וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם באוצר: חקיקה בעניין קק"ל - כבר בשבוע הבא

26.12.2017 / 12:30

באוצר הצהירו כי החוק למיסוי הקרן יעבור בקריאה שניה ושלישית כבר בשבוע הבא, זאת לאחר שהסכם הפשרה קרס. גורם במשרד: "בקק"ל לא מאמינים שממשלת נתניהו תצלח את המלצות המשטרה, 'אז למה לתת לו כסף?'". קק"ל: "הטענה לפיה אנו לא עומדים בהסכמים - שקרית"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נתניהו מתייחס למשבר עם קק"ל זמן קצר לפני החתימה על הסכם הפשרה בחודש שעבר)

במשרד האוצר הכריזו מלחמה על הקרן הקיימת לישראל (קק"ל), בעקבות הטענות לפיהן הסכם הפשרה עם הקרן קרס. באוצר הצהירו כי החוק למיסוי הקרן יעבור כבר בקריאה שניה ושלישית כבר בשבוע הבא. היום (שלישי) צפויה להתכנס ישיבה מיוחדת של ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורביץ, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, וראש הסגל של שר האוצר נדב שנברגר, בה יתואמו לוחות הזמנים לקידום החקיקה.

במסגרת החקיקה המדוברת, יוטל מיסוי קבוע על הכנסות קק"ל בקריאה שנייה ושלישית כבר בשבוע הבא. "לכל המאוחר ביום שני-שלישי הבא, הצעד הזה יהיה מאחורינו", אמר היום בכיר באוצר. במשרד תקפו בחריפות את בכירי קק"ל, ובראשם יושב הראש דני עטר, בשל נסיגת הדירקטוריון מהסיכומים על העברת קרוב לשני מיליארד שקלים לקופת המדינה.

לקריאה נוספת:
הקרב מול קק"ל מתחדש: נתניהו וכחלון הורו לקדם החוק למיסוי הקרן
ועדת הכספים אישרה את חוק קק"ל - לקראת העברתו להצבעה בכנסת
ביטן על ההסכם עם קק"ל: כשלון עלול להוביל להתפוררות הקואליציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קידום החקיקה כבר בשבוע הבא. קק"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש פה התנהלות שקרית ומניפולטיבית תוך שבירת סיכומים עם ראש הממשלה", אמר הבכיר באוצר. לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לא לקיים יותר משא ומתן עם קק"ל בתגובה ל"תרגיל המסריח בו דני עטר הוליך שולל ורימה את שר האוצר וראש הממשלה". מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר היום כי "אנחנו הולכים לחקיקה, באופן מלא ומיידי".

כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה! NEWS, ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר משה כחלון הורו אתמול ליו"ר ועדת הכספים לקדם מיידית את החוק למיסוי קק"ל, לאחר שבכירי הקרן הודיעו למשרד האוצר כי הם לא יגיעו לפגישת החתימה על ההסכם שגובש בחודש שעבר, לפיו קק"ל תעביר מיליארד שקלים לקופת המדינה ב-2018 ועוד שתי פעימות של 400 מיליון שקלים ב-2020-2019. לטענת הבכיר באוצר, קק"ל שלחו טיוטה של חוזה חדש, "בטענה שהם הגיעו למסקנה שאין להם כסף לתת ואם יתנו – הם יקרסו".

לדברי הבכיר, "זו טענה שקרית, מופרכת ונתונה למניפולציות. הכל נעשה בצורה מכוונת במטרה לטרפד את העסקה". הוא הוסיף כי הגיעו אליו מסרים לפיהם "קק"ל החליטו לעשות את התרגיל הזה כי הם לא מאמינים שממשלת נתניהו תצלח את ההמלצות, 'אז למה לתת לו כסף'".

דני עטר, יו"ר קרן קיימת לישראל. תל אביב 17 באפריל 2016. מגד גוזני
ביקורת על ההתנהלות מול המדינה. יו"ר קק"ל דני עטר/מגד גוזני

מחר בבוקר משרד האוצר אמור להגיש לראש הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2019. לטענת אותו בכיר, המהלך של קק"ל מייצר פער של 1.8 מיליארד שקלים אותו יידרש האוצר למלא במקור תקציבי אחר.

הבכיר שב ותקף את היו"ר עטר. "הוא אדם לא אמין", אמר. "זו השערוריה הכי גדולה שבמהלכה גוף שעובד מול הממשלה, מסכם איתו משהו וחוזר בו, לוחץ ידיים וחוזר בו, ולילה לפני התקציב תוקע אותנו במעשה נבזי תוך הצגת מצגי שווא כשהעובדות מראות שתחזית ההכנסות שלהם הרבה יותר גבוהה ממה שחלמו". בנוסחו הנוכחי, החוק למיסוי קק"ל מבטל את הפטור הגורף ממסים שהקרן הקיימת נהנית ממנו במשך השנים ומחייב אותה להעביר 60% מהכנסותיה השנתיות לתקציב המדינה. לדברי הבכיר באוצר, החוק צפוי לעבור שינויים ותוספות בימים.

מקק"ל נמסר בתגובה: "הטענה כי קק"ל אינה עומדת בהסכמים היא פשוט שקרית. הניסיונות של האוצר לחזק עמדות לקראת החתימה על ההסכם לא מקובלים עלינו.
כפי שקק"ל עמדה בכל ההסכמים עד כה, אם ייחתם ההסכם - תמשיך קק"ל לעמוד גם בהסכמים בעתיד". גורמים בקק"ל אמרו כי "עם עודפי גביה של 14 מיליארד שקלים אי אפשר להאשים את קק"ל בחוסר היכולת לבנות תקציב מדינה בגלל 400 מיליון שקלים בשנה".

בכיר בקק"ל: "מנכ"ל משרד האוצר - פירומן מקצועי"

בכירים בקק"ל הגיבו היום בחריפות להחלטה: "אין שום סטיה של מילימטר אחד מההסכמות שלנו", אמר לוואלה! NEWS בכיר בקק"ל. "הסיבה היחידה שהם מפוצצים את הסיפור זה בגלל שהם לא רוצים הסכם. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הוא פירומן מקצועי, ומטרת השריפה שהוא מדליק היא אחרת – אולי בשביל בחירות קרובות, אולי למטרה פוליטית", הוסיף, והעריך כי הקואליציה תתקשה לגייס רוב לחקיקה, "לכן הם רק מאיימים, ומנסים להוריד אותנו על הברכיים לפני שחותמים על ההסכם הסופי".

היום בערב צפויה להתכנס ישיבה של ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורביץ, יחד עם מנכ"ל משרד האוצר, ראש המטה של שר האוצר נדב שנברגר, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. בישיבה צפויים להיקבע לוחות זמנים לקידום חקיקת הבזק, עליה פורסם לראשונה אתמול בוואלה! NEWS. נתניהו וכחלון הורו אתמול לגפני לקדם במהירות את החוק לאחר שלטענתם קק"ל נסוגו בהם מההסכמים על העברת 1.8 מיליארד שקלים לתקציב המדינה בשלוש השנים הקרובות.

עם זאת, בקק"ל אומרים כי לא חל שינוי מהותי בהסכמות, לפיהן יועברו מיליארד שקלים ב-2018 ועוד 400 מיליון שקלים בשתי פעימות ב-2018 וב-2019. "הסכמנו להעביר את המיליארד ב-31 בינואר 2018 ללא שום התניה", אמר הבכיר. "הדבר היחיד שהוספנו בהסכם הוא שאנחנו רוצים להבטיח שגובה ההכנסות שלנו ב-2019 וב-2020 יהיה מספיק כדי להעביר את הכסף, כי מהנתונים שלנו עולה שבסוף 2020 נהיה בגירעון של חצי מיליארד שקלים. לדירקטוריון אין סמכות לקבל החלטות כאלה לכן ביקשנו לקבל התחייבות מהאוצר לגבי גובה ההכנסות מרשות מקרקעי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully