וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תוקף את נתניהו: "רנסנס מדיני? מנהיגי האזור לא סופרים אותנו"

25.12.2017 / 13:39

יו"ר יש עתיד ביקר את מדיניות החוץ של נתניהו, וטען כי כוחה של ישראל נחלש בעולם: "אנחנו מאבדים את אירופה, את יהודי ארה"ב ואת המוסדות הבינלאומיים". על ירושלים: "לא אחלק אותה. לא יהיה שלום? שלא יהיה". על הצוללות: "אין סרט שנתניהו לא נחקר בפרשה הזאת"

יאיר לפיד בכנס של מפלגת 'יש עתיד': "החיילים החרדים גיבורים בעיניי". ראובן קסטרו
"לא אחלק את ירושלים. לא יהיה שלום? שלא יהיה". לפיד/ראובן קסטרו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שני) כי "אין עולם שבו ראש הממשלה לא ייחקר בפרשת הצוללות. כשהולכים בשש וחצי בבוקר לקחת את מולכו ושמרון לחקירה, אין עולם שבו נתניהו לא ייחקר. אם הוא ידע מה קורה סביבו - הוא צריך ללכת לכלא; ואם הוא לא ידע, אז הוא צריך ללכת הביתה. אני העדתי בפרשת הצוללות. אני יודע על מה אני מדבר".

בתדרוך לתא הכתבים המדיניים לפיד אמר כי חוק ההמלצות, שיובא השבוע לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, נועד למנוע את פרסום פרטי החקירה של נתניהו בפרשת הצוללות. "חוק ההמלצות נועד למנוע מצב שבו יתפרסמו נתוני החקירה של נתניהו בחוק ההמלצות כי הם יודעים שהוא ייחקר. אין סיכוי שלא יחקרו את נתניהו בתיק הצוללות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
. נתניהו/ראובן קסטרו

לפיד התייחס גם לסוגיית ירושלים והצהיר כי "כי אני לא רוצה לחלק את ירושלים, ואם לא יהיה שלום בגלל זה - אז שלא יהיה". עם זאת, בתשובה לשאלה מה הוא חושב על דבריו של יו"ר העבודה אבי גבאי באחרונה שאין הכרח לפנות התנחלויות בהסכם שלום, אמר לפיד: "כמובן שהסכם עתידי מחייב ויתורים כואבים. כדי לשמור על הגושים ועל ירושלים מאוחדת יהיו ויתורים בהתנחלויות מבודדות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"רנסנס מדיני? לא סופרים אותנו"

בתדרוך לפיד תקף בחריפות את נתניהו ואת מדיניות החוץ שלו ואמר ש"ישראל מאבדת תמיכה בעולם". "אני רוצה לאתגר את נתניהו שאנחנו ברנסנס מדיני. זה פשוט לא נכון, אין רנסנס מדיני. אנחנו מאבדים את אירופה, יהודי ארה"ב, האוונגליסטים הצעירים ואת המוסדות הבינלאומיים. במקביל, נשק חודר לאזור שזו גם מפלה מדינית. האיראנים בסוריה והתחזקות החיזבאללה", אמר.

לפיד הצהיר כי "אם אני ראש הממשלה - יהיה משרד חוץ מתפקד, נעביר את מתווה הכותל, נשקם את היחסים עם יהודי ארה"ב ועם המפלגה הדמוקרטית, נשנה את השיח מול הרוסים".

לפיד סקר את הזירות המדיניות הבסיסיות - ארה"ב, האיחוד האירופי, רוסיה, המזרח התיכון ועוד. לדבריו, בארה"ב, יש "שבר שלא היה כמותו עם המפלגה הדמוקרטית", באירופה, לדבריו יש "ציר אנטי נתניהו" של שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

פגישת פוטין ארדואן, אנקרה, טורקיה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
"מנהיגי האזור לא סופרים אותנו". פוטין לצד נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

ביקורו של נתניהו באיחוד האירופי בתחילת החודש, לדברי לפיד, הוא "כישלון שאין עליו ויכוח". לפיד האשים את נתניהו במפלה מדינית ובמגעים מול רוסיה בשלהי מלחמת האזרחים בסוריה. "נוצר ציר טורקי-רוסי-איראני. אנחנו לא ברנסנס מדיני כי המצב הוא שמנהיגי העולם והמדינות לא סופרים אותך באינטרסים הכי בסיסיים שלך - על הסכם הגרעין והאיראנים בסוריה, קולנו לא נלקח בחשבון".

בנוגע לסין, הוא אמר שזו "אגדת עם שמצבנו כל כך טוב מולם. סין תהיה שותפת הסחר העיקרית של איראן תוך פחות משנתיים וימנעו כל ניסיון שלנו לפגוע בהסכם הגרעין או בכלל באיראנים". לפיד חזר על עמדתו שהסכם הפיוס על הטורקים היה "טעות מוחלטת" וקרא להכיר ברצח העם הארמני, להגביר את התמיכה בעצמאות כורדית ולבטל את המגעים על צינור גז בתגובה להצהרות האחרונות של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. הוא הודה שיש שיפור ביחסים עם הודו, גואטמלה, וכמה מדינות באפריקה, "אבל לא במקומות החשובים. אנחנו במצב הרבה פחות טוב ממה שיכולנו להיות, ישראל לא מדינה אהודה מספיק, אנחנו לא מנצלים את הפוטנציאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully