וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההסכם: צבא אסד וחיזבאללה כבשו שטחים בסמוך לגבול ישראל

25.12.2017 / 10:27

כוחות המשטר מתקדמים אל תוך מעוז המורדים האחרון מדרום-מערב לדמשק, על אף שהוא נכלל בהסדר בין ארה"ב לרוסיה. אלפי לוחמים שיעים מתכוננים לקרב מול המורדים הנואשים, ברקע איומי ישראל שלא תאפשר התבססות של טהראן

עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה ומיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, כולל חיזבאללה התקדמו אל תוך מעוז המורדים ברמת הגולן, בסמוך לגבול עם ישראל ולבנון. לפי המורדים, ההתקדמות אל כיס בית ג'ן הייתה ממזרח ומדרום תחת תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריות, מהמאסיביות ביותר מאז החלה המתקפה לפני יותר מחודשיים. לפי צבא סוריה, כוחותיו מכתרים את הכפר מרר אל-מיר, שלמרגלות החרמון, ואחרים התקדמו לעבר בית ג'ן.

המובלעת היא המעוז האחרון שנותר בידי המורדים באזור שמדרום-מערב לדמשק, אחרי שמשטרו של בשאר אסד השתלט על שטחים נרחבים בשנה האחרונה בזכות טקטיקת המצור וההרעבה שהוא נוקט, שאילצה את האופוזיציה להיכנע.
גורם מודיעין מערבי אמר כי לחיזבאללה יש תפקיד מרכזי במתקפה באזור. לפי סוהיב א-רוחייל, חבר בארגון המורדים המקומי ליווא אל-פורקן, "המיליציות הנתמכות בידי איראן מנסות לבסס את תחום השפעתן מדרום-מערב לדמשק ועד לגבול ישראל".

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: חיל האוויר תקף את הבסיס שמקימה איראן באזור דמשק

לוחמי חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול לבנון-סוריה, יולי 2017. רויטרס
לוחמי חיזבאללה מניפים את דגל הארגון בגבול סוריה-לבנון, יולי/רויטרס

בישראל חוששים כי איראן תרחיב את השפעתה בסוריה עם תבוסת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באמצעות אלפי לוחמים שיעים ששלחה לצדו של המשטר מאז תחילת מלחמת האזרחים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר למעצמות כי "לא יאפשר" לטהראן להתבסס מעבר לגבול, ולאחרונה דווח כי חיל האוויר תקף מתקן צבאי שעליו השתלטה איראן מדרום לדמשק.

דרום-מערב סוריה הוא חלק מהסכם האזורים הבטוחים, שהוסכם ביולי האחרון בין רוסיה לארצות הברית, כחלק מהסדר ראשון מסוגו בין שתי המעצמות. ואולם, בדומה לאזורים אחרים ברחבי סוריה, אסד מפר את ההבנות וממשיך להתקדם תחת המטרייה האווירית הרוסית.

לפי גורמים דיפלומטיים, כמה אלפי לוחמים שיעים מתאספים ממחוז קוניטרה נגד כמה מאות מורדים משורות ארגונים אסלאמיים ומתונים. עם התקדמות כוחות המשטר, המורדים קראו לצעירים מקומיים להצטרף לשורותיהם בעוד האימאמים במסגדים בבית ג'ן קראו לתושבים לצאת ולהילחם בצבא. האופוזיציה עדיין מחזיקה בנוכחות במרכז מחוז קוניטרה ובדרומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully