וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעונות חסות הנוער יולאמו: "לוקחים אחריות מלאה על הצעירים"

25.12.2017 / 14:39

אחרי משבר של שנים, הודיע שר העבודה והרווחה חיים כץ על ביטול מיקור החוץ במעונת חסות הנוער והלאמתם ועל הקצאת 400 תקני כוח אדם בהליך הדרגתי. "ניתן לצעירים הללו יותר מטפלים, יותר עובדים סוציאליים ובעיקר תקווה"

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הודיע היום (שני) על ביטול מיקור החוץ במעונת חסות הנוער והלאמתם. אחרי משבר של שנים, הודיע כץ במסיבת עיתונאים בירושלים בהשתתפות מנכ''ל משרדו אביגדור קפלן ומשה שוקרון סמנכ"ל בכיר לתשתיות ותפעול, על הקצאת 400 תקני כוח אדם בהליך הדרגתי וביטול מיקור החסות בחסות הנוער. "אנחנו לוקחים אחריות מלאה על הצעירים והצעירות הללו", אמר כץ. "אנחנו ניתן לצעירים הללו יותר מטפלים, יותר עובדים סוציאליים ובעיקר תקווה. הדבר הנכון הוא לטפל בנערים ונערות במצוקה שלא דרך מיקור חוץ. לא סביר שנתיר בקטינים את מה שפסלנו לבגירים בדמות בתי סוהר מופרטים".

על פי הרפורמה החדשה, משרד העבודה והרווחה ישקיע בשנתיים הקרובות 150 מיליון שקלים במעונות חסות הנוער. בתוך כך, יבנו שלושה מעונות חדשים ו-15 מעונות ומסגרות של חסות הנוער יורחבו בהשקעה של 150 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות כך שיאפשרו קליטה של 400 נערים ונערות נוספים.

כץ הורה לשנות את תנאי ההתקשרות במכרז עם המפעילים החדשים כך ששכר המינימום למדריכי חסות הנוער יעמוד על כ-7,000 שקלים לא כולל תגמול על שעות לילה ושעות נוספות. המתמידים יזכו למענקים שנתיים בסך 2,000 שקלים בשלוש השנים הראשונות לעבודתם. כמו כן, יוגדלו מספר המדריכים בכל משמרת ותשולם תוספת שכר עבור שעות לילה.

השר חיים כץ, בפתח ישיבת הממשלה 24 בדצמבר 2017. הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
השר חיים כץ/מערכת וואלה! NEWS, הדס פרוש

במשרד העבודה והרווחה אומרים כי שיטת התקשרות של מיקור חוץ במעונות בהם נמצאים בני נוער אשר אזרחותם נשללה על פי צו בית משפט הייתה עגומה. לשם כך, במשרד הרווחה זקוקים להשתתפותם הפעילה של משרד האוצר, הקצאת תקציבים ותקנים בהיקפים סבירים, וכן השתתפות משרד המשפטים בגיבוש מודל הפעלה חדש וראוי.

במשרד ציינו עוד כי הם שכרו את שירותיו של רואה חשבון חיצוני ובלתי תלוי שמצא ליקויים חמורים בהתנהלות של עמותת ענ"ב (עידוד נוער במצוקה) המפעילה העיקרית של מסגרות החסות, ובניהול ההפניות השוטפות להשמה במעונות הנעולים. במהלך 22 השנים האחרונות הופעלו שמונה מתוך תשעת המעונות הממשלתיים הנעולים על ידי 'ענ"ב. במשרד העבודה והרווחה קובעים כי העמותה כשלה לאורך כל השנים בגיוס כוח אדם לשם הפעלת המעונות, כך שהותירה מיטות פנויות אשר יכולות לתת מענה לנערים ונערות נוספים. משיטת ההתקשרות עולה כי קיים ניגוד אינטרסים מובהק בין העמותה המפעילה, שרצתה לחסוך בעלויות כוח אדם ולמקסם את רווחיה, לבין חובת המדינה לספק את השירות הנדרש ממנה על פי חוק. העמותה קיבלה תשלום גלובאלי להפעלת כל קבוצה עד 12 חוסים בסכום חודשי של כ-120 אלף שקל ואף יותר (תלוי בסוג הקבוצה) גם אם בפועל היו בקבוצה שניים או שלושה חוסים בלבד.

"רשות חסות הנוער מצויה במשבר עמוק ומתמשך מזה עשרות בשנים", הוסיף השר כץ. "בסיורי שטח גיליתי חלק מהמעונות בתנאים פיזיים ירודים ביותר, מצב תחזוקתי גרוע, הזנחה, ליקויים בטיחותיים ועוד. רשימות המתנה ארוכות הפכו לדבר שבשגרה, בו בזמן שהתפוסה במעונות הממשלתיים של החסות עמדה בפועל על כ-50% בלבד, כשהמשרד מעביר תשלום על תפוסה מלאה. כך למשל חלופות המעצר לנערים 'מורסא' ו'רותם' לנערות נותרו ריקות ובאותה עת נערים נמצאו בכלא, בתאי מעצר או ממשיכים להסתובב ברחובות ולבצע עבירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully