וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה להחמיר בעונשו של סגן המפכ"ל לשעבר: "חשוב להעביר מסר"

לטענת הפרקליטות, העונש שהוטל על ניסים מור, שהורשע בעבירות מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית במסגרת הסדר טיעון, לא משקף את חומרת העבירות. "הסוגייה מעלה שאלה ציבורית כללית באשר לנורמת הענישה ההולמת עובדי ציבור שסרחו"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות המדינה ביקשה היום (ראשון) מבית המשפט העליון לערער על החלטת בית המשפט שלא להחמיר את עונשו של סגן המפכ"ל לשעבר, ניסים מור, שהורשע בעבירות מרמה, הפרת אמונים והטרדה מינית. שופט דעת המיעוט קבע כי יש לקבל את ערעור המדינה ולהחמיר את העונש. הפרקליטות ציינה בבקשתה כי סוגיית העונש שהוטל על מור מעלה שאלה משפטית-ציבורית כללית, שעניינה נורמת הענישה ההולמת עובדי ציבור המנצלים את תפקידם ואת מעמדם, ומפרים את אמון הציבור על ידי עירוב בין עבודתם לבין מאווייהם המיניים וניצול עובדות הכפופות להם לשם כך.

מור הודה והורשע בבית משפט השלום במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום, בהיותו סגן המפכ"ל הוא רקם קשרים אינטימיים עם שלוש שוטרות שהיו כפופות לו. תוך יצירת הקשר עמן, אמר להן כי בכוחו לסייע להן בפתרון קשייהן המקצועיים בארגון, על מנת ליצור תנאים שיאפשרו לו לקיים עמן קשר אינטימי. מור הואשם כי יצר קשרים אלה ותחזק אותם בניגוד לכללים, תוך ניצול תלותן המובנית של השוטרות בו בשל מעמדו במשטרה. על מור נגזרו ארבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים, 400 שעות עבודות שירות ופיצויים בסך 30 אלף שקלים לשלוש הנפגעות.

עוד בוואלה! NEWS:
"מתביישים וכועסים": משפחת המחבלים מערד לא הגיעה לבית המשפט
תיעוד: ראש העיר מוצא מרכבו ונעצר כשהוא נוהג לא רישיון
במשך חמש שעות: ח"כ ביטן נחקר בפעם הרביעית בפרשת השחיתות בראשל"צ

ניסים מור סגן המפכ"ל לשעבר המואשם בהטרדה מינית בדיון בטיעונים לעונשו בית המשפט המחוזי בבאר שבע, 26 בפברואר 2017. בני בן סימון
מור/בני בן סימון

בערעור, שהוגש באמצעות סגנית מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד נעמי גרנות, טענה הפרקליטות כי העונש שהוטל בידי בית משפט השלום ודעת הרוב בבית המשפט המחוזי חוטא לעבירות הקשות שבוצעו. "מעמדו הרם של המשיב בתוך המשטרה וטיבם של מעשיו שלובים בהקשר חברתי-ציבורי", נכתב בבקשת הפרקליטות. "החשיבות במסר נכון ובהוקעה ברורה של התופעה האמורה אקוטית במיוחד לנוכח דינמיקת הבושה, השתיקה וההשתקה שמרתיעה נשים שנפלו קורבן להטרדה או לתקיפה מינית לחשוף את מעשיו של הפוגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully