ניר חן

אחרי יומיים של דיונים מרתוניים אישרה הלילה (חמישי) מליאת הכנסת את חוק ההמלצות ברוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים. ההצבעה על החוק החלה אמש, לאחר שהאופוזיציה משכה את כל ההסתייגויות שנותרו נגד החוק. יו"ר הקואליציה דוד אמסלם סיכם את הדיון, וההצבעות נמשכו כחמש שעות. במהלך נאומו של אמסלם התעמתו ח"כ אורן חזן וח"כ חנין זועבי, והשניים הוצאו מהמליאה.

לאחר ההצבעה על החוק אמר מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) כי "השבוע האופוזיציה יישמה את הדמוקרטיה במיטבה אף שתוצאות ההצבעה היו ידועות מראש". לדבריו, "המאבק על חוק ההמלצות הוא רק דוגמה למאבקים הבאים שהאופוזיציה תנהיג בתגובה ליוזמות החקיקה האנטי חברתיות והאנטי דמוקרטיות של הקואליציה. בכל פעם שהממשלה תעדיף את מקורביה או את ראשיה על פני הציבור, האופוזיציה תמלא את תפקידה כשומר ותגיב. אני מודה לכל ראשי סיעות האופוזיציה ולחברי הכנסת מן האופוזיציה על שיתוף הפעולה המלא".

חוק ההמלצות נועד לאסור על המשטרה לפרסם את סיכומי החקירות שהיא מנהלת, אך מסמיך את היועץ המשפטי לממשלה לקבוע את בעלי התפקידים במשטרה ובפרקליטות שיוכלו לפרסם את ההמלצות. היועמ"ש יחויב לפרסם את הנחייתו בתוך שלושה חודשים. בנוסף, החוק קובע גם כי בתיקים ללא פרקליט מלווה (תיקים פשוטים - י"א) המשטרה תעביר לפרקליטות את סיכום החקירה.

אולם, בחקירות שבהן קיים פרקליט מלווה - חקירות אישי ציבור וארגוני פשע - המשטרה לא תעביר את המלצתה אלא אם היועמ"ש יבקש אותה. החוק לא יחול על חקירות קיימות כמו אלה המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר חיים כץ, ח"כ דוד ביטן וחברי כנסת מבל"ד.

עוד בוואלה! NEWS:
הקראת מגילה ונאום במרוקאית: יותר מ-15 שעות דיון בחוק ההמלצות
בתום דיון לילי: חוק המרכולים עבר בקריאה ראשונה בכנסת
בוטלה השביתה בבתי הספר ובגנים; הצדדים ימשיכו במשא ומתן

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם במליאת הכנסת לאחר אישור חוק ההמלצות בקריאה שנייה ושלישית, 28 בדצמבר 2017. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
יו"ר הקואליציה אמסלם מברך ח"כים לאחר ההצבעה, הלילה/מערכת וואלה!, יצחק הררי, דוברות הכנסת
לוח ההצבעות במליאה לאחר אישור חוק ההמלצות בקריאה שנייה ושלישית, 28 בדצמבר 2017. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
לוח ההצבעות במליאה לאחר ההצבעה/מערכת וואלה!, יצחק הררי, דוברות הכנסת

חברי הכנסת ניצלו את מרתון הנאומים לדיון בנושאים חברתיים, כלכליים וביטחוניים. במהלך היום התפתחו ויכוחים על הביטקוין, פרשת אשכנזי ועוד. יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, שעבורו מדובר בטבילת אש בתפקיד החדש, שהה במליאה מאז תחילת הדיון. "ישנתי רק שעה אחת", אמר אתמול בבוקר.

אמסלם קטף מחמאות מחברי הכנסת על כך שנשאר במליאה למשך שעות רבות כדי להתווכח עם חבריו באופוזיציה שמעלים טענות נגד החוק שהוא יזם. מספר הח"כים שנכחו במשכן היה קטן משמעותית משלשום. חלקם שהו בבתי מלון בסביבה למקרה שהאופוזיציה תפתיע עם הצבעה ואחרים ניצלו את הזמן כדי לטייל במנהרות הכותל המערבי ובמקומות נוספים בבירה.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם במליאת הכנסת לאחר אישור חוק ההמלצות בקריאה שנייה ושלישית, 28 בדצמבר 2017. יצחק הררי, דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
נשאר שעות במליאה. ח"כ אמסלם במהלך ההצבעה/מערכת וואלה!, יצחק הררי, דוברות הכנסת

ראשי המחנה הציוני הביעו לאורך היום את התנגדותם הנחרצת לחוק וטענו כי מדובר בחוק מושחת שפוגע במשטרה. יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "27 בדצמבר הוא יום שחור בתולדות המאבק בפשיעה ובשחיתות", והוסיף כי הוא "חוזר על התחייבותי: הממשלה בראשותי תבטל את חוק ההמלצות, חוק המרכולים וחוק הג'ובים".

אל דבריו הצטרף בהצבעות במליאה גם ראש האופוזיציה יצחק הרצוג: "החוק הזה הוא איום מיידי ומפורש על משטרת ישראל ועל רשויות האכיפה והחקירה", אמר. "זו סתימת פיות ותמרור אזהרה אדום לכל מי שמנסה לחקור את השחיתות השלטונית ולהילחם בה. אנחנו בקרב בין רוח דמוקרטית של מדינה לבין רוח של שחיתות של מדינה".

ח"כ ציפי לבני אמרה כי "זאת הייתה הבחירה של ממשלת ישראל השבוע, בין חקיקת מתווה הנכים לפי הצעת החוק שלנו לבין עוד חוק לטובת נתניהו". לדבריה, "אני תמיד חזרתי על משפט אחד: יש לי אמון מלא בגורמי אכיפת החוק. תנסו להגיד את זה פעם אחת שרים יקרים, את המשפט הפשוט הזה. למה אתם לא מסוגלים להגיד? מה הוא יפטר אתכם?"

עדכונים שוטפים מהמליאה

1:46 - החוק אושר בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 59 תומכים מול 54 מתנגדים.

23:53 - השר יריב לוין תקף את ח"כ יאיר לפיד בעקבות איומו לפנות לבג"ץ בעניין החוק. "הוא משפיל ורומס את כבודה של כנסת ישראל כאשר הוא מכריז מלחמה בדמוקרטיה, בנבחרי הציבור, בשלטון העם ובקואליציה המייצגת את עמדת רוב הציבור הישראלי", אמר. "אחרי שלושה ימים בהם באופן צבוע, אך דמוקרטי, נשמע קולה של האופוזיציה במליאת הכנסת, החליט ח"כ לפיד כי הכלים הדמוקרטיים אינם לרוחו והוא בוחר להילחם בחוק במגרש הביתי של השמאל הישראלי -בבג"ץ".

23:35 – יש עתיד הגיבה לדבריו של ח"כ אדלשטיין, על הבג"ץ שמתכוונת המפלגה להגיש. "יש עתיד לא מקבלת הוראות מהקואליציה, הבג"ץ יוגש כמתוכנן מחר בבוקר".

22:28 - חברי הכנסת אורן חזן וחנין זועבי התעמתו, ובתגובה הורה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להוציאם מהמליאה. חזן פנה לאדלשטיין וקרא: "אל תשווה אותי בחיים למחבלת הזו".

22:21 - יו"ר הקואליציה דוד אמסלם עלה לנאום והתעמת עם חברי האופוזיציה. "אתם קראתם לנו ארגון פשע, מותר לכם הכל. אנשים נאורים מרוטשילד" אמר. לח"כ יואל חסון אמר אמסלם: "אם יציעו לך מקום ברשימה המשותפת, אתה תעבור לשם".

22:09 - מהומה במליאה: שרת המשפטים איילת שקד פנתה לח"כ יאיר לפיד ואמרה לו: "כשאתה עומד פה ואומר שתפנה לבג"ץ, אתה משפיל את הכנסת הזו. אתה הורס את הרשות המחוקקת". לפיד ביקש להגיב לשרה שקד, אך אז התעוררה מהומה. יו"ר הקואליציה דוד אמסלם פנה לח"כ יואל חסון ואמר לו: "אתה חצוף. אחרי 45 שעות אתם רוצים עוד לדבר?"

ח"כ אורן חזן במליאה בדיון על חוק ההמלצות בעימות עם חנין זועבי. אורן בן חקון/ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ חזן התעמת עם ח"כ זועבי לפני הדיון במליאה/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון/ישראל היום
מליאת הכנסת במהלך דיון על "חוק ההמלצות". נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ שולי מועלם במליאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

העימות בין זועבי לחזן

22:03 - חברות הכנסת רחל עזריה ומירב בן ארי ממפלגת כולנו לא ישתתפו בהצבעה על החוק בשל התנגדותן לו.

21:42 - הקואליציה שחררה מההצבעה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר חיים כץ וח"כ דוד ביטן, בשל החקירות שמתנהלות נגדם. זאת, על אף שמבחינה משפטית מותר להם להצביע.

21:14 – אחרי 42 שעות, האופוזיציה משכה את כל ההסתייגויות שנותרו נגד החוק, תכף יסכם את הדיון ח"כ אמסלם ואחריו יעלה לנאום שר מטעם הממשלה ויעברו להצבעות שיימשכו כשלוש עד ארבע שעות.

20:59 – מפלגת "יש עתיד" הודיעה כי אם החוק יעבור, תגיד בג"ץ. ח"כ אלהרר אמרה כי "החוק הבזוי משחית את ספר החוקים של מדינת ישראל. חוק פרסונלי שנועד להגן על אדם אחד בלבד, שמתרוצץ בין חקירות. אנחנו לא נאפשר לדבר הזה להלך אימים על משטרת ישראל". בעתירה אותה יגישו נכתב כי "החוק פוגע פגיעה, קשה ומהותית, בעיקרון השוויון בפני החוק" וכי הוא "פגיעה אנושה בזכות הציבור לדעת".

ח"כ חנין זועבי במהלך מליאת הכנסת במהלך דיון ב"חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. דוברות הכנסת – הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
"מצג שווא של דמוקרטיה". ח"כ זועבי בכנסת, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת – הדס פרוש

19:03 - ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) אמר במליאה כי "ראש הממשלה הפך להיות השף והשרים בתחרות מאסטר שף". לדבריו, "מאכילים אותנו לוקשים במקום לשרת את העם".

18:02 – הדיונים נכנסים לשעה ה-40 מאז החלו בשלישי לפנות בוקר. באופוזיציה מתכוונים למצות את רוב הדיון במטרה להתנגד לו, ולפי ההערכות בכנסת, ההצבעות יחלו מעט לפני חצות.

15:13 - ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) אמר כי "החוק מצטרף לסדרה של חוקים שעניינם הגנה על השחיתות, הגנה על המושחתים והצרת צעדי אלו שאמונים על המלחמה בשחיתות. מצטער על הנוער הישראלי, על חיילי ומפקדי צה"ל ועל אזרחים טובים שנאלצים לפתוח מדי בוקר בשיח על השחיתות. הממשלה הזו הובילה אותנו לשם, וכך תיזכר לדיראון עולם".

מליאת הכנסת במהלך דיון על "חוק ההמלצות". נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ תומא סלימאן במליאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

12:45 - מהומה בעקבות נאומה של ח"כ חנין זועבי, שאמרה: "כולם פה דיברו על שחיתות אבל לא על השחיתות של צה"ל כנגד הפלסטינים. אתם לא מתקוממים נגד חוקים שגוזלים אדמות. חייל מבצע ירי למוות בקטוע רגליים. זה לא שווה מילה אחת בעשרות שעות של דיבורים? האופוזיציה הזאת יותר צבועה מהימין, היא מציגה מצג שווא של דמוקרטיה".

השרה מירי רגב השיבה לה: "מי שלא חייב להיות פה שייצא מהמליאה. אני לא מאמינה שאני צריכה להיות פה כשרה תורנית". ח"כ ענת ברקו השיבה: "איך את לא מתקוממת נגד ילדים שנשלחים לבצע פיגועים? במדינה אחרת היית נחשבת בוגדת", וח"כ אורן חזן הוסיף: "לא נפקיר את המליאה בידיים של מחבלת. את תולעת קטנה". גם סגן השר ירון מזוז (הליכוד) צעק לעבר זועבי, "לכי הביתה. תרדי מהבמה".

מליאת הכנסת במהלך דיון  על "חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לפיד במליאה, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

11:52 - ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) מנצל את נאומו במליאה לשיעור והרצאה תחת הכותרת "מאפלטון למקיאוולי - הנחות יסוד לשלטון מושחת". יונה מדבר על אומנות השלטון - הדרך של השלטון להשיגו ולהחזיק בו.

11:13 - האופוזיציה מתנגדת לקיום דיון על העברות תקציביות בוועדת הכספים של הכנסת במקביל לדיונים על חוק ההמלצות במליאה. ח"כ יואל חסון הסביר כי "אנחנו במאבק נגד חוק מושחת ומרעיל ולא יתכן שלא יאפשרו לנו למלא את חובתנו". יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני אמר בתגובה כי מדובר ב"העברות של סוף שנה, שאם לא נדון ונאשר אותן, פרויקטים חיוניים יעוכבו ושירותים לציבור ייפגעו". הדיון נמשך והח"כים מהאופוזיציה מגישים רביזיות מה שייאלץ לקיים על העברות אלה הצבעה נוספת.

נחמן שי ואילת שקד, במליאת הכנסת, חוק ההמלצות, ירושלים, 27 בדצמבר, 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
שרת המשפטים איילת שקד וחבר הכנסת נחמן שי במליאה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

10:39 - בשעה ה-32 של הפיליבסטר, אמר ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני): "מדובר בחוק שלגיטימי לקיים עליו ויכוח או דיון. גם חבריי באופוזיציה אומרים זאת. העניין שעומד לפתחנו הוא העיתוי. למה הייתה כוונת המחוקק? יש לו משימה אחת - לתת סולם לראש הממשלה".

10:16 - ח"כ חיים ילין (יש עתיד) הגיב במליאה לטענות הקואליציה על כך שעבודת הכנסת משותקת בעקבות הפיליבסטר: "לא יאשימו את האופוזיציה בכך שהחוק המושחת הזה עולה להצבעה. עברתם כל גבול שכל אשמה נופלת על האופוזיציה. זה קו אדום. זו בושה וחרפה".

9:41 - ח"כ מיקי לוי שנואם מאז השעה 3 לפנות בוקר במליאת הכנסת עם הפסקה קטנה באמצע טען כעת במליאה: "לאופוזיציה יש הסכם שהיא תודיע על ההצבעה הצפויה על החוק כשעה קודם. מילה זו מילה - לא נפר אותה".

9:29 - ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מתח ביקורת חריפה על הפיליבסטר של האופוזיציה, וצייץ בטוויטר: "כל עבודת הכנסת - ביטחון, עלייה וקליטה, עבודה ורווחה, פנים כלכלה ועוד, עבודה חשובה עבור כולנו - בוטלה בגלל הפיליבסטר של השמאל על חוק שגם ככה יעבור בסוף. המון תודה בשם אזרחי ישראל".

06:40 – ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר כי "משנת 2000 לא זרקו אבן אחת מהר הבית לעבר רחבת הכותל בעקבות תכנית שהתוויתי. במדינת היהודים לא יבריחו יהודי מהכותל בשעת תפילה".

05:33 - ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר כי "זכות השתיקה שמוקנית לכל הנחקרים לא תעמוד לאותו נבחר ציבור שמגיע לבית הזה במסגרת הבחירות. זכות הציבור לדעת גוברת על זכות השתיקה הניתנת לשרים וחברי כנסת".

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ליצמן במליאה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

04:29 - ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) התייחס לנאומו בשבוע שעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי המשטרה תגיש המלצות להעמידו לדין. "המשטרה אינה ממליצה להעמיד לדין כבר 15 שנה בתיקים המועברים לפרקליטות", אלא מוסרת את סיכומי החקירה, אמר. לדבריו, "המשפט האחרון בסיכום הוא ראיות לכאורה".

03:45 - ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) החל את נאומו במליאה, שצפוי להימשך כשש שעות.

03:39 - ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר כי האזרחים מחכים שחברי הכנסת יעסקו במה שחשוב ויקדם את חייהם. "אני מבין למה האופוזיציה עושה מה שהיא עושה", אמר שלח, "אבל בסוף האזרח מסתכל על זה ואומר: 'מה לזה ולחיי?'. התשובה היא שאין הרבה. ולזה מתכוון ראש ממשלת ישראל, לזה שהאזרח יגיד שכבר לא משנה ממש מה עושים שם בבית הזה".

02:30 - ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה בנאומה להפגנות נגד השחיתות. "אני גאה בציבור שצועד בהמוניו במטרה להפיל ראש ממשלה. זכותו של הציבור לשאוף להחליף את הממשלה הנבחרת ולבחור במקומה ממשלה אחרת", אמרה. לדבריה, "הציבור עומד על המשמר יום-יום. וכשהציבור רואה שלטון שאיבד כל קשר למה שאזרחי ישראל רוצים או צריכים הוא ייצא לרחוב להפגין. המילה להפיל ראש ממשלה הפכה למילה פסולה. מה קרה? אנחנו בקיסרות? אנחנו בדיקטטורה? לא, אנחנו במדינה דמוקרטית".

01:50 - ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) אמרה כי ועדת הכספים מתכננת להתכנס בבוקר כדי להעביר תקציבים. "בזמן שאנחנו נלחמים בחוק מושחת במליאה, בוועדת הכספים מוקדם בבוקר הולכים לעשות חתיכת שחיתות על חשבון כולנו. הם מכנסים את הוועדה כדי להעביר עשרות מיליארדי שקלים למרות שאנחנו הולכים להיות במליאה. הדבר הזה פשוט לא חוקי. לא יכול להיות שיעבירו שקל אחד מכספי ציבור בלי שאנחנו נוכל לפקח על כך ולהבין לאן הוא הולך", אמרה שפיר.

מליאת הכנסת, חוק ההמלצות, ירושלים, 27 בדצמבר, 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חבר הכנסת איציק שמולי נואם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

00:46 - ח"כ מוסי רז (מרצ) קרא לשר האוצר משה כחלון להביע אי אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו ולפעול להקמת קואליציה חלופית. לדבריו, "המחאה לא תיפסק. אנחנו מאמינים שהקואליציה מנסה כמה שיותר מהר להעביר את החוק הזה כי היא יודעת שבעוד כמה חודשים או שבועות המצב ישתנה".

עדכוני יום שלישי - מרתון חוק ההמלצות

23:39 – יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד עלה לנאום בפני אולם כמעט ריק. "אפשר להתמכר לרגע שבו איתן מקריא מגילת איכה, עפר מצטט שייקספיר וסתיו שפיר שנאמה אבל לא עקבתי מה היא אמרה, אבל אתה שוכח למה אנחנו פה. אנחנו באחד האירועים היותר מכוערים בתולדות הבניין. ערב ועוד ערב שמוקדש לחרדת אדם אחד מהרגע שישאלו אותו שאלות ויפרסמו המלצות". עוד התייחס לדברי אמסלם שקרא לו מושחת בשל נסיעות לחו"ל והתחייב להציג סקירה מדינית.

23:30 – ח"כ רחל עזריה מכולנו שמתנגדת לחוק, צייצה תוך כדי הדיונים במליאה כי "פיליבסטר של יומיים זה הכי דומה לשלג בירושלים. מבטלים את כל התכניות, לא יודעים מתי זה ייגמר, ואי אפשר לצאת מירושלים. מי יודע, אולי זאת תהיה סגולה לשלג אמיתי השנה. הלוואי".

22:51 - אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) צפוי לשאת את הנאום הארוך ביותר נגד החוק. הוא יחל את דבריו בשעה 3 לפנות בוקר וצפוי לסיים אותם ב-10 בבוקר בתקווה שיחזיק מעמד ושההצבעה לא תתקיים קודם. לוי כבר נאם היום במשך שעה ארוכה במליאה.

22:29 - בצל הדיונים, במשכן הכנסת נוכחים כעת רק 21 חברי כנסת מהקואליציה ובאופוזיציה. מדובר במספר הנמוך ביותר מאז תחילת הדיון על החוק לפנות בוקר, מה שמלמד כי כנראה האופוזיציה לא מתכננת לקיים את ההצבעה בשעות הקרובות אלא לקראת מחר בבוקר או בצהריים. במליאה נואם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, כשח"כ ענת ברקו מהליכוד מתווכחת איתו.

מליאת הכנסת במהלך דיון  על "חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. אוליביה פיטוסי, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
לפיד במליאה/מערכת וואלה! NEWS, אוליביה פיטוסי, הארץ

19:52 - דיוני וועדות הכנסת לא יתקיימו מחר (רביעי) זה היום השני בשל הדיונים שצפויים להימשך במליאה על חוק ההמלצות. ההערכה היא כי ההצבעה על החוק תתקיים בבוקר או לכל המאוחר בצהריים.

18:47 - ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), שאמור לנאום במשך כמעט שמונה שעות, אמר בנאום אחר שנשא במליאה: "הערב הזה הוא אות וקלון ליוזם הצעת החוק ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. אני מאמין שח"כ דודי אמסלם הוא לוחם זכויות והפרט אבל למה זה לא בער בעצמותיו לפני כן? לפני שלוש שנים כשהוא הגיע לכנסת? מתי זה להתחיל לבעור בעצמותיו? כשנפתחה חקירה נגד ראש הממשלה בחשד למרמה, הפרת אמונים ושוחד".

17:00 - ח"כ אילן גילאון (מרצ): "אולי צופים בנו אנשים ושואלים את עצמם מה האנשים האלה עושים? אולי אנשי הפריפריה שהם חסרי שירותים רפואיים חיוניים, אולי אנשי גבעת עמל שיום אחד זורקים אותם כמו פירורים על מפה, וכל אלה מסתכלים ושואלים את עצמם מה האנשים האלה עושים? האמינות של הממשלה היא ברמה כזו שלא הייתי קונה מהם קלנועית משומשת".

16:00 – בתשובה לכך שח"כ אמסלם האשים הלילה את ח"כ יאיר לפיד שהוא "האיש הכי מושחת פה", פנה ח"כ מאיר כהן מיש עתיד במרוקאית ומנה על דוכן הנואמים את הפרשיות שבגינן ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר: "את ההיבה (ההילה) של בגין, החליפה הזחיחות. את הניה (טוב הלב) של בגין, החליף נתניהו בראוותנות ואת המחבה (האבה לכל), החליף בפלגנות".

שלי יחימוביץ וסתיו שפיר במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ יחימוביץ' במליאה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

15:43 - יו"ר סיעת יש עתיד עפר שלח, נואם למעלה משעה, ואומר כי "רה"מ איבד את הבושה של מראית העין של הממלכתיות. נראה שתנצחו בהצבעה, אבל אם לא נחזיר את הכבוד לתהליך הפוליטי ואכיפת החוק, נגיע למקום נוראי. אם הדם של הדמוקרטיה יישפך, לא נוכל להשיבו".

14:48 - אחרי יותר מ-12 שעות דיון, באופוזיציה אומרים כי הם לא מתכוונים לוותר. "נמלא את כל השעות שיש לנו כדי לדבר". בקואליציה הגיבו ואמרו כי "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה".

11:34 - ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) הניח כיפה על ראשו בנאומו והעביר את הנאום בהקראת מגילת איכה. "המגילה היא אחת התוכחות המשמעותיות בתנ"ך", הסביר.

מליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מליאת הכנסת, הערב/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

10:35 - ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) מתווכח עם סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי שמנהל דיון על חוק המבקש לתת עדיפות בקבלה לעבודה בשירות המדינה למי שסיים שירות בצה"ל. "זה פוגע בערבים. לא יעבור", אמר טיבי. ח"כ שי השיב: "הוא פוגע במי שלא שירת בצה"ל".

8:22 - יו"ר סיעת המחנה הציוני יואל חסון הקריא מסרונים ששלחו אזרחים רבים מאז אמש נגד חוק ההמלצות, במסגרת קמפיין שערכה מפלגתו. חסון כינה את נאומו "נאום הווטסאפ".

7:20 - ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) מתחה ביקורת במשך למעלה משעה. "ממשלה שמעדיפה את החזקים והעשירים, במה היא מתעסקת? למה לא בנכים? למה לא בניצולי השואה, בעניים, באנשים עם מוגבלות שכלית? למה עוסקים רק בשימור הכיסא של איש אחד שכבר מזמן נותק מאזרחי ישראל". שפיר אמרה את הדברים למרות שנתניהו הוחרג מההצעה המקורית.

מליאת הכנסת במהלך דיון  על "חוק ההמלצות" 27 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אמסלם, היום בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

5:49 - ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני): "החוק לא בא לעזור לאזרח הקטן ולא למנוע הדלפות".

4:27 - ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): "הציבור יצא לרחובות כי פתאום הוא קלט שראש הממשלה משתמש בחקיקה בשביל להרוס את המשטרה, את הפרקליטות ואת בית המשפט".

4:19 - ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "אין המלצות בתיק חקירה. אני הייתי שם, אני מכיר את זה".

2:42 – ח"כ אמסלם פנה לחברי האופוזיציה במליאה: "אתם משקרים ומטעים את הציבור".

2:40 - החלו הדיונים על הצעת החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully