וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לקראת ההצבעה בכנסת: "חוק ההמלצות הוא תועבה"

25.12.2017 / 16:05

יו"ר יש עתיד תקף את הקואליציה בשל הדיון בחוק השנוי במחלוקת, בצל חקירות ראש הממשלה וחבר הכנסת ביטן. "החוק לוקח את הדמוקרטיה הישראלית ומכופף אותה לצרכיו של אדם אחד". בנט: "חוק ההמלצות הוא לא החוק הכי חשוב"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(דיווח למהדורת וואלה! NEWS לקראת ההצבעה על חוק ההמלצות)

לקראת ההצבעה במליאת הכנסת בעניין חוק ההמלצות השנוי במחלוקת, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף היום (שני) את הקואליציה בעקבות הניסיון לאשר את החוק בצל חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ דוד ביטן. "הדבר שהכי בולט בחוק ההמלצות – זו היעילות שבה מנסים לאשר אותו", אמר לפיד בפתח ישיבת הסיעה. "כשזה מגיע לבעיות האישיות שלהם, לניסיון להציל את הכיסאות שלהם – זו מכונה משומנת".

"חוק ההמלצות הוא תועבה", הוסיף לפיד. "הוא לוקח את הדמוקרטיה הישראלית ומכופף אותה לצרכיו של אדם אחד. החוק הוא תועבה מפני שהוא מעליב כל אזרח ישראלי שהלך לקלפי וחשב שהוא מצביע על החיים שלו. על הילדים שלו. הם חיים במדינה משלהם. מדינה מושחתת שבה הכל מיועד למטרה אחת: לשרת את השליט".

הדיון בחוק ההמלצות יחל הערב במליאת הכנסת לקראת אישורו הסופי והוא צפוי להימשך עד יומיים. זאת לאחר שהאופוזיציה הגישה בשבוע שעבר הצעה ל"דיון פרלמנטרי ראוי". המשמעות היא שבמקום שהקואליציה תפעיל את סעיף 98 לתקנון הכנסת - שכופה על האופוזיציה סדרי דיון מיוחדים שרק במסגרתם יוכלו לדון או להצביע על הצעת החוק - האופוזיציה תמשוך חלק ניכר מ-1,275 ההסתייגויות שהוגשו לחוק כך שהדיון יימשך לכל היותר 45 שעות. עם זאת, האופוזיציה יכולה להחליט בכל שלב במהלך הדיון שהיא מקיימת את ההצבעה תוך זמן קצר, במטרה לנסות להביך את הקואליציה בגיוס רוב.

לקריאה נוספת:
אמסלם: "ראש ממשלה שנאשם בשוחד לא יכול להמשיך בתפקידו"
בגלל ההצבעה על חוק ההמלצות: "יש עתיד" ביטלה אירוע הצדעה למשטרה בכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מחה על המהירות שבה מקודם החוק. לפיד במליאת הכנסת, החודש/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס לחוק ואמר כי הוא "לא הכי חשוב". זאת, בהזכירו את חוק ירושלים שהתבקש בעבר לדחות את קידומו בשל הרגישות מול ארצות הברית. לדברי בנט, "חוק ירושלים חשוב פי אלף מחוק ההמלצות".

בדבריו בישיבת הסיעה אמר בנט כי מפלגתו תחליט כיצד לפעול במישור הפוליטי כשהמלצות המשטרה בעניינו של נתניהו יתקבלו. "המלצות של המשטרה הן המלצות של גוף חוקר שברבים מהמקרים לא נגמרות בכתב אישום או הרשעה", הוסיף.

עוד באותו נושא

1,281 הסתייגויות נדחו: חוק ההמלצות יעלה לקריאה שנייה ושלישית

לכתבה המלאה
פתלי בנט ישיבת ממשלה 19 בנובמבר 2017. אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
ממתין להמלצות המשטרה כדי להחליט כיצד לפעול. בנט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בישיבת סיעתו כי מדובר ב"חוק שכולו נגד הציבור ובעד ארגוני הפשע ואנשי ציבור מושחתים". גבאי הוסיף כי "הקואליציה שברה את הכללים" וכי סיעות האופוזיציה יפתיעו ב"כל הזדמנות" והודה לחבריו לסיעה על שהם "נאבקים ולא מוותרים לממשלה ולקואליציה".

בסיעתו של גבאי אף פתחו קו טלפוני שנועד לדבריהם לאפשר לציבור "לומר מה הם חושבים מעל דוכן המליאה", וקראו לאזרחים להתקשר ולהביע את דעתם על החוק. חברי הסיעה שינאמו במהלך הדיון במליאה יקריאו את ההודעות שיגיעו למספר הטלפון.

(עדכון ראשון: 15:45)

אחרי 1,200 הסתייגויות- חוק ההמלצות אושר לקריאה שנייה ושלישית; כל ההסתייגויות שהוגשו לחוק, נדחו. ערוץ הכנסת
הדיון בוועדת הפנים בהסתייגויות נגד חוק ההמלצות, לפני שבועיים/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully