וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה, אאודי שחורה וגולגולת: הרוצח הסדרתי שהטיל אימה בהרי האלפים בצרפת

26.12.2017 / 11:45

מתחילת העשור פקדו את האזור הפסטורלי סדרת מעשי רצח מסתוריים, ועתה ייתכן שרשויות פתרו את התעלומה, אחרי שעצרו חייל לשעבר בחשד שרצח וחטף בת תשע מחתונה. הוא מצליח להקשות על החוקרים, אך אלו ממשיכים לאסוף את חלקי הפאזל ולחפש אחרי הגופות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חובב כלבים וגר עם הוריו. החשוד במעשי הרצח, ללנדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שורת מעשי רצח מסתוריים שפקדו את אזור הרי האלפים בצרפת בשנים האחרונות עשויה להיות מעשה ידיו של רוצח סדרתי, חייל לשעבר, שניצל את כישוריו כדי להסתיר את מעשיו.

נורדל ללנדה נעצר בספטמבר האחרון, בחשד שחטף ילדה בת תשע, במקרה שהטריד את מנוחתם של אזרחי צרפת. מאליס דה אראוז'ו נעלמה במהלך חתונה שהתקיימה בעיירה פון-דה-בוואזה, הסמוכה לשמברי, באוגוסט האחרון.

למרות מאמצי חיפוש נרחבים ומאות ריאיונות, המשטרה טרם מצאה את עקבותיה, אך הגיעה למסקנה שהיא נרצחה. ללנדה בן ה-34, מובטל המתגורר עם הוריו, נעצר כשבוע לאחר היעלמותה של הילדה והואשם בחטיפתה, אך שלושה חודשים אל תוך מעצרו הוא כבר נקשר גם לרצח שלה.

הוא מכחיש את מעורבתו בכך, והצליח לתסכל את החוקרים עם מתן תשובה לכל שאלה, על אף הראיות הרבות נגדו. התובע של העיר גרנובל, המוביל את החקירה, אמר כי מה שמרגיז יותר מכל את החוקרים ואת הוריה של הילדה היא הדרך שבה הוא עונה על השאלות. "הוא ענה ברוגע ובקוליות", סיפר התובע ז'אן-ייבס קוקייה.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: חיפושים אחר ילדה בת תשע שנעלמה בחתונה; אורח בן 34 נעצר

מיליס דה אורז'וואה, ילדה מצרפת שנעלמה במהלך חתונה באלפים, 28 באוגוסט 2017. AP
נכנסה לרכבו של ללנה ולא חזרה. הילדה אראוז'ו/AP

במכונית האאודי השחורה של מאמן הכלבים הצבאי נמצאו שרידי דנ"א של אראוז'ו, אך להגנתו אמר שהיא נכנסה אליה לזמן קצר יחד עם ילד אחר, כדי לחפש אחרי הכלבים שלו, אך טען כי היא חזרה לאחר מכן למסיבה. הוא תועד במצלמות האבטחה כשהוא עוזב את המקום זמן קצר לפני שדווח לרשויות על היעדרותה של הילדה, וכן שמלה לבנה - כמו זו שלבשה אראוז'ו - שנראתה במושב הקדמי עם עזיבתו לא הייתה שם עם חזרתו לחתונה.

צבר העובדות לא הניא את החייל לשעבר מלהמשיך להצהיר בביטחון כי הוא אינו הרוצח. הוא הצביע על העובדה שמצלמות האבטחה לא קלטו את לוחיות הרישוי כדי לטעון שהמכונית שתועדה עוזבת בחופזה את החתונה אינה שלו, אך החוקרים משוכנעים שזו אכן היא - על בסיס מדבקות שנראו על גבי המכונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שטיפה יסודית ומסתורית

החוקרים סבורים כי ללנדה פעל היטב כדי לטשטש את עקבותיו - הוא העביר את הטלפון הסלולרי שלו למצב טיסה למשך 39 דקות, פרק הזמן שבו ככל הנראה רצח את אראוז'ו, אך גם במקרה הזה היה לו תירוץ - הוא בסך הכל רצה לשמור על הסוללה. הטלפון שב למצבו הרגיל עם שובו לחתונה.

בנוסף לכך, יממה לאחר שתוחקר בפעם הראשונה, לקח ללנדה את כלי הרכב למוסך והעביר אותו שטיפה יסודית, ייתכן שמתוך ניסיון למחוק כל זכר לריח של הילדה שחטף. במקרה הזה, האליבי שלו התגלה כמוצדק - הוא אכן סיכם על מכירת המכונית עוד בטרם חטיפתה של הילדה, אולי כחלק מהתכנון הקפדני שלו להיפטר מכל ראיה מחשידה.

ובעוד החוקרים בונים את התיק נגד החייל לשעבר וקר הרוח ומנסים להבטיח למשפחתה של אראוז'ו כי הפרשה לא תסתיים עד שתימצא גופתה, חלה התפתחות שעשויה לשפוך אור על מקרי רצח נוספים באזור הפסטורלי והמושלג, שנתקף חרדה שמא הסתובב בו - או עדיין מסתובב - רוצח סדרתי המשחר לטרף, ללא מניע ברור.

"ריקבון גופה אנושית"

ב-12 באפריל נעלמו עקבותיו של ארתור נויר, לוחם בשורות יחידת העלית ההרית של צבא צרפת אחרי שיצא ממסיבה בשאמברי. החיפושים אחריו העלו חרס, עד שבספטמבר איתר מטייל באזור גולגולת אנושית. בדיקות דנ"א העלו כי אכן מדובר בשרידיו של החייל הצעיר בן ה-23, ונפתחה חקירת רצח.

הפאזל החל להתחבר כשנתוני הטלפון הסלולרי של ללנדה הראו כי הוא היה באזור של נויר בזמן היעלמותו וכי הוא חיפש באינטרנט את מילות המפתח "ריקבון גופה אנושית" זמן לא רב אחרי שעקבותיו של לוחם העלית נראו לאחרונה. ללנדה, שלפי החוקרים מכור לסרטים פורנוגרפיים, הודה כי אכן נכח באזור - אבל שוב, הכחיש כל קשר לרצח החייל.

צלמים מחוץ לבית משפחה בריטית שנרצחה בהרי האלפים בצרפת, 2012. GettyImages
הבית של המשפחה הבריטית שנרצחה באלפים/GettyImages

בעקבות קשירתו לשני מקרי רצח מסתוריים, החוקרים צפויים לפתוח תיקים מעלי אבק אחרים. אלו כוללים את היעלמותו של שף בלגי בן 24, שעבד במסעדת יוקרה על גדות האגם הציורי אנסי לפני שאבדו עקבותיו בתחילת יולי; ב-2011 וב-2012, נעלמו שני אנשים שהשתתפו בפסטיבל מוסיקה אלקטרונית סמוך למתחם הסקי אלברטוויל.

לפי דיווחים בכלי תקשורת בצרפת, החקירה תכלול גם את הרצח המסתורי והקטלני של משפחה בריטית ממוצא עיראקי ושל רוכב אופניים, שנורו לאור יום בעיירה שבלין ב-2012. לפי חלק מההערכות, הירי המיומן והקטלני מצביע על הכשרתו של היורה - בדומה לללנה, ששירת בצבא. כמו בכל יתר המקרים, גם כאן לא נמצא מניע אפשרי.

הוריו של ללנדה, לעומת זאת, מגנים על בנים וטוענים כי אין סיכוי שהוא אחראי לשורת מעשי הרצח. "הוא עשה כמה דברים טיפשיים כשהיה צעיר, אבל הוא לא עבריין. הוא אדם צעיר ונחמד", אמרה אמו לאחר מעצרו בספטמבר. "הוא לא אדם אגרסיבי, אתם יכולים לשאול את השכנים".

סרט של ה-BBC על רצח המשפחה הבריטית באלפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully